چهاردهمین نشست مجازی پنل تخصصی حکمرانی اسلامی و تمدن اسلامی

asatid
به همت بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی برگزار شد:

چهاردهمین نشست مجازی پنل تخصصی حکمرانی اسلامی و تمدن اسلامی

چهاردهمین نشست مجازی پنل تخصصی حکمرانی اسلامی و تمدن اسلامی پیرامون تقابل اسلام و استکبار در بیانیه گام دوم انقلاب با سخنرانی علیرضا هراتی مطلق، امام جمعه شهر بروجن و به صورت وبیناری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در این نشست مجازی که با حضور جمعی از اساتید بسیجی استان تشکیل شد، علیرضا هراتی مطلق، امام جمعه شهر بروجن به بیان وقایع صورت گرفته پس از جنگ جهانی دوم پرداخت.

هراتی مطلق به معاهده‌ای که پس از این جنگ باعث تقسیم‌بندی دنیا به دو بلوک غرب و شرق شد و همچنین رقابت‌های ایجاد شده در این دو بلوک اشاره کرد و افزود: در این تقسیم‌بندی، ایران جزو بلوک غرب و ژاندارم منطقه و حافظ منافع آمریکا و غربی‌ها در غرب آسیا محسوب می‌شد. جنبش غیرمتعهدها در سال 1961 میلادی تشکیل شد و براساس آن، کشورهای عضو، نه تعهدی به غرب و نه تعهدی به شرق داشتند.

وی با بیان اینکه در جریان مبارزات حضرت امام خمینی(ره)، شاه و همدستانش تلاش کردند تا آن حضرت  را وابسته به بلوک شرق معرفی کنند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در آن برهه از زمان فرمودند: «که سیاست ما، سیاست نه شرقی و نه غربی است».

امام جمعه شهر بروجن به پیروزی انقلاب اسلامی که موجب پدیدآمدن قطب دیگری در مقابل بلوک‌های شرق و غرب به نام جمهوری اسلامی ایران شد اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دلیل به خطر افتادن منافع شرق و غرب در منطقه، با همراهی برخی از این کشورها جنگ هشت ساله بر کشور ما تحمیل شد. در سال 1991 میلادی، اتحاد جماهیر شوروی به عنوان رکن اصلی بلوک شرق فرو پاشید و تنها بلوک غرب در مقابل جمهوری اسلامی ایران باقی ماند.

وی در پایان سخنان خود و با توجه به شرایط حساس فعلی کشور، وظیفه اساتید بسیجی را آگاه نمودن جوانانی دانسته و عنوان کرد: جوانان شرایط پیروزی انقلاب اسلامی و  زمان حیات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و هشت سال جنگ تحمیلی را درک نکرده اند.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج چهارمحال

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.