استاد بسیجی باید نگاه مسئله محور داشته باشد/ تنها تعداد قلیلی از مردم كشور بسیجی نیستند

asatid
قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور:

استاد بسیجی باید نگاه مسئله محور داشته باشد/ تنها تعداد قلیلی از مردم كشور بسیجی نیستند

ابن‌الدین حمیدی در رادیو گفتگو عنوان كرد: استاد بسیجی كسی است كه نگاه مسئله محوری داشته باشد یعنی در زیست بوم خود مشكلات را متناسب با تخصص خود شناسایی و برای آن راه حل ارائه دهد و در راستای آن راه حل مطالبه‌گری كند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو؛ محمد رضا ابن‌الدین حمیدی، قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ در مورد اهداف و رسالت‌های بسیج اساتید بیان داشت: هر استادی كه در دانشگاه برای حل مشكلات زیست بوم خود راه حل دارد آغوش بسیج اساتید به روی وی باز است و می‌تواند راه كار‌ها‌ی خود را ارائه كند، بسیج اساتید به وی كمك می‌كند تا مسئله را شناسایی، حل و مطالبه كند.

وی افزود: شاخص اصلی معرفی افراد بسیجی در حوزه بسیج اساتید مسئله محوری است.

ابن‌الدین حمیدی تصریح كرد: از استاد در همه جای دنیا انتظار می‌رود كه آموزش دهد، كار پژوهشی ارائه دهد، كار علمی كند و مشورت علمی دهد و اساتید بسیجی با این ۴ نقش خود، در صحنه اعتلای نظام حكمرانی دینی نقش آفرین هستند.

وی گفت: لذا استاد بسیجی دو نقش بارز ایفا می‌كند اول نقد كه جهاد تبیینی هم در دل این مهم می‌گنجد و دیگر كمك كردن كه این امر در كانون‌های هزار گانه بسیج انجام می‌شود.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور با بیان اینكه سازمان بسیج اساتید كشور در سطح كشور دو هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی و پژوهشی دارد گفت: در كل كشور ۵۳ هزار نفر عضو بسیج اساتید هستند كه ۳۲ هزار نفر از آنها از اساتید رسمی دانشگاه‌ها و باقی اساتید حق التحریر هستند.

*** تنها تعداد قلیلی از مردم كشور بسیجی نیستند

وی در ادامه با بیان اینكه اساسا بسیج در كشور نقش واسط بین نظام حكمرانی و مردم را دارد بیان داشت: بسیج یك سمن و جریان بزرگ مردمی است و نقش آن زبان گویا مردم برای مطالبات از حكمرانی می‌باشد و در واقع این جریان سخنگو، كمك كننده و مطالبه كننده برای خواسته‌های مردم است.

ابن‌الدین حمیدی اظهار داشت: مرز بندی بسیج و غیر بسیجی درست نیست و همه مردم ایران بسیجی هستند فقط عده‌ای كارت بسیج دارند و بقیه مردم بدون كارت بسیج زندگی می‌كنند و تنها تعداد قلیلی از مردم ما كه عناد دارند و جاسوس و وابسته هستند بسیجی نیستند.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور ادامه داد: در حوزه جهاد تبیین هر كسی بتواند حقایق را تبیین كند بسیجی است.

*** استاد بسیجی باید حقایق انقلاب را تبیین كند

وی گفت: در شرایط كنونی و جنگ اذهان كه دشمن به دنبال این است حقایق انقلاب را تحریف كند ما وارد مجاهده‌ای شده‌ایم كه حقایق انقلاب را تبیین كنیم و استاد بسیجی هم سر كلاس باید یك چنین نقشی را ایفا كند تا برای دانشجو الگوی رفتاری باشد.

ابن‌الدین حمیدی درادامه تصریح كرد: با توجه به اینكه اساتید در همه زمینه‌ها تخصص ندارند برای آموزش برخی مباحث و چیستی و چرایی و چگونگی برخی مسائل مانند چرایی افزایش قیمت دلار و آسیب محیط زیست و.. باید این مسال برای اساتید تببین شود كه در این راستا بسیج اساتید دوره‌های آموزشی و بصیرت افزایی را برای اساتید بسیجی برگزار می‌كند.

وی خاطر نشان كرد: برگزاری آزمون‌های استارت آپ‌های علمی برای كشف نقاط كور خطوط تولیدی راهبرد كشور در هر دانشگاه در هر ترم برای اساتید دو استارت آپ برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور در ادامه در مورد چگونگی جذب اساتید دانشگاه به سازمان بسیج اساتید بیان داشت: جذب اساتید در برنامه‌های اردوهای علم و فناوری، اردوهای راهیان نور، اردوهای زیارتی سیاحتی انجام می‌شود.

خبرنگار : پروانه كاوسی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.