تشکیل کمیته بازرگانی، صنایع و معادن / مردانی: اعلام آمادگی قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی در ابعاد سه گانه صنعت ، تجارت و معدن

asatid
از سوی سازمان بسیج اساتید انجام شد؛

تشکیل کمیته بازرگانی، صنایع و معادن / مردانی: اعلام آمادگی قرارگاه کمک به ارتقای نظام حکمرانی در ابعاد سه گانه صنعت ، تجارت و معدن

مردانی عنوان کرد: ما به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم. حل مشکلات را باید در دستور کار قرار داد . بسیج اساتید باید مسائل کشور را رصد کرده و پیشنهادات کاربردی را در قالب بسته‌های سیاستی ارائه کند. مسیر و جهت‌گیری یا نقشه راهی برای این موضوع طراحی شده و ان‌شاءالله بتوان برای کمک به نظام حکمرانی در این ابعاد سه گانه صنعت ، تجارت و معدن گام‌های موثری برداشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، نشست کمیته بازرگانی، صنایع و معادن قرارگاه کمک به کارآمدی نظام حکمرانی بسیج اساتید برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست ضمن معرفی  کمیته بازرگانی، صنایع و معادن قرارگاه کمک به کارآمدی نظام حکمرانی برخی راهکارهای اجرایی را برشمرده و عنوان کرد: قرارگاه کمک به کارآمدی نظام حکمرانی با هدف رفع نیازمندی‌ها در ابعاد مختلف و هر حوزه‌ای که نظام حکمرانی نیازمند آن است تشکیل شده است.  قرارگاه حکمرانی بسیج اساتید به نوعی راس نخبگانی اقشار بسیج محسوب می‌شود، دانش و تخصص و توانمندی‌ها و مهارت‌های تخصصی در اساتید بسیجی به واسطه قرار گرفتن در جایگاه علمی و احساس مسئولیت و مرجعیت از این مجموعه یک مجموعه تاثیرگذار ساخته است و مجموعه‌ای است که مسئولان و مردم از ان انتظار زیادی دارند.


رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، افزود: بسیج اساتید باید پرچم‌دار جهاد علمی و امیدآفرینی و خدمت و سازندگی به معنای ساخت درونی و بیرونی انقلاب باشد. در این مسیر دو نقش دارد یکی ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دوم نقش‌آفرینی تخصصی، نقش آفرینی در راستای کارآفرینی و پیشرفت کشور، این موضوعی است که در این قرارگاه  دنبال می‌کنیم و آن در حقیقت استفاده تخصصی از ظرفیت بسیج اساتید برای کمک به دستگاه حکمرانی است و بسیج اساتید در واقع به عنوان پلی میان نهاد علم و دانشگاه و دولت و صنعت و مجموعه‌های مختلفی که امروز نیازمند تحول است، باشد. در این راستا این قرارگاه را تعریف کرده و هدف‌مان ایجاد بسته‌هایی برای  تحول در حکمرانی است.

وی پیشنهاد کرد سه کارگروه دائمی صنعت، معدن و تجارت در این قرارگاه تشکیل شود و بسته‌های سیاستی از این کارگروه‌ نتیجه شده و به دستگاه‌های اجرایی ارائه شود و  در ادامه دایره بحث در سطح کشور گسترانیده شده و اندیشکده‌های تخصصی به میدان آیند.

مردانی همچنین به ظرفیت بالای اساتید در حل مسائل کشور اشاره کرده و گفت:  اگر کارگروه‌های تخصصی بر اساس پیشرفت‌های دنیا و لزوم قرار گرفتن در  مرز پیشرفت‌ها و در راستای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار گیرند ، اساتید با جان و دل به میدان می‌آیند به خصوص که کشور نیازمند این است و افزایش کارآمدی نظام  حکمرانی هدف اصلی است. از جمله اهداف فرعی این قرارگاه هم هم رفع بحران‌ها و کلان مسائلی است که فقط دانشگاهیان با نگاه علمی و دقیق برای آن می‌توانند برنامه بدهند.

وی سپس از قلمرو موضوعی و بخش‌های مختلف این قرارگاه سخن گفته و اظهار امیدواری کرد این کمیته بتواند در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گام‌های اساسی برداشته و در راستای اعتلای نظام حکمرانی کشور در عرصه بازرگانی، صنعت و معدن و با ارتباط با فناوری‌های بدیع و نوظهور اثربخشی‌اش را بیش از هر زمان دیگری شاهد باشیم.

مردانی تاکید کرد: باید ارتباط با دستگاه‌های اجرایی کشور برقرار شود و نهاد علم پای کار دولت بیاید. بسیج اساتید در این میدان کارهای بر زمین مانده را برداشته و برای مسائل مختلف راه حل پیدا کرده و این دغدغه دینی و ملی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین با معرفی عرفان خسرویان به عنوان سکان دار  کمیته بازرگانی، صنایع و معادن از وی خواست در ایجاد ارتباط با قطب‌ها و دست‌اندرکاران این حوزه تلاش کرده و ضمن برگزاری جلسات تخصصی زمینه و بستر مطالبه و ایفای نقش‌ را فراهم نماید. همچنین در تبیین نقش‌ها و اجرا و زمان‌بندی فعالیت‌ها و ارائه بسته‌های سیاستی مطلوب و اثرگذار پیش قدم باشند. 

مردانی عنوان کرد:  ما به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم. حل مشکلات را باید در دستور کار قرار داد . بسیج اساتید باید مسائل کشور را رصد کرده و پیشنهادات کاربردی را در قالب بسته‌های سیاستی ارائه کند. مسیر و جهت‌گیری یا نقشه راهی برای این موضوع طراحی شده  و  ان‌شاءالله بتوان برای کمک به نظام  حکمرانی در این ابعاد سه گانه صنعت ، تجارت و معدن گام‌های موثری برداشت.


عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست بزرگترین مزیت این کمیته را نگاه به مساله صنعت از منظر حکمرانی دانسته و  گفت: ما دانشگاهیان تولیدات و برون‎دادهای علمی داریم که تا در استانداردهای حکمرانی قرار نگیرد، نمی‌تواند کمک رسانی کند. تبیین مساله و حل مساله در این ارتباط حلقه مفقوده‌ است . گاهی راه حل‌ها  فرمول حکمرانی ندارند و باعث می‌شوند مساله به راه حل نرسد.حکمرانی مساله پیچیده ای است که دارای زوایای اجرایی و سیاستی است . در اجرا منابع انسانی پایه است. اگر ذی نفعان توجیه نباشند، تحقق سیاستی اتفاق نخواهد افتاد . نیازمند بسته سیاستی و رسانه‌ای و ... هستیم.

وی خلا نیروی انسانی مورد نیاز صنعت را از  جمله مسائلی دانست که امروز  صنایع  کوچک و بزرگ و متوسط با آن مواجه است.

خسرویان افزود: برای پیدا کردن جواب گزاره‌های موجود در این مساله ظرفیت استراتژیک بسیج اساتیدو اساتید بسیجی لازم است پای کار آمده و  نیروهای زبده به میدان بیایند تا با جستجوی سیستماتیک ، بررسی و پیگیری‌هایی صورت گیرد و مسائل مطرح شود و متخصصین صنعت در این کمیته گزارش‌های قابل قبول برای حوزه صنعت ارائه کنند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.