بسیج اساتید پایگاهی برای جریان نخبگی اسلامی است

asatid
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی:

بسیج اساتید پایگاهی برای جریان نخبگی اسلامی است

مرندی در مصاحبه با رادیو گفت و گو دانشگاه را یكی از سطوح نخبگی در جامعه دانست و گفت: اگر بسیج اساتید نبود پایگاهی برای جریان نخبگی اسلامی وجود نداشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دكتر محمدرضا مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه با برنامه «گفتگوی فرهنگی» رادیو گفت و گو در مورد نقش بسیج اساتید در مقابل انحرافات فرهنگی اظهار داشت: انقلاب اسلامی اصالتا فرهنگی بوده و از این رو اهمیت فرهنگ مشخص می‌شود. لذا اولویت اصلی توسعه نظام جمهوری اسلامی، فرهنگ است.

وی در مورد نقش بسیج اساتید در فرهنگ گفت: جامعه شناسان هر جامعه را به ۲ گروه نخبه و توده تقسیم می‌كنند. اكثر جامعه توده هستند كه برخلاف نخبگان صاحب نظر نیستند. نخبگان تاثیرگذارند و توده تاثیرپذیرند و همچنین تعداد نخبگان كم و توده بیشتر است. در انقلاب اسلامی ایران نخبگان در حركت جامعه اثر گذاشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه دانشگاه را یكی از سطوح نخبگی در جامعه دانست و افزود: بسیج اساتید در قالب نخبگان حامی گفتمان و تئوری اسلام سیاسی نقش ایفا می‌كند. اگر بسیج اساتید نبود پایگاهی برای جریان نخبگی اسلامی وجود نداشت.

مرندی در ادامه مصاحبه با رادیو گفت و گو عدم اولویت به توسعه فرهنگی را یكی از ضعفهای نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: اولویت فرهنگ در جامعه اسلامی نادیده گرفته شده و اولویتی كه باید داشته باشد را ندارد. اگر فرهنگ اولویت داشت، علوم انسانی نیز باید اولویت دار می‌شد اما این علوم در جامعه مهجور است. علوم انسانی در دانشگاه‌ها پایه غربی دارد و در واقع ما خودمان با دست خودمان در آستین مار پرورش می‌دهیم.

یكی از دلایل اغتشاشات سال گذشته رها كردن فرهنگ در دانشگاه است. بسیج اساتید در این جریان بسیار تلاش كرد و موفق واقع شدند. اما این قشر مظلوم واقع می‌شوند چرا كه به فرهنگ بومی خودمان چندان توجهی نكردیم و از محتویات تدریس شده علوم انسانی در دانشگاه‌ها غافل شدیم. لذا با تمام موانع موجود، بسیج اساتید توانسته موفق باشد.

فرزانه مرادی

خبرنگار : فرزانه مرادی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.