دانشگاه و استاد نقش محوری در پیگیری و تحقق تحول دارند

asatid
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشگاه و استاد نقش محوری در پیگیری و تحقق تحول دارند

مصطفی رستمی: مسائل در حوزه ظرفیت‌های مغفول با گام تحولی قابل حل است، اما باید پرسید کدام  مجموعه می‌تواند تحول را رقم  زند. دانشگاه و استاد نقش محوری در پیگیری و تحقق تحول دارند .

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بسیج اساتید ضمن تقدیر از زحمات مجتبی زارعی در دوره حضور وی در سنگر مسوولیت در نهضت استادی به عنوان عنصری دلسوز و مجاهد و مرتبط با جوانان و درگیر مسائل عمومی دانشگاه ، برای محمدرضا مردانی در سمت جدید آرزوی توفیق کرده و گفت: کارکرد دانشگاه بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب علاوه بر تولید علم، کانون آفرینش و پرورش است و در کنار آن موضوع حل مسائل کشور هم  که ماموریت اصلی کشور است . اگر بنا باشد مسائل جامعه به دانشمندان عرضه نشود هیچ جای دیگری اهلیت این ماموریت را نخواهد داشت. حال باید پرسید در این خصوص دانشگاه‌ها چقدر درگیر هستند؟

وی افزود: علارغم رشد علمی قابل افتخار در کشور،  بسیاری از مسائل کشور به دلیل آنکه هنوز بخش علم با مسائل درگیر نشده رفع نگردیده است.در هر جا نیازهای کشور با حوزه دانشگاه تعامل داشته‌اند شاهد حل مسائل بوده‌ایم.

 رستمی با تاکید بر آنکه شاه کلید حل مسائل کشور، موضوع تحول است عنوان کرد: تحول در دولت با انتخاب مردم و روی کار آمدن آقای رئیسی ایجاد شده و امید است که در بدنه دولت هم با روی کار آمدن جوانان مومن و انقلابی این تحول رخ دهد و در کنار آن نیازمند به ایجاد تحول در حوزه‌های تحولی، همچون تحول در سبک زندگی هستیم. مسائل در حوزه ظرفیت‌های مغفول با گام تحولی قابل حل است. اما باید پرسید کدام  مجموعه می‌تواند تحول را رقم  زند؟ دانشگاه و استاد نقش محوری در پیگیری و تحقق تحول دارند .

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: مجموعه مطالبه‌گر که مطالبات رهبری را بر سر دست گرفته و عملیاتی می‌کند بسیج استادان است. رهبر انقلاب موضوع تحول را از مسائل روی دست مانده در نظام مطرح کرده‌اند. از اساتید دانشگاه توقع می‌رود با حضور در مراکز نخبگی در حل مسائل  نظام یاری رسانند . همچنین عناصر مرتبط با بسیج  باید توسعه یابد، هر کسی دلش برای کشور و نظام و استفاده از ظرفیت‌ها بتپد یک بسیجی است.

وی عنوان کرد: اگر صدای شما بلند نشود به نقد و مطالبه‌گری، تحلیل گرانی طلبکارانه ظاهر خواهند شد و افتخارات کشور مغفول می‌ماند. هر جا جریان علمی وارد میدان شد موفق بوده‌ایم مثل بحث واکسن و حتی آنجا هم دیدیم زبان‌هایی به نقد گشوده شد، در کشور متاسفانه افرادی هستند که ظرفیت‌ها را خوابانده‌اند.

انتهای پیام/

 

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.