تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات با بصیرت افزایی و امید آفرینی

asatid
در نشست بصیرتی و تحلیلی کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های شهرستان میاندوآب مطرح شد:

تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات با بصیرت افزایی و امید آفرینی

نشست بصیرتی و تحلیلی کانون بسیج اساتید دانشگاه های شهرستان میاندوآب برگزار شد.

‌به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست بصیرتی و تحلیلی با موضوع "نقش جوانان در بیانیه گام دوم و با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات جهت تشکیل تمدن نوین اسلامی" به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه‌های شهرستان میاندوآب بصورت حضوری و مجازی برگزارشد.

در این جلسه مهدی عباس نژاد مسوول مهد قرآن شهرستان اظهار داشت: هر کسی که زمام‌دار جامعه است، در جایگاه رسالت نشسته است. امام خمینی (ره) می‌فرمایند: ولی فقیه در جایگاه رسول است. بیانیه گام دوم را چه کسی صادر کرده است؟ ولی فقیهی که در جایگاه رسالت نشسته است.  انقلاب اسلامی یک بار اتفاق افتاد و با انقلاب‌های دیگر تفاوتش این بود که از ابتدا حرکتی هدفمند بود . برای ایجاد استحکام و ثباتش و ادامه راه از قبل برنامه و حرف داشتیم و با وجود تمام مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها، انقلاب  همچون طلوع فجر   بعد از تاریکی شب، محقق گردید.

وی  در نقل قولی از فرمایشات مقام معظم رهبری اینگونه گفت: "اکنون  رویای نظام اسلامی در کشور ما محقق شده است. در جزئیات نه، ولی کلیات براساس اسلام است. ساختاربندی و پیکربندی و اساساً بر طبق قانون اسلام است".
سپس در ادامه عنوان کرد:  کسانی که مسوولیت دارند باید براساس اسلام پیش بروند. فکر و حرکت باید منطبق با اسلام باشد. معیارهای گزینش در بین مسوولین باید اسلامی باشد.مردم باید اسلامی باشند. یعنی مردم در رفتار، در برخورد در ارتباط با یکدیگر باید اسلامی باشند. در زمان امام صادق (ع) گرانی اتفاق افتاد، مردم در آن زمان به امام صادق (ع) مراجعه کردند. امام صادق (ع) راه را به مردم نشان دادند و خودشان هر چه در خانه داشتند به مغازه ها دادند و مردم هم از ایشان پیروی کردند. این  نمونه ای از یک برخورد اسلامی مطابق با سیره ائمه اطهار  است.
وی افزود:نمی‌توانم و نمی‌توانیم، تلقینی از سوی شیطان است. امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حتی یک بار این کلمه "نمی‌توانیم"  را نگفتند چرا که ما با پشتوانه قدرت الهی همه کار می‌توانیم انجام دهیم.

 عباس نژاد در خصوص انتخابات گفت: با بصیرت افزایی و امید آفرینی در مردم  می‌توان مردم را برای مشارکت در انتخابات تشویق کرد.در این زمان نمی‌توان و نباید بی تفاوت بود. بی تفاوتی از  بزرگترین دردها است.اکنون  سوریه می فهمد نقش و ارزش رای دادن چیست. با توجه به شرایطی که در این کشور پیش آمده، مردم قدر و منزلت انتخابات را فهمیده اند. بنابراین نباید منتظر شویم وضعیت ما مثل سوریه شود، بلکه باید به صورت پرشور و حداکثری در جهت انتخاب اصلح پای صندوق های رای حاضر شویم.

در ادامه این نشست، یوسف فرجی از اساتید دانشگاه به سوالات مطرح شده اساتید در خصوص بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و انتخابات  1400پاسخ داد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.