برای محو اسرائیل اول باید ایده اسرائیل از بین رود

asatid
در نشست تخصصی با موضوع طوفان الاقصی مطرح شد:

برای محو اسرائیل اول باید ایده اسرائیل از بین رود

جعفری در نشست تخصصی با موضوع طوفان الاقصی مطرح کرد:برای محو اسرائیل ابتدا باید ایده اسرائیل از بین برود .

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، این نشست در محل سالن جلسات اندیشه پیام نور در تاریخ 23 مهر و با سخنرانی فرشید جعفری و با حضور حاج علی اکبری مدیر کانون دانشگاه پیام نور، هرمز رحمتان معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور، مدیر نیروی انسانی دفتر بسیج اساتید و  اساتید اندیشه ورز و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان زنجان برگزار شد.

در ابتدای نشست جعفری عملیات طوفان الاقصی را عامل به هم ریختن نظم وستفالی در سیاست بین الملل دانست وی در ادامه دو دیدگاه؛1- موضع گیری علیه رژیم اشغالگر قدس وسپس تحلیل آن و نیز ۲_ تحلیل رژیم اشغالگر قدس و سپس موضع گیری علیه آن را بیان کرده و گفت: در هر دو حالت موضع جمهوری اسلامی ایران بر علیه این رژیم است.

در ادامه جعفری برای توضیح دیدگاه دوم به تحلیل ماهیت رژیم اشغالگر، شکل گیری، ایده اسرائیل، خوی نژادپرستی، سرکوب سایر زبان ها، ناسیونالیسم افراطی، اشغالگری، مشروعیت دروغین دادن به خود و با تحلیل این موارد به نتیجه دشمنی و برعلیه بودن جمهوری اسلامی ایران با این رژیم منحوس رسید.

جعفری تفاوت بین جنگ و اشغالگری را بیان نموده و افزود: در این مورد برخلاف ادعای برخی کارشناسان در داخل کشور بی طرفی معنایی ندارد برای درک آن مثال اشغال خرمشهر توسط رژیم بعث عراق را بیان کرد.

همچنین جعفری آلترناتیوهای حل مشکل فلسطین و تشکیل دو دولت و... را بی اساس دانسته و راهی جز مقاومت اسلامی را کارگشای مساله فلسطین ندانست و ادامه داد برای محو اسرائیل ابتدا باید ایده اسرائیل از بین برود همچنین جعفری نظم وستفالی را به بیان ساده توازن قدرت نظامی، اقتصادی و مجازی بین قدرت ها و دولت های جهان دانسته و عامل ایجاد صلح قدرت ها بیان کرد.

وی افزود:  عملیات طوفان الاقصی با وارد کردن شوک این نظم را بهم ریخته است .

جعفری در ادامه بیان کرد:در هر دو حالت رژیم صهیونیستی بازنده این عملیات است. زیر اگر پاسخ ندهد بازنده حتمی این جنگ است و اگر پاسخ بدهد(که با بمباران مردم بی دفاع غزه این کار را کرد) چهره واقعی خود که اشغالگری و کشتار است را به جهانیان نمایان می‌کند و غرب گرایی حقوق بشر را نیز نمایان کرده به این دلیل است که طوفان الاقصی عملیاتی دوسر برد برای جبهه مقاومت تلقی می‌شود و موجب ترک برداشتن اندیشه های غرب در مورد مساله فلسطین شده است.


در ادامه هرمز رحمتان معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور به مساله‌ی موضع گیری‌های کشورهای مسلمان و همچنین موضع گیری‌های کشورهایی چون روسیه و چین اشاره نمود و دلیل آن را در پرسشی مطرح کرد.

 نهادینه شدن نظم وستفالی و همچنین دنبال منافع سیاسی بودن کشورهای بزرگ را دلیل این موضع گیری های نرم  از جمله پاسخ به سوال مطرح شده بود.


 مساله‌ی چگونگی تشکیل رژیم اشغالگر قدس بیان شد و  ایده آن را متولد شده‌ی آمریکا دانستند و دلیل این که این قوم برای این کار انتخاب شده را جنگ ستیزی و مسلمان ستیزی این قوم بیان شد.


جاهدی در در ادامه موضع تند مقام معظم رهبری علیه جنایات رژیم صهیونیستی را بیان نموده و فراماسونری را دلیل حمایت برخی کشورها از جمله هند از رژیم صهیونیستی دانست و به تاریخ دشمنی مسلمانان با قوم یهود اشاره کرد.


در این نشست همچنین مطرح شد: ماهیت اسرائیل حکومتی غیر دینی است. رژیم صهیونیستی کشور و حتی دولت هم نیست، زیرا ماهیت اشغالگری دارد. 


در ادامه نوری برای مطالعه پیدایش اسرائیل کتاب «صلحی که همه صلح ها را برباد داد» را معرفی کرد.


در پایان اعضا به بحث و گفتگو در مورد موضوع جلسه پرداختند.


انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان زنجان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.