دعوت پاپ به توقف خیزش انتقام شهدای مقاومت و عقب نشینی به نفع آمریکا

asatid
در بیانیه مشترک بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید قم مطرح شد:

دعوت پاپ به توقف خیزش انتقام شهدای مقاومت و عقب نشینی به نفع آمریکا

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم، در بیانیه‌ای مشترک در خصوص ملاقات پاپ با آیت‌الله سیستانی آورده‌اند: این دیدار صحنه‌ای از تقابل گفتمان مقاومت اسلامی و در خدمت نظام سلطه بودن را به تصویر کشید که برای ناظران سیاسی شایان توجه است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در بیانیه مشترک بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم به مناسبت ملاقات آیت‌الله العظمی سیستانی با پاپ آمده است:

 پاپ با مرجع تقلید شیعیان حضرت آیت الله العظمی سیستانی دیدار داشتند.

پاپ در این سفر و در دیدار با نخست وزیر عراق گفت که اسلحه‌ها را کنار بگذارید و  اجازه دهید خشونت در اینجا و همه جا محدود شود.
این دیدار صحنه‌ای از تقابل گفتمان مقاومت اسلامی و در خدمت نظام سلطه بودن را به تصویر کشید که برای ناظران سیاسی شایان توجه است. او که به ظاهر و در  پوشش خیرخواهی خواستار خاتمه یافتن خشونت و افراط گرایی بود اما چون به نمایندگی از نظام سلطه به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای کنترل مقاومت می گشت هرگز خطاب خود را متوجه ظالمان و متجاوزان نکرد .

 او نگفت که دولت ظالم آمریکا با حضور چندین ساله و اشغالگرانه خود در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، یمن و...هزاران انسان را به خاک و خون کشیده و آسیب جدی به امنیت ملت‌ها وارد کرده‌اند و این آمریکاست که باید توصیه به زمین گذاشتن اسلحه شود. اوست که باید به صلح و امنیت بین المللی پایبند باشد. او از ملت‌های مظلوم خواست که سلاح را بر زمین بگذارند تا راه بر تجاوز و اشغالگران هموار شود. 
پاپ خلق داعش توسط دولت آمریکا و کشتن انسان‌ها توسط این گروه خونخوار را محکوم نکرد.
توصیه به تسلیم ملت‌های مظلوم و خلع سلاح در برابر ظالم جنایت نسبت به بشریت است و ذهنیت مسیحیت قرون وسطی را زنده می کرد .
او رسما از کاهش تعداد مسیحیان در عراق اظهار تاسف کرد بدون توجه به اینکه باقی ماندن همین تعداد از مسیحیان مرهون جانفشانی‌های نیروهای مقاومت و سردار قاسم سلیمانی و مهندس المهدی است .
شاید عده‌ای گمان کنند پاپ با دغدغه تقریب ادیان به عراق آمده اما حقیقت آنست که او برای دفاع از سیاست آمریکایی وارد عراق شده و قصد داشت خیزش انتقام از شهدای مقاومت را  به توقف و عقب نشینی و صلح به نفع امریکا دعوت کند. 
سفر پاپ با هدف استحاله راهبرد استراتژیک “ایران و العراق لایکمن الفراق” صورت گرفت تا تقابل قم نجف را القاء و ترویج کند. 
قرائت کاتولیک از دین آمده بود تا با تاکید انحصاری بر جنبه رحمانیت دین به نفی جهاد و مقاومت بپردازد و از جریان اسلام رحمانی و سکولار یارگیری کند تا ائتلاف دین سکولار علیه دین انقلابی و مقاومت را شکل دهد. 
سکولارها و سازشکاران بسیار کوشیدند با مصادره کردن و سوء استفاده از شخصیت متین و صبور حضرت آیت الله العظمی سیستانی دام ظله، تفکر انقلابی و مقاومت اسلامی در عراق و حوزه های علمیه شیعی در برابر استکبار را تضعیف نمایند؛ اما آنچه تحقق یافت موضعگیری منطق مقاومت مرجعیت شیعی در برابر گفتمان ذلت و سازش کلیسایی بود. 
در این راستا سید شیعیان عراق ضمن تاکید بر ضرورت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بر رفع بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی سفارش فرمودند زیرا اکثر مردم در کشورهای مختلف با این بلایا مواجه هستند. 
ایشان قدرت‌های بزرگ را به تعقل و دوراندیشی و کنار گذاشتن زبان جنگ و منفعت‌طلبی دعوت و به محاصره اقتصادی و آوارگی مردم و به خصوص آنچه که بر سر ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی آمده است پرداختند.
هر چند پیش از این نیز با فراست مرجعیت عراق در دوران جنگ آمریکا و جنگ با داعش ، حفظ یکپارچگی عراق و تقویت مقاومت منطقه و حمایت از حشدالشعبی معلوم گردیده بود که مقاومت از اصول لاینفک فلسفه سیاسی و منظومه فکری و فقاهتی ایشان است اما آنجه در این دیدار گذشت ابهامات را به طور کامل زدود.
ایشان بر اهمیت همبستگی تلاش‌ها برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و  بر رعایت حقوق و احترام متقابل پیروان ادیان مختلف و گرایش‌های مختلف فکری از اجزاء لاینفک اندیشه مقاومت هستند که از زبان معظم له بیان شد و در مجموع آیت‌الله سیستانی با این موضع‌گیری قاطع آخرین میخ را بر تابوت طرح عادی سازی روابط با تل آویو کوبیدند.


بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم و

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قم

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی قم

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.