انکار مثبتات کشور؛ پروژه ناتمام فتنه‌گران 88

asatid
یادداشت روز؛

انکار مثبتات کشور؛ پروژه ناتمام فتنه‌گران 88

پرواضح است که معلومات ما از واقعیت کشور بیانگر آنست که این دستاوردها و پیشرفت‌ها با مدیریت جهادی قاطبه مدیران انقلابی و توجه به ظرفیت‌های داخلی به‌وجود آمده‌اند و البته دشمن نیز سعی در ترور و انکار یکان یکان آن‌ها دارد!

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، احمد زرفشان در یادداشتی ضمن اشاره به تلاش دشمن در انکار دستاوردها و پیشرفت‌های کشور آورده است:

پس از سال 88 و شکست پروژه براندازی سیاسی؛ اگرچه نظام جمهوری اسلامی برنده ماجرا شد و براندازان اصلاح‌طلب نیز رسوا شدند؛ اما پروژه جدیدی در دستور کار دشمن قرار گرفت که البته آنچنان که باید توسط خواص کشور رصد نشد. و آن "سیاه‌نمایی" از اوضاع کشور و "ناامیدسازی" مردم از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بود.
پروژه‌ای که عوامل آن از خارج تا داخل کشور تقلا می‌کردند تا پروژه خود را با چراغ خاموش، پیش ببرند.
همان روزهایی که تحریم‌های 30 ساله ایران به یکباره در دست بزرگنمایی قرار گرفتند و همان روزهایی که سعید حجاریان به روزنامه اعتماد رفت و درباره تحریم‌هایی که از روز اول انقلاب با مردم ایران بودند و اثر آن‌ها پس از سال‌ها به کم‌تر از میانگین 30 درصد رسیده بود؛ به ناگاه از این گفت که: "و ما ادراک مالتحریم"!
قرار بود دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دفاعی و مهم‌تر از همه اقتصادی کتمان و در ادامه فضای ذهنی مردم تخریب شود. بدترین اتفاقی که در یک نظام سیاسی و حکومتی می‌تواند رخ دهد.

در واقع، "سیاه‌نمایی" رخدادیست که حتی می‌تواند ساکنان بهشت را نیز به تصور زیست جهنمی برساند...

*از بهبود ضریب جینی تا کاهش چشمگیر فقر مطلق

اشاره مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی امسال به بحث "جایگاه هجدهم ایران در اقتصاد ایران" که به استناد گزارش نهادهای اقتصادی بین‌المللی بیان شد؛ یک آتش متقابل در مقابل پروژه مذکور محسوب می‌شود.
آتش مقابلی که البته رهبری همواره طی 10 سال گذشته بارها در مقابل دشمن به آن اهتمام کردند و به بیان دستاوردهای کشور در ابعاد مختلف از جمله اقتصاد پرداختند.
پرواضح است که معلومات ما از واقعیت کشور بیانگر آنست که این دستاوردها و پیشرفت‌ها با مدیریت جهادی قاطبه مدیران انقلابی و توجه به ظرفیت‌های داخلی به‌وجود آمده‌اند و البته دشمن نیز سعی در ترور و انکار یکان یکان آن‌ها دارد!
در ادامه بیان جایگاه هجدهم ایران در میان اقتصادهای جهان باید به پیشرفت بزرگ کشور در کاهش فقر مطلق یا همان فقر منجر به گرسنگی نیز اشاره کرد.
با وجود تمام تحریم‌ها، سوء‌مدیریت‌ها، گرانی‌ها و حتی با وجود اینکه در دولت آقای روحانی از قدرت خرید مردم کاسته شد؛ اما ایران اسلامی توانسته است طی 42 سال گذشته از میزان فقر مطلق در اقتصاد خود بکاهد و به استناد گزارش‌های جهانی؛ عدد نزدیک به 6 درصد فقر مطلق در ابتدای انقلاب را به کم‌تر از یک درصد اکنون برساند.
به نحوی که هم اکنون به استناد گزارش‌های بانک جهانی، میزان فقر مطلق ایران حتی از انگلیس هم کمتر است.[1]
در بحث گرسنگی همچنین دانستن این نکته جالب نیز حائز اهمیت است که ایران اسلامی به گواه شاخص جهانی GHI  توانسته با هدایت ولایت فقیه هم اکنون در جایگاه سیرترین کشورهای دنیا قرار گیرد.[2]
"ضریب جینی" یا همان شاخص نشان‌دهنده فاصله میان فقیر و غنی هم یکی از شاخص‌های مهم علم اقتصاد است که ایران اسلامی با کاهش آن به جایگاه بسیار خوبی در جهان دست یافته است به نحوی که بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان ملل، نرخ ضریب جینی در ایران هم اکنون عددی بهتر از ضریب جینی در اقتصادهای آمریکا و ترکیه است.[3]
به این شاخص‌های جالب البته باید واقعیت‌های مهمی مثل این مقوله را نیز افزود که ایران اسلامی هم اکنون تنها حاکمیتی در جهان است که با وجود تمام مشکلات و گرانی‌ها اما همچنان ارزان‌ترین مالیات، ارزان‌ترین سوخت و ارزان‌ترین نان را به مردم خود ارائه می‌کند.

*ایران در لبه پیشرفت؛ از نانو تا هسته‌ای و موشکی

به این شاخص‌های مهم اقتصادی البته می‌توان دستاوردهای دیگر ایران در عرصه‌های عمرانی، دفاعی، امنیتی و... را نیز افزود.
چه اینکه ایران ما هم اکنون در باشگاه سرآمدان موشکی جهان قرار دارد و دست موشک‌های ایران به هر دشمنی می‌رسد، ایران بهشت سدهای جهان و مدیریت رواناب‌های سرزمینی است، در فناوری‌های مختلف نانو، پهپادی، فضایی و... روی سکوهای نخست جهانی قرار دارد و بر لبه فناوری‌های هسته‌ای نیز در حال حرکت است.
برخی اندیشمندان کشور معتقدند که در کنار بیان این دستاوردها البته باید نتایج و مثال‌های ملموس این دستاوردها را نیز به مردم گفت.
یعنی همانطور که برای لمس شاخص‌های اقتصادی اشاره شده در بالا می‌توان به مفاهیمی مثل ازدیاد سفر میان قشرهای پردرآمد و کم‌درآمد ایرانی، ازدیاد خرید خودرو میان عمده سطوح درآمدی، شیوع بیکاری شیک و... اشاره کرد؛ در بحث پیشرفت‌های عمرانی و تکنولوژیک ایران نیز باید مفاهیمی مثل گسترش هژمونی ایران از شرق آسیا تا سواحل مدیترانه در غرب، پیروزی بر آمریکا در نبرد پهپادها و رهاندن کشور از نیازهای استراتژیک غذایی و سوختی را مورد توجه قرار داد.
صد البته این پیشرفت‌های ملموس، برای حفظ شدن و برای لمس شدن بیش‌تر اثرات آرامشی آن‌ها در میان مردم نیاز دارند که از سوی خواص و رسانه‌‌های کشور مورد بیان و ماساژ و اقتراح قرار گیرند.
پر واضح است که اگر مردمان یک سرزمین، نتایج مطلوب راهبردها و مقاومت‌های معقول خود را ندانند و از آن‌ها باخبر نباشند؛ هرگز قادر به حفظ آن‌ها نیز نخواهند بود و هیچگاه روی آرامش را نخواهند دید.
***
1_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648
2_mshrgh.ir/944980
3_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/09/25/2411294

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.