برجام نتیجه معلومات ناقص و نفسیات افسارگسیخته است

asatid
در نشست مجازی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع استکبارستیزی و عقلانیت مطرح شد:

برجام نتیجه معلومات ناقص و نفسیات افسارگسیخته است

نشست مجازی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با عنوان استکبار ستیزی و عقلانیت در سیزده آبان در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی، نشست مجازی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با عنوان استکبار ستیزی و عقلانیت در سیزده آبان در دانشگاه آزاد اسلامی  ارومیه برگزار شد.

در این نشست دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان بیان داشت: عقلانیت گاهی به ایمانیات و اعتقادات و گاهی به رفتار ها و کنش های آدمی و گاهی به گزاره ها، ارزشها و هنجارها و گاهی به یافته های بشر از عالم طبیعت اطلاق می شود. آیت اله جوادی آملی فرموده اند : "عقل هم مفتاح و هم مصباح و هم میزان است ." لذا از نظر ما ایمان و علم و اخلاق و هنر و مقاومت و ایستادگی و عدالت همه حاصل و سرباز عقل هستند .

دکتر جوادی

وی ادامه داد: در گفتمان اسلام تعقل و خرد ورزی و تفکر از جایگاه والایی برخوردار است و قرآن و روایات اصرار فراوانی بر تقویت آن دارند. گویند فردی فرنگی وارد دهی از دهات ایران شد با روستا نشینی هم صحبت و سوالاتی از او نمود پاسخ های دقیق روستا نشین او را متعجب کرد و پرسید این توانایی را از کجا آورده ای؟ روستایی گفت: آقا ما چون سواد نداریم فکر می کنیم.
دکتر جوادی با اشاره به لزوم تعقل و تفکر افزود: متاسفانه الان سواد و معلومات تقلیدی و ترجمه ایی بسیار زیاد است اما تفکر و تعقل بسیار کم است و روشنفکران و غرب زدگان با این سواد تقلیدی و وارداتی می خواهند پرواز کنند اما زمین خورده و سقوط می کنند بعد با دیگران  دعوا راه می اندازند.

دکتر جوادی بیان کرد : برجام و قراردادهای استعماری و گفتگوی تمدن‌هاو تعامل با جهان دست پخت همین معلومات ناقص و نفسانیات افسار گسیخته است که در محافل دانشگاهی و فضای عمومی جامعه تئوریزه و سپس به وسیله دولت آقای روحانی عملیاتی شد و تقریباً هیچ و فرصت سوزی و تضعیف اقتدار و خسارت های کلان پدید آورد.
وی افزود:استکبار ستیزی  به معنای نفی  سلطه و زورگویی و قلدرمآبی و نژاد پرستی و زیاده خواهی بی پایان طواغیت است. استکبارستیزی اعلام جنگ بر علیه هیچ نژاد و ملت و دینی نیست. استکبارستیزی دفاع از تمامیت و منافع و استقلال و حقوق یک امت در برابر مهاجمان است با تمرکز بر توان داخلی و باج ندادن و تسلیم نشدن به قداره  بندان هفت تیرکش بین المللی است .
مسئول بسیج اساتید استان ادامه داد: محدود نکردن راه های پیشرفت و اقتدار در هوا و فضا و انرژی هسته ایی صلح آمیز و صنایع دفاعی و علوم پیشران استکبار ستیزی است . دل نبستن به وعده های فریبنده عهد شکنان است ، خدمت به مردم و حل مشکلات با تکیه به منابع عظیم انسانی و طبیعی و مواهب خدادادی است.
باید بدانیم که به فرض محال حتی اگر در سایه مذاکره  ، ایران کشوری از کشورهای اتحادیه‌ اروپا یا ایالتی از ایالات متحده آمریکا بشویم باز هم باید همچنان با خوی استکباری ، قلدری ، زورگویی،  زیاده خواهی. غارتگری ، به مقابله  برخاست . بر این مبنا استکبار ستیزی عین عقلانیت و منطبق با تعالیم وحیانی و حکم علم و تجربه بشری است. 

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.