اولین نشست هم اندیشی با موضوع فعال‌سازی حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد

asatid
با حضور مسئولین رسانه و ارتباطات بسیج اساتید تهران و دفاتر هماهنگی؛

اولین نشست هم اندیشی با موضوع فعال‌سازی حوزه رسانه و ارتباطات برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی مسئولین رسانه و ارتباطات بسیج اساتید تهران و دفاتر هماهنگی با موضوع فعال‌سازی حوزه رسانه و ارتباطات روز دوشنبه در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، اولین نشست هم اندیشی مسئولین رسانه و ارتباطات بسیج اساتید تهران و دفاتر هماهنگی با موضوع فعال‌سازی حوزه رسانه و ارتباطات روز دوشنبه ۱ دی ۹۹ و با حضور قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

در این نشست دکتر قربانی مدیر مرکز رسانه و ارتباطات سازمان بسیج اساتید کشور ضمن بیان نقش مهم رسانهها در انتقال مفاهیم،کسب مهارت‌هاي لازم برای بيان عقايد را ضروری دانست.

وی همچنین بیان کرد: امروزه با نگاهی اجمالی به تلاش‌های در حال انجام در حوزه رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی، این واقعیت تلخ آشکار می‌گردد که تقریباً تمامی رسانه‌های مسلط جهان عملاً به ابزاری برای استکبار جهانی تبدیل شده‌اند. از اين رو، لازم است مسئولین رسانه در این زمینه ورودی توانمند داشته باشند و سطح کیفی تولیداتشان را بالا ببرند چرا که زمانی که سطح تولیدات از نظر فنی و کیفی بالا برود، قطعاً مخاطبان زیادی را جذب خواهد کرد و این تولیدات جایگاه خود را پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه بر ضرورت‌ و اهمیت فعالیت در فضای مجازی در زمان کنونی تاکید کرده و از برگزاری جلسات هدفمند و دوره‌های آموزشی تخصصی رسانه در این سازمان خبر داد.

در ادامه دکتر محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور ضمن تشریح  اهداف اصلی سازمان عنوان کرد: یک روابط عمومی خوب روابط عمومی است که از اهداف سازمان اطلاع دقیق داشته باشد و در انعکاس فعالیت‌های سازمان به درستی عمل کند.

وی تصویرسازی را یک ماموریت جدی دنیای امروز دانست و گفت:  امروز دنیای رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای نسبت به قبل برخوردار است، در این دنیاست که دشمنان از قاسم سلیمانی یک تروریست ساخته و ایران را به عنوان یک کشور برهم زننده آرامش در منطقه خاورمیانه معرفی می‌کنند. این‌ها یک جور تصویرسازی غلط است و ما در مقابل این رویکرد دشمن باید به واقع نگاری و ایجاد تصویر درست بپردازیم.

این استاد دانشگاه ضمن بیان آنکه روابط عمومی در سازمان بسیج اساتید از رتبه و اهمیت بالایی برخوردار است عنوان کرد:  سازمان بسیج اساتید با دو نوع مخاطب خاص و عام  ارتباط دارد، مخاطبان خاص اساتید دانشگاهی و مخاطبان عام عموم مردم هستند و طبیعی است که اقناع اساتید با توجه به ابعاد اقناع از جنس سنتی و عاطفی و احساسی نبوده بلکه از بعد عقلانی است و کار بسیار سخت و مشکلی است.

ابن الدین بیان کرد: روابط عمومی باید مجموعه کارکردها و  اهداف را بشناسد و متناسب با  آن از ظرفیت‌های بصیرتی و علمی استادان استفاده کند. اکنون گروه‌هایی تحت عنوان گروه رصد و پایش از اساتید ساماندهی شده‌اند تا هر جا انحراف از ارزش‌های انقلاب است رصد کرده و واکنش نشان دهند. در حقیقت  استادان زبان گویای مردم هستند. وقتی انحرافی تشخیص داده شد باید آن را با مسئولین مربوطه و مدیران منطقه و استان خویش مطرح کنند، اگر موثر واقع نشد و اگر شنیده نشد آنگاه مطالبه‌گری و تبدیلش به افکار عمومی و خواسته مردم کار روابط عمومی است. در مهندسی افکار عمومی این مسئولیت با روابط عمومی است که یافته علمی را مطالبه‌گری کند. هر استاد بسیجی باید بتواند موانع توسعه شهر و روستای خود را شناسایی کند و برای عبور از موانع باید کار علمی انجام دهد. برای تحقق این ماموریت گروه‌های مساله محور تشکیل شدند و دو جریان یکی گروه‌های رصدگر و یکی گروه‌های مساله محور  در رفع موانع توسعه فعالیت می‌کنند و برآیندش را باید روابط عمومی منعکس کند.

وی در ادامه بر ضرورت مبارزه با عملیات هوشمند و رسانه‌ای دشمن تاکید کرد و گفت: باید عملیات رسانه‌ای دشمن علیه اساتید رصد شود و به ایجاد شبهات پاسخ به موقع و مناسب داد.

 انتهای پیام/

 

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.