آیین رو نمایی از  "نامه دوست"، ترجمه ۲۰ زبانه نامه شهید سلیمانی به دختران و پسران جهان برگزار شد

asatid
به همت بسیج اساتید کشور؛

آیین رو نمایی از  "نامه دوست"، ترجمه ۲۰ زبانه نامه شهید سلیمانی به دختران و پسران جهان برگزار شد

آیین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه شهید سلیمانی به دخترش فاطمه، خطاب به دختران و پسران جهان صبح امروز در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، آیین رونمایی از ترجمه ۲۰ زبانه نامه شهید سلیمانی به دخترش فاطمه، خطاب به دختران و پسران جهان صبح امروز با حضور سید سعیدرضا عاملی(دبیر شورای هالی انقلاب فرهنگی)، علی باقری کنی (معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه)، خالد قدومی(نماینده حماس در ایران)، مجید سرسنگی( معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران)، کبرا خزعلی( رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده)، زهره سادات لاجوردی(نماینده مجلس شورای اسلامی)، لاله افتخاری (نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی) و مجتبی زارعی (رییس سازمان بسیج اساتید کشور) و جمعی از نخبگان دانشگاهی در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
مجید سرسنگی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم ضمن بیان برخی ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار سلیمانی از تاثیر ایشان بر اتحاد نیروهای مسلمان در منطقه و جهان سخن گفت.
وی با بیان این مطلب که آنچه سردار سلیمانی را به این درجه و اعتبار در سطح جهان رساند، تسلیم شدن وی دربرابر اراده خدا و وجود سرشار از عشق و محبت او بود، گفت: سلیمانی بیش از هر چیز سرباز ولایت بود و راه سردار سلیمانی و راه سلیمانی‌ها در این کشور ادامه خواهد داشت.
باقری کنی معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در این مراسم ضمن اشاره به موضوع تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران و نمازخواندن ولی امر مسلمین بر پیکر این شهید بزرگوار، دانشگاه تهران را " دانشگاه مقدس" نامید.
وی عنوان کرد: آنچه قاسم سلیمانی را " شهید سلیمانی" کرد، بعد شخصیتی اوست و همین بعد شخصیتی را دشمن هدف قرار داد. بعد شخصیتی که جریان مقاومت و امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب موجبات بروز و ظهور آن را در این عرصه فراهم کردند.
باقری کنی در ادامه مهم ترین ویژگی شهید سلیمانی را ویژگی صیانت از حقوق انسان‌ها بیان کرد و این نگاه را اوج نگاه دینی به انسان و حقوق انسان دانست و گفت: شهید سلیمانی مدافع حقوق ملت هاست. وی فرمانده مبارزه با تروریسم بود.
وی همچنین بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی  یک فرمانده نظامی بود و با این حال وظیفه خود را صیانت از جان و حقوق کودکان و مردم بی دفاع معرفی کرد و این ناشی از یک روح متعالی است. شهید سلیمانی تک بعدی نبود و روحیه انسانی بر او حاکم بود.

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.