الگوی زن مسلمان در جهان در حال انعکاس و تکثر است

asatid
مردانی:

الگوی زن مسلمان در جهان در حال انعکاس و تکثر است

رییس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که الگوی زن مسلمان در جهان در حال انعکاس و تکثر است گفت: امروز به لطف بارقه های طلیعه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی الگوی سومی برای زنان عالم ترسیم شد که آن هم الگوی زن مسلمان فعال و مقید در صحنه بود.

به گزارشروابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی رییس سازمان بسیج اساتید روز چهارشنبه در همایش ملی الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب اسلامی که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد افزود: امروز بعد از 44 سال از سپری شدن پیروزی انقلاب، نقش زنان مسلمان ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در چهار دهه گذشته نقش موثر و کارسازی بوده است و طرف دیگر در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شان زنان مثال زدنی است. 

وی به نقش زنان درپیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از تهیه غذا و توزیع بین تظاهرات کنندگان گرفته تا پرستاری و مراقبت از مجروحین نهضت در انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا حضور در جبهه و پشت جبهه در 8 سال دفاع مقدس  حضور موثر زنان را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی نشان می دهد. 

مردانی افزود: مادرانی که فرزندان خود را یکی از پس دیگری برای دفاع از سرزمین عزیزمان اعزام کردند به نوعی آماده سازی جوانان و فرزندان و مردان برای دفاع از انقلاب و حضور در عرصه های حمایت از انقلاب اسلامی را نقش موثر زنان مسلمان کشورمان را نشان می دهد. 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بالاتر از مصادیق و مواردی که گفته شد نقش اساسی زنان در پیروزی انقلاب اسلامی تربیت نسلی بود که میدان دار انقلاب شدند و این نقش تربیتی و سازندگی زنان و بانوان و مادران ایرانی را به خوبی نشان می دهد. زنان و دخترانی که رضا خان سعی داشت حجاب آنان را بردارد مادران و تربیت کنندگان مجاهدین و مبارزانی شدند که تومارسلسله پهلوی و نظام پادشاهی را در هم پیچید.

وی افزود: این نکات تاریخی را باید کسانی که امروزعلیه حجاب توطئه می کنند چه ضد انقلاب خارج نشین و چه فریب خوردگان داخلی بدانند که کسانی که با ایمان و ارزش ها و اعتقادات مردم ایران دربیفتند در این مسیر راه به جایی نخواهد برد. نسلی که تاسوعا و عاشورای 57 را رقم زد تربیت یافته دامن پاک مادران زینبی بودند که امروز هم آن نسل این راه را ادامه می دهد.

مردانی ادامه داد:  بررسی جامعه شناسی تاریخ غرب به ویژه فراز و فرود معاصر کشورهای غربی گواه این مطلب است که برخلاف ژست ها و لبخندهای سیاسی تاریخی آنها استعمارگرانی هستند که  مالامال دست درازی ایدئولوژیک نسبت به مقام زن داشته اند و در جامعه نسبت به زن خالی از اندکی توجه به بایسته ها و واقعیت آنها در تحولات فرهنگی هستند. 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در گذشته زنان ناگریز بودند یا از الگوی زن غربی پیروزی کنند یا الگوی زن عفیف شرقی،  زنی که در کنج خانه گوشه گیر باشد اما امروز به لطف  بارقه های طلیعه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی الگوی سومی برای زنان عالم ترسیم شد که آن هم الگوی زن مسلمان فعال و مقید در صحنه بود. 

وی افزود: الگویی که انقلاب اسلامی برای زنان ترسیم کرد که  زنی عفیف و در عین حال بصیر و مشارکت کننده در سرنوشت خود وسرنوشت جامعه اسلامی است. زنی که چه در خانه و خانه دار یاشد چه  کارمند و استاد، تکیه گاه نظام اسلامی برای میل تمدن نظام اسلامی است.

مردانی ادامه داد: انقلاب اسلامی الگویی چون زینب کبرا را برای جهان اسلام ترسیم کرد. زن مسلمان و انقلابی  که همچنان در غایت ایمان و پایبندی به اصول الهی و اسلامی در متن تحولات اجتماعی زمان خود حضور دارد و تا آنجا که با خطبه هایش هیمه دستگاه ظلم را متزلزل می کند. 

وی گفت: در حقیقت الگوی سوم یعنی عفت و پاکدامنی با دغدغه های اجتماعی و فرهنگی و حضور همه جانبه در مسوولیت های اجتماعی کشور، اداره جامعه و نقش آفرینی برای تحقق آرمانهای الهی و وظایف انسانی است. این الگو در سراسر جهان در جال انعکاس و تکثیر است و انقلاب اسلامی منشاء اندیشه ها و تفکر ارزشمند الگوی سوم زن مسلمان است. 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: تحرکاتی که امروز به اسم زن زندگی آزادی انجام می شود یا در حال انجام است تلاش مذبوحانه غرب برای ممانعت از تکثر و گسترش و توسعه این تفکر و الگوی ارزشمند در دنیا است. 

وی ادامه داد: سردمداران کشورهای غربی که امروز شعار زن زندگی آزادی را سر می دهند بیشتر آنها پروندهای فساد اخلاقی و تجاوز به حقوق زنان و به اسارت کشیدن ارزش های انسانی زنان جامعه خود بوده اند. 

مردانی گفت: تصویر جشن تکلیف زیبای دختران نوجوان در حسینیه امام (ه) و اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب اسلامی تجلیلی زن زندگی آزادی است که مادران و تربیت کنندگان این دختران نوجوانان است.

رییس سازمان بسیج اساتید افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی نقش آفرینی بسیار با ارزش زنان را در ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می بینیم و شاهد هستیم. افزایش سهم آنها در کرسی های دانشگاه ها، رشته های پزشکی و فناوری های برترو همچنین مدیریت های کلان کشور از افتخارات ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.