بازدید جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران از عسلویه/ توجه به استخراج بیشتر ایران از قطر و ضرورت اصلاح الگوی مصرف

asatid
با هماهنگی سازمان بسیج اساتید انجام شد؛

بازدید جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران از عسلویه/ توجه به استخراج بیشتر ایران از قطر و ضرورت اصلاح الگوی مصرف

با هماهنگی سازمان بسیج اساتید کشور جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران امروز یکشنبه با حضور در عسلویه از پالایشگاه ششم پارس جنوبی و پتروشیمی های نوری، جم، پردیس و بندر پتروشیمی پارس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در این بازدید اساتید با توانمندی های متخصصین صنعت پتروشیمی و گاز در حوزه داخلی سازی و خودکفایی در طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و بهره برداری از واحدهای گاز و پتروشیمی آشنا شدند. 

منطقه ویژه عسلویه تبلور باور "ما توانستیم" است.  در این بازدید کارشناسان پالایشگاه های جنوب کشور با اشاره به اینکه ایران به اندازه نصف اروپا و بخشی قابل توجهی از چین گاز مصرف می کند بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف تاکید کردند.

بازدید ۱

در این بازدید مساله برداشت ایران و قطر از مخازن مشترک مورد توجه اساتید قرار گرفت که با توضیحات داده شده مشخص شد که ایران در حال حاضر بیشتر از قطر استخراج می کند و این مهم مرهون توسعه میادین پارس جنوبی در سالهای گذشته است.

این مراکز با همت متخصصان داخلی و با خودباوری ملی به بلوغ رسیده و امروز کشور را از وابستگی صنعتی خارج کرده است. 

بازدید ۲

در این بازدید چگونگی استخراج و فرآیند تبدیل گاز ترش به شیرین و بهره برداری از میعانات برای اساتید دانشگاه‌های تهران تشریح شد. ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت اگر فعال شود می تواند اقدامات گسترده ای را رقم بزند و شرکت های دانش بنیان مورد توجه این مراکز هستند.

تقریبا نیمی از تولید کل صنعت پتروشیمی کشور در عسلویه انجام می شود  و از این جهت ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها می تواند زمینه را برای گام‌های بلندتر فراهم آورد.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.