رییس جمهور از مواضع پرهزینه برای نظام دست بردارد

asatid
یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

رییس جمهور از مواضع پرهزینه برای نظام دست بردارد

هوشنگ رستم‌پور استاد دانشگاه و مدیر کل سابق استانداری بوشهر گفت: به نظر مى‌رسد وقت آن رسیده است که رئيس جمهور از این گونه رفتارها و مواضع پرهزینه برای نظام و بی‌فایده برای خود و دولتش دست بردارد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، هوشنگ رستم‌پور استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو باروابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان بوشهر، با اشاره به درخواست رییس جمهور برای برخورد با هتاکان به خودش، اظهار کرد: کارآمدی، میزان حکمرانی خوب است. این میزان را هرگز نباید مورد غفلت قرار داد. اگر کارآمدی از یک حکومت رخت بربندد معلوم است میزانی در کار نیست. میزان که در کار نباشد، ادب و آداب حکمرانی خوب در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقدام برخی‎‌ها در مواجهه با دولت و شخص رییس ‌جمهور فرمودند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را به‌طور صریح اعلام می‌کنم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: بی‌شک هتاکی به رییس‌جمهور و دیگر مسئولان کشور مذموم است، اما بد نیست جناب رییس‌جمهور هم نگاهی به ادبیات خود طی این سال‌ها نسبت به منتقدان داشته باشند. لیست عبارات تند و هتاکانه در این ادبیات شامل چه مواردی می‌شود؛ بزدل، بروید به جهنم، دین‌نشناس، جیب‌بر، بی‌شناسنامه، هوچی‏گر، متوهم، عصر حجری، بی‌عقل، ترسو و… این‌ها مشتی نمونه خروار است .((بی‌عقل))؛ پنجاه و چهارمین و در پنجاه‌وپنجمین توهین رسمی ثبت‌شده، روحانى منتقدان دولتش را ((ناقص‌العقل)) خواند. روحانی طی این سال‌ها توهین‌هاى متعدد و متنوعى نثار منتقدان کرده است و در میان منتقدان هیچ نمونه‌ای را نمی‌توان آدرس‌ داد که از این الفاظ رکیک علیه رییس‌جمهور و یا دولتمردان ایشان استفاده کرده باشد. البته که این ادبیات غیرقابل قبول، مجوزی برای استفاده از عبارات مشابه برای منتقدان فراهم نمی‌کند و پاسخِ «های»، «هوی» نیست.

مدیر کل سابق استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: از سوى دیگر روحانى به جای ارائه گزارش کار در خصوص رفع بیکاری و حمایت از تولید در جهت تامین فضاى جهش تولید و کالای ایرانی، از مفاسدی که بر اثر بحران ارزی به وجود آمد، ثروت مردم را به شدت کاهش داد، جیب دلالان ارزی و برخی دستگاه‌های دولتی را پر کرد؛ به جای اینکه از بر زمین ماندن شعارهای انتخاباتی خود سخن بگویید و در مورد بیکاری جوانان و وضع بد معیشت مردم صحبت کنند، با کلمات رنگارنگ و توهین آمیز و حاشیه پردازی‌های متنوع و متعدد، سایر دستگاه‌ها، منتقدان و گاهی جامعه را در معرض تخطئه و توهین قرار مى‌دهد.

وی گفت: به نظر مى رسد وقت آن رسیده است که رییس جمهور از این گونه رفتارها و مواضع پرهزینه برای نظام و بی‌فایده برای خود و دولتش دست بردارد. رییس جمهور مدیران ارشد دولت را به نام هم‌اندیشی در سالن اجلاس سران جمع و در این نشست گفت  چرا مدیران دولتی روزه سکوت گرفته‌اند. آنها از چه می‌ترسند؟ اگر نمی‌توانند، از اخم این و ‌آن می‌ترسند، باید کنار بروند. جناب روحانى به واقع مدیران خود را امر به توهین و هتاکى به منتقدان کرد.

شهردار سابق برازجان عنوان کرد: امسال، به عنوان سال پایانى دولت، سال پاسخ  رییس جمهور به مطالبات مردم است. اما چرا از رییس جمهور و دولتمردانش قول و فعلی صادر می‌شود که با این مطالبات ، مناسبات و پرسش‌هاى مردم نسبتی ندارد؟

وی ادامه داد: برای پاسخ به این سوال باید رفتارهای روحانی در ۸ سال اخیر را مرور کنیم و با نگاهى گذرا بر رفتارهای روحانی با منتقدین، متوجه می‌شویم که روحانی بیش از ۵۵ بار، منتقدین را با الفاظ ناپسند مورد توهین و فحاشی قرار داده و قدم به قدم به این مرحله رسیده است و احتمالاً در روزها و ماه‌های آتی، رفتارهای بیشتری از این سنخ از حسن روحانی شاهد خواهیم بود.

