استقلال سیاسی، امنیت و اقتدار ایران مدیون جانفشانی شهداست

asatid
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یادواره شهدای علمی و دانشجویی استان لرستان:

استقلال سیاسی، امنیت و اقتدار ایران مدیون جانفشانی شهداست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یادواره شهدای علمی و دانشجویی استان لرستان گفت: «استقلال سیاسی، امنیت، آسایش و اقتدار ایران اسلامی مدیون جانفشانی و ایثار شهداست».

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر محمدعلی زلفی گل، صبح روز دوشنبه در یادواره شهدای علمی و دانشجویی استان لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان افزود: «پیشرفت‌های ایران اسلامی مرهون ثبات و امنیتی است که با جانفشانی‌های شهدا حاصل شده است».

زلفی‌گل تصریح کرد: «امنیت از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور برای پیشرفت است و این مهم مرهون تلاش نیروهای مسلح کشور است و باید قدردان نیروهای مسلح کشور باشیم».

وی تصریح کرد: «شهدا سرمایه‌های نمادین کشور ما هستند».

وزیر علوم افزود: «اگر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرد به خاطر جانفشانی رزمندگان و شهداست».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: «ایران دارای استقلال سیاسی است و این یک افتخار بزرگ است که نظام جمهوری اسلامی یک نظام کاملاً مستقل است».

وی تصریح کرد: «استقلال سیاسی از مهم‌ترین دستاوردهاست که باید برای نسل جوان بیش از پیش، تبیین شود».

دکتر زلفی‌گل برگزاری مراسم‌های مرتبط با پاسداشت شهدا را از ابزارهای مهم ایجاد و تقویت و ترویج فرهنگ صالح دانست.

وزیر علوم در ادامه خواهان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ کار و تلاش در جامعه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، وجود دکتر طاهری‌نیا و دکتر زمانیان در وزارت علوم را یک ظرفیت و پتانسیل مهم برای رشد و توسعه نظام آموزش عالی استان لرستان دانست.

دکتر زلفی گل همچنین اهمیت همه مشاغل دانشگاه را از نظر تربیتی، مهم دانست و خواهان تقویت آموزش در نظام آموزش عالی استان لرستان شد.

وی افزود: «دانشگاه منشاء تحول است و در دانشگاه پرسشگری ارزش است و دانشگاه با تقویت فرهنگ پرسشگری رشد می‌کند».

دکتر زلفی گل در بخش دیگری از گفته هایش مفهوم کشورگشایی مبتنی بر علم را براساس این موضوع که قدرت باید از نوع قدرت علم و دانش باشد و علم و دانش ایران به همه جهان سرایت کند توضیح داد.

وزیر علوم درباره این موضوع توضیح داد که کاهش بیکاری در گرو نیازمحور کردن آموزش است و اینکه روز به روز سرمایه گذاری در علم و دانش و دانشگاه های کشور بیشتر شود.

وی از رؤسای دانشگاه‌ها خواست اردوهای راهیان پیشرفت را در سطح دانشجویان تقویت کنند تا نسل جوان و دانشجو بیش از پیش با پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

گفتنی است در این یادواره که نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد (دکتر شاهرخی)، استاندار لرستان (دکتر زیویار)، فرمانده سپاه استان لرستان (سردار کشکولی) نیز حضور داشتند از تعدادی از خانواده های معظم شهدا به نیابت از شهدای علمی و دانشجویی استان لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان لرستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.