اساتید جهادگر داوطلبانه در هر اجتماعی سخنرانی می کنند/ با جنگ ترکیبی دشمن باید مقابله شود

asatid
مردانی در همایش سراسری مسئولان تبیین و گفتمان سازی دانشگاه‌های کشور:

اساتید جهادگر داوطلبانه در هر اجتماعی سخنرانی می کنند/ با جنگ ترکیبی دشمن باید مقابله شود

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور: باید با جنگ ترکیبی دشمن که جامعه را دچار شبهات می‌کند مقابله شود، این مقابله همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند چاره اش فقط تبیین است. اساتید جهادگر می توانند داوطلبانه در مساجد و مدارس، کارخانجات و هر اجتماعی سخنرانی کنند. جهاد تبیین چهره به چهره باشد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در همایش سراسری مسئولان تبیین و گفتمان سازی دانشگاه‌های کشور از جهاد تبیین و ضرورت آن در دانشگاه‌ها سخن گفته و افزود: بسیج اساتید طبقه فرهیخته جامعه است که با دغدغه برای نظام در دانشگاه حضور تشکیلاتی دارد و اساتید همگی آمادگی دارند در نهاد علم در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام عزیز اثربخش باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند جهاد تبیین امری فوری و قطعی و ضروری است؛ لذا سازمان بسیج مستضعفین قرارگاه ملی جهاد تبیین را تعریف کرده و قرار است در همه وزارتخانه‌‌ها تشکیل شود.

مردانی همچنین از تشکیل این قرارگاه به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری  و دبیری بسیج اساتید در این وزارتخانه سخن گفت.

این استاد دانشگاه سپس ۴۰ راهبرد پیوست شده قرارگاه جهاد تبیین را مطرح کرده و افزود: باید با جنگ ترکیبی دشمن که جامعه را دچار شبهات می‌کند مقابله شود، این مقابله همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند چاره اش فقط تبیین است.

وی سپس برخی اثرات جهاد تبیین را ایجاد نشاط و امیدآفرینی، روایتگری به موقع و پیشگیری از تحریف، مقابله با دروغ‌پردازی‌ها در فضای رسانه‌ای، ارتباط موثر با اقشار در دانشگاه‌ها معرفی کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه از تشکیل شورای هماهنگی بسیج دانشگاه خبر داده و گفت: شورای هماهنگی استقلال اقشار را دچار خدشه نمی‌کند، بلکه در کنار کار ویژه‌ها کارها با انسجام بیشتر و پرهیز از موازی کاری‌ها انجام شده لذا استادان لازم است در این خصوص اهتمام ورزند تاهمپوشانی لازم ایجاد شود.

مردانی گفت: اساتید جهادگر می توانند داوطلبانه در مساجد و مدارس، کارخانجات و هر اجتماعی سخنرانی کنند. جهاد تبیین چهره به چهره باشد. در فضای حقیقی ارتباط ایجاد شود. در فضای مجازی هم می توانند با افزایش قدرت تحلیل مردم و شبه زدایی مانع برنامه های دشمن شوند. 

دشمن شناسی و افزایش شناخت نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه‌اندازی اردوهای سازندگی و راهیان علم و فناوری و نوآوری، توجه به رابطه استاد و شاگردی از دیگر مواردی بود که مردانی به آن اشاره کرد.

وی همچنین عنوان کرد: در کلاس‌ها یک بخش به پاسخ به شبهات اختصاص یابد. دامنه موضوعات مهدویت و توحید و باورهای دینی، منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، جنایات و خیانت‌های پهلوی، کنشگری زن مسلمان اسلامی تبیبن گردد.

تحریف و جنگ شناختی، روشنگری و بصیرت، سبک زندگی، عدالت ، اقتصاد، جبهه سازی و جریان سازی و مطالبه گری از دیگر موضوعاتی بود که مردانی مطرح کرد.

وی در ادامه به بیان ۴۵ تهدید، مقوله و زیرساخت‌های قرارگاه جهاد تبیین پرداخت و برخی ضعف‌ها و قوت‌ها را مقایسه و مسائل را احصا کرده و راهبردهایی را برشمرد. 

وی نظام مسائلی که در دانشگاه برای جهاد تبیین مطرح است را ۵۸ مورد عنوان کرد و و گفت: هر کسی داعیه دار انقلاب و ارزش‌های انقلاب است در دانشگاه این موارد را مورد توجه قرار دهد. ۴۱ راهبرد عملیاتی ۲۵ راهبرد، مستقیم با دانشگاه مرتبط است. 

رئیس سازمان بسیج اساتید سپس ۴۷ روش برای قالب های تبیینی مطرح شده در قرارگاه جهاد تبیین را برشمرد.

مردانی در ادامه در خصوص موضوع انتخابات سخن گفت و افزود: در موضوع انتخابات بحث ما مشارکت حداکثری است. باید بستر حضور و همراهی مردم را فراهم کنیم. اساتید بسیجی آمادگی دارند برای تبیین و امیدآفرینی در راستای مشارکت حداکثری فضای گفتگو را ایجاد کنند. در این موضوع ۲۰ محور فعالیت تعریف شده‌ است.

وی سپس موضوع غزه و فلسطین را به عنوان موضعی مهم مطرح کرد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: امروز همه اسلام مقابل جهان کفر قرار گرفته است. بسیج اساتید هم در این میان برای تحلیل و تبیین افکار عمومی تلاش کرده و در دانشگاه‌ها و در جاهایی که شناخت کم است و شبهه زیاد است تلاش می‌کند. 

وی گفت: در این مقطع، دشمن شناسی و مقابله با دشمنان و دفاع از مظلومین را که آرمان امام و انقلاب است دنبال می کنیم. اگر دانشجویان ما دشمن ستیز نبوده و با عرق ملی بزرگ نشوند، با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/


 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.