شهید چمران شاگرد مکتب سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است

asatid
رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران:

شهید چمران شاگرد مکتب سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است

مهدی چمران رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران و نماینده  شورای شهر در آئین ملی "نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی"و " آئین شکرانه حضور ملت در انتخابات" به توصیف شخصیت و بیان ویژگی‌های استاد شهید دکتر چمران پرداخت.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، مهدی چمران رئیس بنیاد شهید مصطفی چمران و نماینده  شورای شهر تهران در آئین ملی "نکوداشت استاد تراز انقلاب اسلامی"و " آئین شکرانه حضور ملت در انتخابات" ضمن بیان برخی ویژگی‌های برجسته استاد شهید مصطفی چمران گفت: دکتر مصطفی چمران در دانشگاه تهران، تحصیلات خود را در رشته الکترومکانیک به پایان برد. سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و درجه دکتری در فیزیک پلاسما را کسب کرد. در هر کجای دنیا تشکیلاتی راه انداخت او یک تحلیل گر بزرگ سیاسی بود و قبل از شروع جنگ ستاد جنگ‌های نامنظم را ایجاد کرده بود.

وی افزود: او یک مجاهد، یک فرمانده و یک رزمنده  شجاع بود که در حدود ۴۸ ، ۴۹ سالگی جوانان از او عقب می ماندند. در نبرد سوسنگرد یک تنه با انبوهی از تانک‌های دشمن جنگید.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: مصطفی یک هنرمند بود. با وجود روحیه نظامی‌گری روحیه لطیف و طبع لطیف هنری داشت. نقاش بود . او خود را شاگرد مکتب امیرالمومنین (ع) و مکتب سرور و شهیدان امام حسین (ع) می دانست.

مهدی چمران در خصوص مبارزات شهید چمران در لبنان گفت: در خصوص مبارزاتش در لبنان برای اولین بار در تاریخ تانک‌های اسرائیل در بنت جبل و تل شبعون با هدایت شهید چمران و یارانش به آتش کشیده شد. او در آن زمان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و امروز می‌بینیم حزب‌الله لبنان نتیجه همان جریانی است که چمران ایجاد کرد .

وی در ادامه و در بیان بخشی از یادداشت‌های این استاد آورد:«ای شیعیان حسین، من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آورده ام. بشارتی که جو تاریخ را در برابر اراده آهنین ما تسخیر میکند. بشارتی که خورشیدوار توفان ظلمت را محو و نابود می‌کند و طاغوت‌ها را محو و سرنگون می کند.

بشارتی که ما را از خاک تیره صعود می دهد و به اعلی علیین می رساند. بشارت خیر، بشارت پیروزی، بشارت وصل به معشوق، و این بشارت، شهادت است. دوستانم من پیشاپیش پرچم شهادت را به دوش می کشم و هر کس که به راه حسین معتقد است می تواند راه من را دنبال کند. من تصمیمم را گرفته ام با شدت علیه تانک و توپ دشمن (اسرائیل) می جنگم. من تصمیم خود را گرفته ام با ایثار خون خود راه نجات شیعیان را بر صفحه تاریخ ترسیم می کنیم.

من در بیداری کوه ها و در کنار کوچه ها و در ته دره ها، در دامن صحراها در هر کجا که امکان بیابم با گلوله به اسرائیل پاسخ خواهم داد و آنقدر خواهم جنگید تا به شهادت برسم. من راه خود را یافته ام و مطمئنم پیروزی و نجات شما نیز در پیروی از راه حسین است و بس.»

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.