وبینار تخصصی گفتمان برتر فرهنگی

asatid
با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد:

وبینار تخصصی گفتمان برتر فرهنگی

وبینار تخصصی گفتمان برتر فرهنگی در چهارمحال و بختیاری با موضوع معیارهای انتخاب اصلح از نظر امامین انقلاب برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب) و به نقل از ایکنا، وبینار تخصصی گفتمان برتر فرهنگی روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه با حضور سید محمد احمدی استاد حوزه و دانشگاه، احمدرضا بسیج استاد گروه معارف دانشگاه فرهنگیان و مسوول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری و عبدالله علی‌محمدی استاد دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سید محمد احمدی استاد حوزه و دانشگاه در این وبینار، اظهار کرد: اگر بحث انتخابات که با سرنوشت ملت در ارتباط است، اهمیت داده نشود، تبعات آن را مردم متحمل خواهند شد.

وی افزود: انتخابات در کشور، برای دشمن بسیار مهم است، زیرا بعد از فتنه ۸۸ به این نتیجه رسیدند که تنها با انتخابات می‌توانند به ایران آسیب وارد کنند، از طرفی گمان می‌کنند می‌توانند مشارکت حداکثری را کاهش دهند و به این امر مهم آسیب وارد کنند، از طرفی دشمن فضایی ایجاد می‌کند که مردم به سمت انتخاب فرد اصلح حرکت نکنند، بنابراین راه نجات از این فضا، فرمایشات مقام معظم رهبری است که مردم آن را اصل قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مردم فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری تا زمان انتخابات مبنی بر انتخاب صحیح را به خوبی گوش دهند تا به شناخت ثابتی از کاندیدای موردنظر دست یابند.

احمدی عنوان کرد: لازم است انتخابات پیش‌رو را جدی بگیریم و بدانیم دشمن انتخابات کشور را زیرنظر گرفته و بر روی آن حساب کرده است، بنابراین باید در برابر دشمن متحد شویم و کاندیدایی که وارد این عرصه می‌شوند خارج از مسائل فردی، مسائل نظام را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: گاهی در نظام انتخابات نوعی تیرگی یا همان فتنه ایجاد می‌شود که مردم باید در این زمینه مراقبت کنند، گرچه ممکن است تشخیص فرد اصلح در این میان مشکل‌زا باشد اما نقش نخبگان، خبرگان و خواص جامعه بسیار مهم است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: راه تشخیص مردم برای انتخاب اصلح این است که عملکرد کاندیدا و بیانات رهبری مدنظر قرار گیرد، البته از طریق خواص یا گروه‌های مرجع هم می‌توان فرد اصلح را شناخت.

وی با اشاره به اینکه خواص به معنای اثرپذیری افراد بر مردم جامعه است، ادامه داد: یکی از وظایف ما مرجع‌شناسی است که نباید به هر کسی اعتماد کنیم، یعنی شناخت کاندیدا با درنظر گرفتن معیارهای انتخاب اصلح همراه باشد و انتخابات به سمتی پیش رود که صحنه پیروزی باشد و از مشکلات نجات یابیم.

در ادامه احمدرضا بسیج مسوول بسیج اساتید استان و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نخست باید به این پرسش پاسخ دهیم که هدف انتخاب اصلح چیست، افزود: گاهی اوقات افرادی در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند که صادق و پاک‌اند، اما مهم توان مدیریتی آن‌ها است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: کسانی که قانون اساسی را نوشتند هدف را رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانسته‌اند، بنابراین لازم است افرادی که انتخاب می‌شوند به هدف قانون اساسی توجه داشته باشند.

بسیج تاکید کرد: به طور مطلق جامعه روحانیت، اساتید، هنرپیشه‌ها و ... نمی‌توانند گروه مرجع برای انتخاب اصلح مردم باشند، زیرا گروه مرجع در اصطلاح به کسی گفته می‌شود که توانایی تاثیر بر افکار عمومی را داشته باشد، بنابراین وقتی کسی ولایت فقیه را قبول داشته باشد، صحابه ایشان گروه مرجع هستند، گرچه روحانیتی که به انقلاب و مبانی آن معتقد باشد، گروه مرجع است.

وی تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که متناسب با نگاه تمدن نوین اسلامی حرکت کند، از طرفی هدف ما در انتخاب فرد اصلح، شناخت هدف و رسیدن جامعه به رشد و تعالی است.

در ادامه عبدالله علی‌محمدی، استاد دانشگاه گفت: امکان انتخاب اصلح وجود دارد به شرطی که شناخت نسبت به افراد پیدا کنیم که این امر به وسیله تحقیق توسط افراد امکان‌پذیر است، در غیر این صورت می‌توان از متخصصان، روحانیت، اساتید و ... مشورت گرفت تا انتخاب و گزینش خوبی رقم بخورد.

وی یادآور شد: برای انتخاب اصلح اطاعت از مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان گزینه مطلوبی است، همچنین زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی نیز از دیگر موارد انتخاب اصلح است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رکن اصلی انتخاب اصلح، تدین است، از طرفی طبق آیه ۲۴۷ سوره بقره توانایی افراد در نظر گرفته شود، همچنین در نامه ۵۱ نهج‌البلاغه خطاب به مالک‌اشتر ۱۰ ویژگی انتخاب اصلح بیان شده است که باید به آن‌ها توجه کرد.

وی گفت: روحانیت از جمله گروه‌های مرجع هستند، زیرا انقلاب اسلامی توسط این جریان، جاری و ساری شد، همچنین اساتید دانشگاهی، نخبگان و افرادی که در زمینه‌های متعدد سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند، جزو گروه‌های مرجع‌ هستند.

علی‌محمدی توجه به قشر مستضعف و محروم جامعه و پرهیز از شتاب‌زدگی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: بایستی مردم با بصیرت و بینشی که دارند فردی را انتخاب کنند که نسبت به او شناخت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/

دفتر سانه و نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.