دولت اسلامی نیازمند بازوان توانایی چون استادان دانشگاه است

asatid
سید احمد خاتمی:

دولت اسلامی نیازمند بازوان توانایی چون استادان دانشگاه است

کابینه و مجموع مدیران کشور، استانداران، فرمانداران و مدیران کل باید در چندین مورد متعهد باشند و خود را مدیون این انتخاب بدانند: باید کار بلد باشند، انقلابی باشند، دستپاک باشند،  لیاقت مدار باشند نه حزب مدار و باند مدار و خویشاوند مدار و قوم مدار، ولایت مدار باشد نه ولایت شعار، فرهنگ ما می‌توانیم؛ فرهنگشان باشد، برخورد صادقانه داشته باشند، برخورد وفادارانه داشته باشند، اعتماد به داخل داشته و به همه اجزای مدیریت توجه کنند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، سید احمد خاتمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در آئین ملی "نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی" ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و تبریک ایام حضور شکوهمند ملت در صحنه انتخابات گفت: بدون تردید دولت اسلامی نیازمند به بازوان توانایی چون استادان دانشگاه است  تا در عرصه‌های فرهنگی و برنامه ریزی در جهت ارتقای کشور به تازه نفسان مدیریت کشور یاری دهد.

وی گفت: برخی استادان مصداق «اتوالعلم» هستند، هم در عرصه جهاد و هم در عرصه دانش نام آورند. از ان جمله شهید دکتر مصطفی چمران و شهید محسن فخری‌زاده را می‌توان نام برد. مجاهدات چمران در لبنان و در دوران دفاع مقدس خود کتابی است.

سید احمد خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات و حماسه 28 خرداد در ایران عنوان کرد: در تمام انتخابات بی سابقه بوده که بیگانگان تا این حد بسیج شوند که مردم پای صندوق‌های رای نروند. در طول انتخابات قبل هم تلاش‌های زیادی بوده اما در این انتخابات همه بسیج شدند همان گونه که شاهد بودیم که گروه‌های زیادی از رسانه‌ها گرفته تا آدم‌های استحاله شده و حقیر برای کاهش مشارکت‌ تمام تلاش خود را کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: به کوری چشم دشمنان با میزان مشارکت خوب بیش از ۴۸ درصدی  که البته تاثیر برخی عوامل چون بیماری کرونا  در آن واقعیتی انکار ناپذیر بوده  و حداقل موجب کاهش  ۱۰ درصدی مشارکت شده و نیز برخی اختلالات در سامانه هویت سنجی در این انتخابات که باعث معطلی شرکت کنندگان در صف‌های طولانی شد و همچنین ۲۰ تا ۲۵ درصد هم معمولا در تمامی انتخابات پای کار نیستند که اگر عوامل بیان شده نبود میزان مشارکت بالاتر می‌رفت.

وی در ادامه به حضور ۵ گروه در این انتخابات اشاره کرد و گفت: دسته اول امروز جریانی است که کاندیدایش روی کار آمده است یعنی جریان انقلابی مدافع ولایت . دسته دوم آنها هستند که کاندیداشان رای نیاورده و این افراد  کاملا قابل احترامند به همان اندازه که رای آوردگان را تقدیر می کنیم باید از انها تقدیر کنیم. همچنین باید  از کاندیداهایی که با حضورشان در میدان بر شور انتخابات افزودند نیز تشکر کرد. هر چند بر برخی از اظهارات جای گلایه هست برخی حرفها از سوی کاندیدها مطرح شد که جای عذرخواهی دارد و البته در این میان اصل حضور شایسته تشکر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گروه سوم را کسانی معرفی کرد که رای باطل انداختند و افزود:ما به  حدود ۴ میلیون نفر تشکر بدهکاریم چرا که آمدند پای کار اما تذکر هم لازم هست زیرا  که می‌توانستند در سرنوشت کشورموثر باشند ولی کاندیدایی را انتخاب نکردند و فرصت سوزی کردند.

خاتمی گروه چهارم را افرادی دانست که  پای صندوق‌های رای  نیامدند، البته چون عذری داشتند مانند کرونا و ... و بر آنان گلایه‌ای نیست و در اجر همراهی و مشارکت سهیم هستند.

امام جمعه موقت تهران گروه پنجم را آنان معرفی کرد که معاندانه پای صندوق‍‌‌های رای نیامدند تا آسیب بزنند و افزود: باید به آنها گفت این نظام نظامی است که ریشه در عمق جان‌ها و دل‌ها دارد و جنس آن  ازجنس انبیاست. جنس این نظام از جنس حرکت امامان است و خدا فرموده پیامبرانش را تنها نمی‌گذارد. این نظام ماندنی است منتها وعده نصرت خداوند هم مشروط است و باید زمینه ‌های یاری خداوند را فراهم آورد.

وی درادامه بیان کرد:  مردم که رایشان پیروز شد مدل عمل را دیدند و رای دادند. مبارزه با فساد را در عمل دیدند . بنابراین دولت جدید باید مشکلات را اورژانسی حل کند. گرانی افسار گسیخته و کمرشکن، بیکاری، مشکل مسکن را حل کند  کارکردهایش را گزارش دهد. سخنگوی دولت هر دو ماه یکبار باید بگوید این هفته  یا این ماه چه کارهایی را انجام داده، باید صادقانه و شفاف گزارش دهد.

 خاتمی اظهار کرد: کابینه و مجموع مدیران کشور، استانداران، فرمانداران و مدیران کل باید در چندین مورد متعهد باشند و خود را مدیون این انتخاب بدانند: باید کار بلد باشند، انقلابی باشند، دستپاک باشند،  لیاقت مدار باشند نه حزب مدار و باند مدار و خویشاوند مدار و قوم مدار، ولایت مدار باشد نه ولایت شعار، فرهنگ ما می‌توانیم؛ فرهنگشان باشد، برخورد صادقانه داشته باشند، برخورد وفادارانه داشته باشند، اعتماد به داخل  داشته و به همه اجزای مدیریت توجه کنند  نه فقط به یک کابینه.

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.