بیانیه اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان

د, 12/22/1401 - 14:48

بیانیه اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان

بسم الله الرحمن الرحیم
ن والقلم و ما یسطرون

 


حضور معنی دار و کم نظیر مردم در راه پیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که نقشه آمران و مجریان و عوامل زمینه ساز حوادث و رخدادها و وقایع دوران اغتشاشات پاییز شکست خورده و مورد اقبال مردم قرار نگرفته است.  دشمنان قسم خورده مردم که از هر فرصتی برای ضربه زدن به آرمان های انقلاب استفاده می کنند، این بار امنیت روانی خانواده ها را هدف قرار داده و دست به جنایت بزرگی زده‌اند. 
پس از دستگیری افرادی مرتبط با مسمومیت مدارس اکنون مشخص شده است که دشمنان خبیث و عوامل میدانی شان این بار با مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارس، در ادامه همان جنایات اغتشاشات به منظور ایجاد التهاب و اضطراب و نگرانی در مردم ، امنیت روانی جامعه را تهدید و بحران روانی در جامعه را دنبال نموده اند.
استفاده از ابزارهای روانی ‌و شناختی و ترکیبی در این جنایت بزرگ، ایجاد هراس و دلهره میان دانش آموزان و خانواده ها و تلاش در جهت ناامن ساختن محیط مدارس و در نتیجه به تعطیلی کشاندن فرآیند آموزش فرزندانمان، با شایعه سازی و فرافکنی، نقاب از روی مجریان و تئوری پردازان این وقایع برداشت و بیش از پیش چهره آنان را عیان نمود.
بدینوسیله خانواده‌ی دانشگاهی استان خوزستان ضمن دلجویی از خانواده های دانش آموزانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، بر این نکته تاکید دارد که نقش دانشگاه در چنین شرایطی که امنیت روانی جامعه مورد هدف است، می بایست کمک به برقراری امنیت روانی جامعه هدف باشد. 
متاسفانه در کنار کنشگری و روایت دشمنان، افرادی ( با سوء استفاده از جایگاه کارگزاری دانشگاهی)  به جای محکوم نمودن دشمنان جنایتکار با آدرس غلط، حاکمیت قانونی را مسبب آن معرفی می کنند و  با قلم فرسایی و نشر بیانیه، کامل کننده  نقشه دشمن شده اند.
اکنون که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در پانزدهم اسفند  به صراحت این عمل جنایتکارانه را محکوم و خواستار اشد مجازات برای مرتکبین این جنایت شده اند، ما اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان در راستای دستورات معظم‌له انتظار داریم کسانی که به غلط و شتابزده  موضع گیری کرده اند، مواضع خود را تصحیح نمایند.

در غیر این صورت، بدیهی است که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و نهادهای مسئول  بویژه در وزارت علوم باید به وظیفه خود عمل نموده و ساحت علم و دانشگاه را به سمتی سوق دهند که جولانگاه افرادی نباشد که همواره در بحران‌های داخلی و خارجی با دشمنان انقلاب همنوا شده و با تحریک فضای دانشگاه و التهاب آفرینی در جامعه، موجبات ناامنی روانی و بر هم زدن آرامش را در راستای اهداف دشمنان فراهم می‌آورند.

 
جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان خوزستان