استاد مطهری نماد جامع نگری و اندیشه ورزی است

asatid
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

استاد مطهری نماد جامع نگری و اندیشه ورزی است

استقرار جامعه اسلامی و رسیدن به اهداف و شاخص‌های تمدن نوین اسلامی و دست یافتن به پیشرفت جامع و فراگیر و بهره‌مندی از جامعه صالح، سالم و موفق مستلزم منابع انسانی دانشمند، توانمند و صالح و صادق است که شرافت آن متعلق به جامعه معلمین و اساتید حوزه و دانشگاه است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم و استاد، پیامی صادر کرد.

در متن پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال علی علیه‌السلام: «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً»
کسی که مرا حرفی تعلیم دهد مرا عبد و بنده خود کرده است.

با سلام و احترام به جامعه معلمین گرانقدر و اساتید فرهیخته

 

انسان در قرآن کریم از «آموختن» آنچه نمی‌داند کرامت می‌یابد، پیامبراکرم (ص) مأمور به تعلیم و تهذیب و پایدار کردن اخلاق در میان مردم می‌شود و در سنت علوی، هر که حرفی بیاموزاند او را بنده خویش کرده است، این چکیده‌ای از نگاه مکتب نورانی اسلام به جایگاه رفیع «معلم» است.

«روز معلّم» را پاس می‌داریم و یاد و خاطره معلم و استاد برگزیده «استاد شهید، مرتضی مطهری» که نماد جامع نگری، اندیشه ورزی، نوآوری و دردمندی بود را نیز گرامی می‌داریم. به تعبیر حکیم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است، لذا بر ماست که محور تعلیم و تربیت را حمایت کنیم و رفیع‌ترین جایگاه و منزلت اجتماعی را برای او فراهم کنیم.

نقش معلم و استاد به عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرآیند تعلیم و تربیت و موثرترین عنصر در تحقق ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، نقشی بی‌بدیل است و عبور از چالش‌های پیش‌روی نظام تعلیم و تربیت و تحقق اهداف «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و نقشه جامع علم کشور تنها با همکاری، همیاری و همدلی معلمان و اساتید امکان پذیر است. بی‌تردید جامعه ایرانی به قله‌های پیشرفت و تعالی دست نمی‌یابد مگر با فراهم آوردن زمینه‌های تربیت معلمان و اساتیدی خلاق و فکور و تامین فضایی احترام آمیز که متناسب با شأن آن‌ها باشد.

ایران اسلامی امروز به خود می‌بالد که بهره‌مند از وجود معلمان و اساتید فرهیخته است که دست همت از آستین فکرت برون آورده‌اند و خردمندانه با توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان و نیز ارتقاء جایگاه و نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثربخش آن با نظام تعلیم و تربیت، گام در راه پیشرفت میهن عزیزمان برداشته‌اند و خدمتی بی‌منت، پر از حماسه، مجاهدت و ایثار را عرضه می‌کنند.

امید آن دارم نهادها، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های سهیم در پیشرفت کشور با مشارکتی فعال و مؤثر و قدرشناسی از تلاش‌های معلمان عزیز و اساتید گرانقدر دانشگاهی، از مسئولیت خویش در قبال آموزش و پرورش و دانشگاه غفلت نورزند تا این نهاد‌های مهم علم و دانش بتواند اثربخش‌تر از هر زمانی به فعالیت‌های خود بپردازد.

بدیهی است استقرار جامعه اسلامی و رسیدن به اهداف و شاخص‌های تمدن نوین اسلامی و دست یافتن به پیشرفت جامع و فراگیر و بهره‌مندی از جامعه صالح، سالم و موفق مستلزم منابع انسانی دانشمند، توانمند و صالح و صادق است که شرافت آن متعلق به جامعه معلمین و اساتید حوزه و دانشگاه است.

از خدای سبحان در ماه پر فضیلت رمضان دوام توفیقات جامعه معلمین عزیز را خواستارم و از مسئولین کشور تقاضامندم از هر نوع حمایت از جامعه معلمین و اساتید دریغ نکنند که خدمت به آنها، خدمت به شرافت و عزت ملی و کمک به استقرار جامعه اسلامی است.

سعید رضا عاملی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.