بیانیه نهضت استادی بسیج قم در پی محکومیت هنجار شکنی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰

asatid

بیانیه نهضت استادی بسیج قم در پی محکومیت هنجار شکنی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰

انتظار اساتید بسیجی استان قم از دولت خدمتگزار و انقلابی این است که قاطعانه و غیورانه زمینه های چنین هنجار شکنی هایی را در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برچیند و ساختار های فرهنگی کشور را از چنبره اختاپوس تهاجم فرهنگی دشمن آزادسازی نماید و به ساختارشکنان اعتقاد و ایمان مردم اجازه هر غلط‌کاری را ندهد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، در متن این بیانیه آمده است:

«...تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ ﴿سوره بقره آیه۱۸۷﴾ 


«...تِلكَ حُدودُ اللَّهِ فَلا تَعتَدوها وَ مَن يَتَعَدَّ حُدودَ اللَّهِ فَأُولئِكَ هُمُ الظّالِمونَ﴿سوره بقره آیه ۲۲۹﴾


با کمال تاسف و تاثر شاهد بودیم جشنواره فیلم فجر امسال که به اسم انقلاب برگزار می شود، با هنجار شکنی یک هنرفروش، به کام ساختارشکنان اخلاقی و اعتقادی برگزار شد. در سخنان این شخص، ازدواج که یک ارزش بین المللی و بین الادیانی است به باد استهزاء گرفته شد و زنا به صورت صریح توجیه و ستایش شد. سخنان وی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰ مبنی بر ازدواج آزاد و بدون عقد شرعی خلاف مسلمات فقه اسلامی بوده که می تواند تا مرز ارتداد هم مجازات داشته باشد. وقوع چنین پدیده های زشتی نشان می دهد که دشمن با برنامه‌ریزی و استفاده از سربازان آموزش‌دیده و خودفروخته‌اش به دنبال در هم شکستن مرزهای اعتقاد و اخلاق این مردم انقلابی است و بنا دارد مانع بزرگ «غیرت دینی» این ملت را از سر راه خود بردارد. تاکید اخیر مقام معظم رهبری بر عنصر غیرت دینی به خوبی نشان می دهد که نیروهای انقلابی در چنین مواقعی باید که خواب از چشمشان برود و به فکر چاره  باشند. هر چند از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری امروز دشمن در حال تهاجم ترکیبی علیه ملت ما است انتظار چنین پدیده های زشتی دور از انتظار نیست اما در جبهه انقلابیون باید گفت «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و از نیروهای انقلاب و دلدادگان به اسلام ناب انتظار می رود در برابر چنین هنجار شکنی هایی ساکت ننشسته مانع از عادی سازی چنین رفتارهای موهنی گردند. 
انتظار اساتید بسیجی استان قم از دولت خدمتگزار و انقلابی این است که قاطعانه و غیورانه زمینه های چنین هنجار شکنی هایی را در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برچیند و ساختار های فرهنگی کشور را از چنبره اختاپوس تهاجم فرهنگی دشمن آزادسازی نماید و به ساختارشکنان اعتقاد و ایمان مردم اجازه هر غلط‌کاری را ندهد. بدون تردید اگر این ساختارشکنی ها با واکنش جدی و پشیمان کننده علیه فرد و ساختار معیوب روبه ‌رو نشود، این جماعت فاسد را به پیشروی های بعدی تشویق خواهد نمود. قابل قبول نیست که قضیه با یک عذر خواهی ساختگی تمام شود و جا دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، علاوه بر عذرخواهی از محضر مردم شریف و شهدای والامقام به هیچ وجه به چنین به اصطلاح هنرمندان مروج ابتذال اجازه حضور در ساحت پاک هنر ایرانی اسلامی را ندهند.


سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم
۲۸ بهمن 1400

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.