حکمرانی رسانه‌ای، جنگ افزارِ شناختیِ استعمارِ فرانو در دنیای معاصر است

asatid
سید علیرضا آل داود، دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی؛

حکمرانی رسانه‌ای، جنگ افزارِ شناختیِ استعمارِ فرانو در دنیای معاصر است

استعمار فرانو با دستیابی به حکمرانی رسانه‌ای در لایه‌های مختلف یک جنگ تمام عیارِ شناختی را علیه کشورهای هدف به راه انداخته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان، دکتر سیدعلیرضا آل داود مدرس دوره‌ی دانش افزایی سواد رسانه‌ای این سازمان، در دو نشست نخست، به تبیین بنیادی‌ترین مسائل مربوط به این حوزه برای اساتید دانشگاه‌های لرستان  پرداخت.

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی کشور، چهار لایه‌ی اصلی حکمرانی رسانه‌ای (سایبری) را زیرساخت، خدمات، محتوا و کاربر دانست و دو لایه ی فرعی مدیریت و امنیت را مکمل این نوع حکمرانی برشمرد.

حکمرانی رسانه ای

آل داود در ادامه، به اهمیت حکمرانی رسانه ای برای استعمار فرانوی جبهه‌ی استکباراشاره کرد و افزود؛ ما مدت‌هاست که بر همین اساس با یک جنگ شناختی در همه‌ی حوزه‌ها روبرو هستیم که حتی بخشی از آن توسط یونسکو ذیل قواعدی همچون جهانی سازی و از طریق شبکه ی نفوذ اجرایی می شود. 

این مدیر راهبردی فضای مجازی در ادامه بومی سازی تربیت رسانه‌ای را یکی از ضرورت‌های  نهضت سواد رسانه‌ای برای مقابله با این وضعیت و تحلیل درست عناصر سه‌گانه‌ی پیام‌های رسانه‌ای (متن، زیرمتن و فرامتن) توسط مخاطبان جامعه‌ی ایرانی دانست و افزود یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی جامعه‌ی ما توهم همه چیزدانی و شهوت دیده شدن در فضای مجازی ست.

مدیر تربیت و آموزش فضای مجازی سازمان بسیج در ادامه ضمن تبیین ابعاد پیام‌های رسانه‌ای (فرستنده، گیرنده، نیت یا هدف، تکنیک و ابزار، محتوا ی پیام) به لزوم توجه به مدیریت این فضا تاکید و حاکمیت قانون، مسئولیت پذیری، آموزش و آگاه سازی، الگوسازی، جایگزین سازی، همراهی، ایمن سازی، تدریج و استمرار در آموزش، و نهایتاً اقتدار را اصول دهگانه‌ی تربیت رسانه ای در خانواده‌ی اسلامی قلمداد کرد.

گفتنی‌ست که این نشست با حضور، دکتر علی مرادزاده (معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور)، دکتر علی نظری (مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان) و دکتر عزت الله سپه‌وند (معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان) و با  تضارب آرای  اساتید شرکت کننده همراه بود.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.