نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است/ دانشگاه‌های تهران نماد آموزش عالی هستند

asatid
دکتر مردانی:

نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است/ دانشگاه‌های تهران نماد آموزش عالی هستند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاه موتور محرکه و پیشران حرکت‌های کشور است.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشست مسئولان بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ که در سالن شهید شهریاری سازمان این سازمان برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها نقش بزرگی در ارتباط با توسعه و پیشرفت کشور دارند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشگاه موتور محرکه و پیشران حرکت‌های کشور است.

وی افزود: پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و  فرهنگ و اندیشه مرهون دانشگاه و دانشگاهیان است و استاد بسیجی نقش شاخص و روشنی دارد و ما به عنوان خدمتگزاران این عرصه وظیفه خطیری داریم  و باید گام‌های اساسی برداریم.

مردانی با تاکید بر اهمیت و نقش دانشگاه‌های پایتخت عنوان کرد: دانشگاه‌های پایتخت، دانشگاه‌های باسابقه و قدیمی هستند که همواره در حوزه‌های علمی و بحث‌های تربیتی پیشتاز بوده‌اند. آنها اثری فوق العاده دارند و به عنوان نماد آموزش عالی هستند. دانشگاه‌های تهران هر مسیری را طی کنند و هر حرکتی کنند به دنبالش دانشگاه‌های دیگر به تأسی آن مسیر را طی خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید تهران بزرگ اهمیت بالایی دارد و به دلیل همین اهمیتش زیر نظر سازمان مرکزی است تا بتواند در نقش آفرینی در مناسبات فرهنگی و اجتماعی و بین المللی پیشرو باشد. این مساله مهمی است و کار سنگین و بار سنگینی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: دانشگاه‌های مادر باید تلاش کنند، در مسیر آرمان‌های انقلاب و  تمدن سازی اسلامی حرکت کنند‌.

مردانی بیان کرد: کسی که انقلابی باشد زیر بار مسئولیت خواهد رفت. ان‌شالله با حضور قوی و همراهی شما استادان گرانقدر در سطح کشور تاثیر بسیج اساتید را در نظام حکمرانی و آموزشی کشور و در فرایندهای آموزشی و تربیتی شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه  از ۴ اولویت اصلی سازمان بسیج اساتید سخن گفت و افزود: نظام حکمرانی به شدت نیازمند نگاه علمی، اخلاقی و دغدغه‌مند است. باید گروه‌ها و کمیته‌های علمی و فکری برای اندیشه ورزی و کمک به حل مسائل ایجاد شود.

وی اظهار امیدواری کرد که بسیج اساتید در  دانشگاههای تهران بیش از پیش مسیر موفقیت را طی کرده و الگویی برای همه دانشگاه‌های کشور باشد.

در پایان برنامه‌های بسیج اساتید تهران بزرگ در این جلسه اعلام شده و به برخی طرح‌های راهبردی اشاره شد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.