تمرکز اصلی دشمن بر ایجاد بی‌ثباتی در داخل کشور است

ASATID1
سردار سیاری در نشست سراسری بسیج اساتید:

تمرکز اصلی دشمن بر ایجاد بی‌ثباتی در داخل کشور است

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن تمرکز اصلی خود را بر بی ثباتی در داخل کشور گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، سردار سیاری در نودوهفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های سراسر کشور با شعار (جهادتبیین و امید آفرینی، پیشگامی در علم و فناوری و تهذیب و تربیت نفسانی) که در تهران برگزار شد، به راهبردهای دشمنان در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: از سال ۱۴۰۰، دشمن سه راهبرد را در پیش گرفته است؛ دو راهبرد خارجی شامل اجماع‌سازی و انزوای سیاسی، و یک راهبرد داخلی با هدف بی‌ثبات‌سازی و براندازی نظام جمهوری اسلامی. طراحی فتنه ۱۴۰۱ نیز با همین اهداف صورت گرفت. 

وی با اشاره به نقش سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در این فتنه‌ها بیان کرد: سه سرویس اطلاعاتی، و سپس پنج سرویس و امروز بیش از پنجاه سرویس اطلاعاتی در حال مقابله با جمهوری اسلامی هستند.  

سیاری ادامه داد: با این حال، در پایان سال ۱۴۰۱ این ستادها به این نتیجه رسیدند که به اهداف خود نرسیده‌اند و تلاش‌های آنها در بی‌ثبات‌سازی نظام موفق نبوده است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به موفقیت‌های ایران در شکست راهبردهای دشمنان در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: شکست اجماع‌سازی و انزوای سیاسی در این سال، با حضور نمایندگان بیش از ۹۰ کشور در مراسم تشییع جنازه آیت‌الله شهید رئیسی و مشارکت بالای کشورها در رویدادهای داخلی کشور، نمایانگر این موفقیت‌هاست. 

وی تاکید کرد که تمرکز دشمنان در سال ۱۴۰۳ بر بی‌ثبات‌سازی داخلی است و افزود: تهدیدات نظامی و تروریستی همچنان وجود دارد، اما تمرکز اصلی دشمن بر ایجاد بی‌ثباتی در داخل کشور است.

دریادار سیاری بیان کرد: اخیراً نیز بازنشستگان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به وزیر دفاع و نخست‌وزیر این رژیم بر لزوم تمرکز بر چالش‌های داخلی ایران تأکید کرده‌اند. 

وی به گزارش‌های رسانه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: برخی از رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که اوضاع داخلی ایران به زودی تحت تأثیر فعالیت‌های گروه‌های تروریستی شرق کشور، با هدایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و هند، ناآرام خواهد شد. 

سردار سیاری در سخنان خود به اهمیت و اولویت دشمن در بی‌ثبات‌سازی داخلی کشور اشاره کرد و گفت: دشمن به‌وضوح اعلام کرده که بدون بی‌ثبات‌سازی داخلی، هیچ نتیجه‌ای از تهدیدات نظامی یا امنیتی به دست نخواهد آمد. یکی از محورهای اصلی در دستور کار آنها، تمرکز بر دانشگاه‌هاست.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به نقش دانشگاه‌ها در برنامه‌های نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن دیگر به دنبال نفوذ فردی نیست، بلکه به دنبال نفوذ جریانی است.   

وی به اهمیت عمق‌بخشی داخلی و خارجی در مقابل تلاش‌های دشمن اشاره کرد و افزود:میزان تلاش‌های دشمن در سال‌های اخیر چند برابر شده است. با وجود تحریم‌ها، تهدیدات نظامی، و اجماع بین‌المللی علیه ما، اقدامات دولت سیزدهم و به‌ویژه سیاست‌های آیت‌الله رئیسی، معکوس شدن این روند را به دنبال داشته است. 

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما به نوک قله نزدیک شده‌ایم، اما باید اعتراف کنیم که از تمام ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم. فشارها و سختی‌ها بیشتر شده‌اند، اما با تلاش و همبستگی می‌توانیم از این مرحله نیز عبور کنیم.

سردار سیاری با تأکید بر اهمیت تبلیغات چهره به چهره در آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده‌اند که هیچ کاری جای توجیه و گفتگوی چهره به چهره را نمی‌گیرد. باید به اساتید بسیجی مأموریت داده شود تا این روش مؤثر را در دانشگاه‌ها پیاده کنند. 
 
وی همچنین به موضوع دوقطبی‌سازی‌های فرهنگی و تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفاهم و هماهنگی میان مخالفین داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دشمن، ایجاد ناامنی‌های اجتماعی از طریق تحریک اراذل و اوباش است. خوشبختانه، اخیراً دو مورد از شبکه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در استان‌های مرکزی و همدان شناسایی و تمامی اعضای آن‌ها قبل از اقدام دستگیر شدند. 
انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.