به راستى براى این رفتار روحانی چه اسمی می توان گذاشت؟

رستم‌پور تصریح کرد: نهی رهبر انقلاب از هتاکی نسبت به دولت و رییس ‌جمهور و سایر مسئولان نظام، همان‌طور که ایشان نیز تاکید کردند به معنای بستن راه نقد نیست. نقد مسئله‌محور است و بر موضوع تمرکز دارد و از این روی با هتک حرمت فاصله فراوانی دارد.

این استاد دانشگاه افزود: بررسی کارنامه دولت اعتدال تدبیر و امید در هفت و نیم سال گذشته با یک نگاه غیر صفر و صدی حتما نکات مثبت و منفی توامان داشته است. اما علی‌رغم مشارکت مردم در سال‌هاى ٩٢ و ٩۶ برای دادن رای به حسن روحانی، برآیند مردم پس از گذشت هفت و نیم سال چندان به انتخابشان مثبت نیست.در واقع با یک ناکارآمدی مدیریتی در بیشتر دستگاه‌های اجرایی روبرو بودیم که به واسطه استفاده نکردن از نیروهای نخبه بر مدار شایسته سالاری رخ داد. اما على‌رغم کارنامه ناموفق موجود انتشار ویدئوی شعار موتورسواران در اصفهان علیه رییس جمهوری واکنش‌های زیادی از سوی مقامات دولت و برخی مسئولان و  فعالان سیاسی و هواداران دولت از مشاور روحانی تا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامى به همراه داشت.

شهردار سابق برازجان اذعان کرد: اقدام  شماری از افراد در حاشیه راهپیمایی شهر اصفهان که از شعارهای موتورسواران و شرکت‌کنندگان در مراسم ۲۲ بهمن نبود.  این نخستین بار نیست که چنین شعارهایى در تجمعات اعتراضی علیه دولت روحانی به گوش می‌رسد. بدون شک دستگاه‌هاى متولى امر رسیدگى و پاسداری از قانون و حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری دانسته و با قانون شکنان برخورد قاطعانه خواهند کرد، اما آنچه خشم طرفداران روحانی و دولت او را برانگیخته، زمان و گستردگی طرح آن است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت روحانی با در پیش گرفتن سخنان جنجال‌برانگیز سعی دارد افکار عمومی را خارج از مسائل دولت منحرف و مدیریت کند تا فشارها و انتقادات را نسبت به عملکرد خود بکاهند؛ و یک الی چند هفته فضای سیاسی کشور را حول این سخنان ملتهب خواهد کرد و کارشناسان و مشاورانش مشغول ایده‌پردازدی و مخالفان و موافقان مشغول زد و خورد بر سر مسئله مذکور با یکدیگر می شوند ،رویه‌ای که خارج از وظیفه اصلی دولت یعنی تمشیت امور است.

رستمی خاطرنشان کرد: روحانى ۱۶ بهمن ۹۲ در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم در توزیع سبد کالا برای اولین بار از مردم ایران عذرخواهی کرد. اینک پس از هفت سال روحانی علاوه بر طلب عفو از مردم، با نامیدن شش ماهه پایانی دولتش به عنوان «دوران بازآفرینی» چه هدفى دارد؟

مدیر کل سابق استانداری بوشهر گفت: روحانی مى‌خواهد تلخی‌های هشت ساله مدیریتش را با نام جنگ تحمیلی اقتصادی کم کم به شیرینی بدل نماید. طلب عفو بدون جبران کاستی‌ها شاید دیگر برای مردم ایران که در این سه سال و نیم اخیر بیشترین فشارها را تحمل کرده‌اند، آن شیرینی زمستان ۹۲ و پوزش روحانی را نداشته باشد. این وظیفه اصلی دولت روحانی و رییس‌جمهور است که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم با اقدامات موثر، تغییرات ملموسی را در وضع زندگی مردم به خصوص در معیشت طبقات تحت فشار اقتصادی ایجاد کنند تا این طلب عفو و جبران کاستی‌ها علاوه بر کم کردن آلام مردم، به درسی برای همه سیاستمدارانی بدل شود که از اشتباهاتشان عذرخواهی نمی‌کنند، به دنبال جبران کاستی‌های گذشته و حال خود نیستند.

رستم‌پور اظهار کرد:  امروز ترکش‌های تحریم و تورم در زندگی مردم مشهود و معیشت و زندگی مردم در معرض خطر است، البته امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه راه آینده ایران را با این بیان که پس از حضور معجزه‌گون ملت فهیم در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و یارانش فرمودند: «ملت باطن خود یعنی استقامت در مقابل شیاطین را در این حضور نشان داد و تنها راه ادامه این مسیر عزت‌آفرین، قوی‌تر شدن ایران در همه زمینه‌هاست.»بى شک آینده درخشانی پیش روی ملت است‌ باید با حضور جوانان علاقه‌مند و پرشور مشکلات از سر راه مردم برداشته شود.

انتهای پیام/

 

روابط عمومی بسیج اساتید استان بوشهر

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.