بازدید نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه جامع علمی کاربردی

asatid
در نشست هم‌اندیشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ؛

بازدید نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان قزوین، نشست هم‌اندیشی با حضور دکتر فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین  در مجلس شورای اسلامی ، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی  و روسای مراکز و تعدادی از مدیران ستادی دانشگاه برگزار شد .

 در این نشست ابتدا دکترفتح طاهری رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان قزوین ضمن تشکراز حضور نماینده مردم قزوین به روند تاسیس و رشد دانشگاه علمی کاربردی در کشور و استان قزوین اشاره کرد وافزود: در  دانشگاه جامع منابع درسی سطح بندی شده .  مراکز سطح بندی شده و 70 در صد مراکز استان قزوین  در سطح دو هستند و البته در کل کشور سطح یک نداریم.

وی سپس به ارائه گزارشی در خصوص  توانمندی‌ها و مشکلات مراکز و واحدهای دانشگاه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: رشته‌ها براساس نیاز استان تشکیل می شود و وقتی نیاز برطرف شد آن رشته جای خود را به رشته مورد نیاز دیگر می‌دهد .

وی اعلام داشت از هجده مرکز علمی کاربردی اکنون ده مرکز فعال است مابقی را تعطیل شده است .

در ادامه دکتر موسوی  نماینده روسای مراکز علمی و کاربردی در باره مسائل مراکز و رسالت و فلسفه دانشگاه جامع با توجه به مصوبات شورای انقلاب اسلامی،گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی از مهمترین رسالت‌های ما است ولی متاسفانه بودجه مهارت آموزی به ما داده نمی شود.

وی سپس  خواسته ها و نیازمندی های مراکز را اعلام کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، بیان کرد: سلامت مردم برای نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون بهداشت و خصوصا شخص بنده در اولویت است. در شرایط کرونا مراقبت بیشتر از خود و دیگران داشته باشیم.

وی همچنین افزود : قزوین چهارراه جهانی است و ژئوپلتیک ویژه دارد که قابل قیاس با هیچ کجا نیست و فرهنگ ده هزار ساله قزوین محل تمدن امروز است . قزوین شهر دانشگاهی است و علاوه بر آن پانزده شهرک صنعتی دارد که هریک می‌توانند بازوان مساعد آموزش  و مهارت آموزی باشند.  متاسفانه با عدم توازن عرضه و تقاضا مواجهیم.

دکتر محمدبیگی آموزش مهارت محور را یکی از اصول دانست و گفت: باید  موسسه‌ها دوره‌های مهارت آموزی را به دانشگاه جامع بدهند ودر مدارس راجع به مهارت آموزی تبلغ و تشویق شود.

در پایان این نشست پیشنهاد شد جلسه مشترکی میان نمایندگان قزوین با استانداری و موضوع علمی و کاربردی برگزار شود.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.