قراردادهای ایران و چین و روسیه؛ زمینه ساز ظهور جهان چندقطبی و افول ابرقدرتی آمریکا

asatid
در نشست تحلیلی برجام و مذاکرات وین "رفع تحریم ها" و تبیین قرارداد ایران و چین مطرح شد:

قراردادهای ایران و چین و روسیه؛ زمینه ساز ظهور جهان چندقطبی و افول ابرقدرتی آمریکا

نشست تحلیلی برجام و مذاکرات وین "رفع تحریم ها" و تبیین قرارداد ایران و چین با حضور سید محمود نبویان برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست تحلیلی برجام و مذاکرات وین "رفع تحریم ها" و تبیین قرارداد ایران و چین با حضور سید محمود نبویان برگزار شد.

در این نشست، بخشی از اقدامات تعهد شده از طرف ایران و اقدامات صورت گرفته در فردو، نطنز و اراک در قالب برجام بیان شد.

نبویان در این نشست مطرح کرد: در مقابل طرف غربی و آمریکا تقریبا هیچ اقدامی را انجام ندادند و خبری از لغو تحریم‌ها و یا برقراری کانال بانکی جهت تبادل پول وجود ندارد. بنابراین ایران هیچگونه اعتمادی به طرف مقابل نه تنها آمریکا بلکه به اروپائیان هم ندارد.

وی افزود: علی‌رغم فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه عدم مذاکره جهت احیای برجام، ولی مذاکرات در وین آغاز شده است و در مذاکرات جاری در وین، نماینده آمریکا در جلسات حضور مستقیم ندارد ولی یک نفر هماهنگ کننده نظرات آمریکا و ایران را بعنوان رابط نظرات دو گروه را منتقل می نمایند از طرف دیگر از لابه لای مذاکرات شنیده می شود که توافق بر سر لغو گام به گام تحریم‌ها و اقدامات گام به گام ایران مطرح است که این اقدامات قبل از لغو تحریم‌ها خلاف نظر مقام عظمای ولایت است و در راستای انتخابات است تا بتوانند اصلاح طلبان قبل از انتخابات دستاوردی جهت عرضه در انتخابات داشته باشند.

نبویان ادامه داد:  با توجه به مزیت‌های چین از جمله داشتن ارز دیجیتالی یوان و قدرت برتر اقتصادی جهان انتظار می رود با امضای تفاهم نامه ایران و چین بعنوان سند راهبردی همکاری دو طرفه دو کشور و انعقاد قراردادهای متنوع دو طرفه در زمینه پتروپالایشگاها، توسعه بنادر، ایجاد و توسعه کارخانجات خودروسازی، کشاورزی، شرکت‌های دانش بنیان و .... زمینه توسعه همکاری با شرق و پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور فراهم شود.

وی گفت: در شرایط فعلی، مناطق آزاد که با هدف توسعه صادرات کشور ایجاد شده است بیش از 90 درصد عملکردشان در حوزه واردات است و در توسعه صادرات نقشی ندارند و یا اینکه صادرات نفت خام به کشورهای همجوار بدلیل نداشتن امکان فرآوری نفت ایران دچار مشکل است ولی با توسعه پتروپالایشگاه ها با مشارکت چین امید می رود میزان تولید بنزین در کشور بشدت افزایش یابد که صادرات بنزین به مراتب از نفت خام راحت تر است. امید می رود با پیگیری های دو طرفه و انعقاد قراردادها و تایید قراردهای تجاری دوطرفه و تایید نهایی این قراردادها توسط مجلس، تحول خوبی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

دفتررسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان جنوبی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.