هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه یا به تعبیر دینی دولت شاهد باشد/ باید سایه به سایه تحولات کشور را همراهی کرد

asatid
سعید جلیلی:

هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه یا به تعبیر دینی دولت شاهد باشد/ باید سایه به سایه تحولات کشور را همراهی کرد

بسیج استادان در تعبیری که با نام دولت سایه مطرح می‌شود، می‌تواند سایه به سایه تحولات کشور را همراهی کند و سعی کند آثار مثبت و موثر بگذارد، اگر کار خوبی انجام می‌شود با همکاری بسیج  به ارتقای آن کمک شود واگر جایی کار ناقص است کامل گردد. اگر خطایی انجام می شود، با تمام توان کمک کند تا خطا در زمان خودش تصحیح شود.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در آئین ملی "نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی" گفت: باید از خود سوال کنیم اگر تلاشی می‌کنیم، آن تلاش آیا حق آن جهاد بوده یا خیر؟ رسیدن به یک قله زحمت و مجاهدت می‌خواهد، باید رصد کنیم که آیا رفتار و کردار ما متناسب با اهداف ما هست یا خیر. این موضوع را در زیارات ائمه اطهار و در فرازهای متعددی از خطابه‌ها به خوبی ملاحظه می‌کنیم. حق جهاد الزاماتی دارد و آن نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر و و برخی موارد دیگر است. مجموعه‌ای از این رفتار در سیره ائمه  دیده می‌شود «وَجاهِدوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ» که سوره مبارکه حج بدان اشاره کرده.

وی افزود: اگر امروز ما به ائمه می‌گوییم با شماییم الزاماتی دارد و در این میان تنها برگزاری همایش‌ها و ارائه بیانیه‌ها کافی نیست. بلکه کار می‌خواهد و باید با جهاد مستمر، حق جهاد ادا شود.

جلیلی گفت: تشکیلات بسیج اساتید باید بررسی کند در طول سال چه وظیفه ای دارد  و نقش خود را انجام دهد. در تعبیری که با نام دولت سایه مطرح می‌شود، باید سایه به سایه تحولات کشور را همراهی کند و سعی کند آثار مثبت و موثر بگذارد، اگر کار خوبی انجام می‌شود با همکاری بسیج  به ارتقای آن کمک شود واگر جایی کار ناقص است کامل گردد. اگر خطایی انجام می شود، با تمام توان کمک کند تا خطا در زمان خودش تصحیح شود.

وی بیان کرد: ملت امروز حماسه بزرگی را رقم زده است. بستر و مسیر جدید برای پیشرفت انقلاب و کشور رقم خورده. این بستر باید با دولت انقلابی که چنین شعاری را دارد در چهار سال آینده همراه با جهادی همگانی و بزرگ باشد. این ویژگی اندیشه اسلامی است که کارویژه دولت و مردم مشترک است. یک تلاش همگانی از سوی ملت و دولت برای تحقق اهداف و جهش مناسب و شایسته انقلاب اسلامی لازم است و آن نیازمند جهادی بزرگ و تلاشی سترگ است. با  برگزاری چند جلسه نمی‌توان گفت وظیفه ما تمام شده است. باید بررسی کرد که در چهار سال آینده چه تلاشی را باید انجام داد وچه کمکی باید کرد تا این موفقیت به بهترین شکل رقم بخورد این نیازمند تلاش نخبگان و اساتید است. چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند بار را بر دوش بکشد چه دولت رقیب باشد چه رفیق باید به آن کمک کرد.نه رقابت باید مانع پیشرفت  شود و نه رفاقت مانع چشم پوشی اشتباهات گردد. این نقش بزرگ بسیج اساتید است، هر دانشگاه ما می تواند یک دولت سایه یا به تعبیر دینی دولت شاهد بر آنچه جاری است باشد و به تقویت و پشتیبانی کمک شود و تنها نباید به حداقل ها توجه شود بلکه جهش در شان ملت ایران باید صورت گیرد. «وَجاهِدوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهادِهِ» باید این نقش و عملیات تعریف شود. باید دانشگاه‌ها با ظرفیت خوبی که دارند  برنامه ارائه دهند. تشکیلات بسیج اساتید باید این کار را دغدغه شبانه روزی خود قرار دهد .

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز دشمنان با همه تلاش سعی دارند موفقیتی شکل نگیرد. مقاومت در برابرآن پشتیبانی ملت و نخبگان را می‌طلبد. باید روی نقاط موفقیت کار کرد و نگذاشت پوشیده بماند و یا کسانی مانع آن موفقیت شوند. همچنین جمع‌های بسیج اساتید باید به نقاط ضعف و مواردی که مورد غفلت است توجه کنند. اگر جایی کار غلطی انجام می‌شود بسیج اساتید باید رصد هوشمندانه داشته باشد باید در عرصه قیام به قسط کار جدی انجام شود. این کار در برای پیشرفت کشور لازمه اش توجه به زمان و مغتنم شمردن فرصت است. زمان را مصرفانه هدر ندهیم. باید کشور روز به روز در جهت پیشرفت حرکت کند و این کار نقشه می‌خواهد و بدون یک کار واقعی و اصیل امکان پذیر نیست. این فراتر از همایش و نمایش است یعنی همان چیزی است که چمران داشت.

وی افزود: چرا چمران می‌تواند الگوی حق جهاده باشد ؟ چون با این نگاه حرکت کرد و دنبال نمایش و گزارش نبود. هنر چمران حرکت بی هیاهوهای سیاسی و برای خدا بود.هنر آنست که بی هیاهوهای سیاسی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند. برای هدف باید نقطه گذاری کرده و مختصات تعریف کرد. باید عملیاتی کار کرد. این هنر مردان خداست.اگر ما امروز یاد او را در چهلمین سالگرد شهادتش گرامی می‌داریم برای این است که سیره و حرکت مجاهدانه او درباره اوشهادت می‌دهد. حاج قاسم سلیمانی و چمران کسانی هستند که در حق جهاد تلاش کردند و نگذاشتند وقتی هدر برود. زمان و لحظات را استفاده کردند. ما نیز جهاد بزرگی در پیش داریم، برای یک جهش برای جبران کوتاهی‌ها و توقف‌ها  و  کج‌راهی‌ها و این جهادی بزرگ می خواهد.

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.