نیاز جدی به انجام کار دقیق در سه حوزه آموزش و پرورش، رسانه ملی و صنایع فرهنگی

asatid
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نیاز جدی به انجام کار دقیق در سه حوزه آموزش و پرورش، رسانه ملی و صنایع فرهنگی

سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: در جنگ نرم با تمرکز بر ظرفیت های ملی در سه حوزه آموزش و پرورش، رسانه های ملی و صنایع فرهنگی باید با همکاری اندیشمندان دغدغه مند کارهای دقیق صورت گیرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین معارفه وتودیع روسای جدید و قدیم سازمان بسیج اساتید کشور که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاشهای مجتبی زارعی در مدت خدمت در این سمت گفت: با تلاش های دکتر  زارعی زیرساختهای خوبی برای بسیج اساتید فراهم شده. ایشان با جدیت در این عرصه کوشیده است، دکتر مردانی هم دانشیار حوزه علم هستند و در این مسیر به یاری خداوند ظرفیتی را برای مشارکت قوی تر فراهم خواهند کرد. 


عاملی در ادامه  به ظرفیت های بسیج اشاره کرد و افزود: بسیج، ظرفیت بزرگ مردمی است. کسانی که از مشارکت مردمی سخن می‌گویند باید بدانند مردمی ترین و بزرگترین دایره کار مردمی سربازان بی ادعایی بودند که در جنگ حضور داشتند. بعد از جنگ دایره حرکت شاخه صنفی پیدا کرد. در حقیقت بسیج دایره حرکتش را وسیع تر کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد:  در حوزه دانشگاه دانشمندان بسیجی در قلمروهای مختلف دانش ورود کردند، در دانش پزشکی، مهندسی، علوم پایه و ... قلمرو توانمندی را عهده دار شدند. بسیج مشخصه اش جمعیت اندیشمندان دغدغه  مند نظام جمهوری اسلامی در مسیر تحقق دولت اسلامی و صیانت و حفاظت از نظام اسلامی است. ما اکنون در کشور دامنه این نگرش  و هدفمندی را شاهدیم.


وی افزود: اکنون نیازمند اولویت سنجی هستیم تا بتوانیم متناسب با نظام مسائل تمرکز اولویتها را مشخص کنیم. بسیج اساتید باید اولویت های حوزه های لازم برای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را مشخص کند . امروز اگر کارآمدی و اثرگذاری را در دولت بخواهیم باید به حکمرانی هوشمند توجه کنیم. کارها باید به سبک حکمرانی هوشمند بر اساس عملکردهای قطعی پیش برود . حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی عرصه تمرکز دولت های بزرگ است. آرمان ها باید به هوش مصنوعی تبدیل شود، از این طریق باید جلوی فساد را گرفت . فساد از خلاها استفاده می کند و در تعین حکمرانی الکترونیک خلا وجود ندارد.

عاملی با تاکید بر تعیین اولویت‌های حوزه علم بیان کرد: اولویت‌های بسیج اساتید در حوزه علم و فناوری باید تعریف مشخصی داشته باشد .

این استاد دانشگاه افزود: ما در جنگ نظامی بر آمریکا پیروز شده ایم هم در دوران دفاع مقدس و هم امروز در صیانت از حرم و دفع توطئه ها در غرب آسیا قدرت نظامی ایران قدرت فائق بود. آمریکا با ۷۰۰ پایگاه نظامی و نهادهایش در جنگ نظامی، آسیب پذیر بوده است . اما حوزه نگرانی جدی حوزه جنگ فرهنگی است. آنجاست که نگرانی جدی داریم در جنگ نرم با تمرکز بر ظرفیت‌های ملی در سه حوزه آموزش و پرورش؛ رسانه های ملی و صنایع فرهنگی باید با همکاری اندیشمندان دغدغه مند کارهای دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام /

 

قدیری
قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.