مرکز افکارسنجی نخبگان بسیج اساتید، آسیب ها و ضعف ها را شناسایی می کند/ در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت باید نقطه زنی کنیم

asatid

مرکز افکارسنجی نخبگان بسیج اساتید، آسیب ها و ضعف ها را شناسایی می کند/ در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت باید نقطه زنی کنیم

نشست وبیناری مرکز افکارسنجی نخبگان بسیج اساتید با موضوع توجیه عملی مسئولین و با سخنرانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، در این نشست محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به قرار گرفتن کشور در فضایی جدید و شکست دشمنان انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته در توطئه‌ها و ترفندها و جنگ‌های بین‌المللی، گفت: الحمدلله همه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی با شکست مواجه شده  است.  امروز ما شاهد نبردی سنگین در حوزه جنگ نرم و جنگ شناختی هستیم. البته سایر ابعاد این جنگ ادامه دارد و این جنگی ترکیبی است.


وی افزود: ما امروز در شرایط جنگی قرار داریم که به تعبیر مقام معظم رهبری برای مبارزه با آن، جهاد تبیین امری انکارناپذیر است. برای ایفای نقش درست در این جهاد و در جنگ ترکیبی نیازمند ابزاری هستیم. امروز در حوزه جنگ نرم نیز مانند حوزه جنگ سخت باید نقطه زنی کنیم  و این نقطه‌زنی طبیعتا با جنگ سخت متفاوت است. 


رئیس سازمان بسیج اساتید گفت:  در این جنگ ترکیبی برای  مواجهه با خودی و دشمن بیرونی بسیج اساتید باید آمادگی لازم را در خود ایجاد کند، چرا که یکی از مهم ترین کانون‌های هجمه دشمن مراکز تعلیم و تربیت است. از جمله مدارس و دانشگاه‌ها که به ویژه  دردانشگاه‌ها دشمن سال‌هاست تلاش دارد پایگاه خود را تقویت نموده و حضور خود را به لحاظ اندیشه‌ای تعمیق بخشد. چنانچه در جریان اغتشاشات ما شاهد بودیم خیلی از این دشمنان از پشت پرده بیرون آمدند و خود را آشکارا نشان دادند.


مردانی خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم، الحمدلله دشمنان باز هم شکست خوردند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای پیشروی در کانون گرم جبهه مقاومت اسلامی  توسط فرزندان انقلابی این مرز و بوم همچنان به رخ کشیده شد. در ادامه نیز باید با برنامه‌ریزی دقیق و پیش بینی اساسی و به دور از این مرحله چالش‌زا  پیش برویم و بسیج اساتید باید به عنوان مهم‌ترین قشر دانشور شجره طیبه بسیج جایگاه خود را  به درستی تعریف کرده و کار کند و عملکرد آن باید به حل مسائل نظام حکمرانی یاری رساند.


این استاد دانشگاه بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود بر حل مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند تاکید کردند. لذا برای اینکه مردمی را که به طور گسترده در حمایت از انقلاب در بهمن تماشایی امسال حضور پیدا کردند از نگرانی برهانیم باید در چند جبهه همزمان جهاد کنیم. یکی از این جبهه ها جهاد تبیین است. لازم است در این مسیر برای مقابله با دروغ‌پردازری‌های دشمن و بیان واقعیت‌ها و حقایق  همت گماشت . لذا در این عرصه و صحنه اساتید و معلمان باید پرچمدار باشند.
وی عنوان کرد: اساتید باید در این مسیر پیشران باشند، چرا که رهبر انقلاب از ما مطالبه کرده‌اند. طبیعی است در این خصوص سازمان بسیج اساتید به خصوص مرکز افکار سنجی این سازمان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌است.


مردانی بررسی اتفاقات اخیر در دانشگاه را نیازمند آسیب‌شناسی عمیق و بررسی چرایی و نحوه مواجهه با موضوع و مقابله با آن دانست و گفت برای این کار نیازمند مطالعه دقیق هستیم که یکی از موارد آن افکارسنجی است، طبیعی است که اساتید در این حوزه با توجه به نگاه عمیق، علمی و تحلیل گرانه و تخصصی خود بر سایر اقشار اولویت دارند و نتایج ارائه شده توسط آنان می‌تواند راهگشای آینده پژوهی و ایجاد تحولات آتی باشد.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، افزود: به حمدلله این مرکز در بسیج اساتید شکل گرفته و انشالله می‌تواند با  جریانی صحیح به شناخت مشکلات و آسیب‌ها و ضعف‌ها پرداخته و آنها را مشخص کند و به مسئولان برای تدوین سیاستگذاراری‌های کلان در حوزه‌های مختلف و پیش بینی‌های صحیح یاری رساند .


مردانی گفت:  افکارسنجی مفهومش اینست که آنچه در بستر جامعه از نگاه نخبگانی مطرح می‌شود و در موضوعات داخلی و یا در حوزه بین‌المللی و منطقه دغدغه نخبگانی است در این مرکز با هر زاویه نگاه اعم از مخالف و موافق بررسی گردیده و تحلیل‌ها و سیاست‌های کلان آن بررسی و بسته‌های سیاستی مربوطه ارائه گردد.این بسته‌های سیاستی در کنار پژوهش‌ها و پایان‌نامه ها و تحلیل‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی و نقد ونظریه می‌تواند نقش خوبی ایفا نماید.


وی در ادامه از روند کار مرکز افکارسنجی و تشکیل شورای سیاستگذاری با کمیته‌های تخصصی آن خبر داد.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج اساتید کشور را انسجام بخشی و تعالی سازمانی عنوان کرد و از لزوم سازماندهی نیروهای ارزشی و انقلابی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بسیج سازمانی و غیرسازمانی گفت و به بیان 13 موضوع  مطرح شده در بحث تعالی و اعتلای سازمانی پرداخت.

لزوم نقش آفرینی بسیج اساتید در اعتلای آموزش عالی به عنوان اثرگذارترین عضو دانشگاه، تلاش در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و  کمک به پیشگامی  دانشگاه  در تحقق تمدن نوین اسلامی  با تعمیق علم و کمک به مرجعیت علمی و حل مسائل کشور و نیز کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی و رفع مشکلات مردم و استقلال در حوزه علم و کارآمدسازی نظام حکمرانی از جمله دیگر موضوعات مطرح شده توسط رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در جمع نخبگان بسیجی بود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد، با پیشگامی مسئولان برای ارائه خدمات در سطح استان‌ها  و سراسر کشور این جهاد علمی و کارآمد،  امیدآفرینی را به دنبال داشته و راه حل برون رفت از مشکلات  و رسیدن به جایگاهی پرقدرت و در شان انقلاب اسلامی  را رقم بزند.
انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.