بودجه پژوهشی همواره برگشت می‌خورد

asatid-ghadiri

بودجه پژوهشی همواره برگشت می‌خورد

سیدعزیز موسوی سرپرست جهاددانشگاهی عنوان کرد: یک و نیم میلیارد تومان بودجه پژوهشی استان همواره برگشت می‌خورد.

به گزارش روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان گلستان، سیدعزیز موسوی به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار با حضور در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم ضمن قدردانی از تلاش این رسانه در انعکاس رویدادها و اخبار استان اظهارداشت: امروز نقش رسانه در افکار عمومی، مسیر سیاسی و تعیین عملکردها بسیار مهم است و رسانه سبب شده تا مدیران متوجه وجود ابزار مهمی شوند که البته از آن بهره نمی‌برند.

 

وی افزود: مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران مطالبات مردم است و رسانه‌هایی می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند که استقلال داشته باشند.

 

وی ادامه داد: هرگاه نگاه تخریبی کنار گذاشته شود نقش مطالبه‌گری پررنگ‌تر خواهد شد، مدیران باید انتقادپذیر باشند و البته رسانه‌ها هم باید شخصیت حقیقی و حقوقی افراد را حفظ کنند.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه این نهاد حلقه واسط میان دانشگاه، جامعه و صنعت است، گفت: جهاد دانشگاهی در کنار رسانه‌ها به مطالبات دانشجویان می‌پردازد و بنیانگذار دفاع از دانش بنیان است، همچنین می‌توانیم در سواد رسانه‌ای دخیل باشیم و با اشاعه فرهنگ، استفاده درست از رسانه را نشان دهیم.

 

موسوی با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، بیان داشت: زمانی که گره‌ای برا اثر تحریم‌های ناجوانمردانه به وجود می‌آید نخستین افرادی که ورود می‌کنند پژوهشگران جهاد دانشگاهی هستند، به طور مثال نخستین پژوهشکده‌ای که تولید کیت آزمایشگاهی برای کرونا را انجام داد در جهاد دانشگاهی بود.

 

وی اضافه کرد: نگاه‌ها به جهاد دانشگاهی در دولت‌های مختلف متفاوت بوده اما همواره بازویی برای حل مشکلات کشور بوده‌ایم در حالی که بسیاری از مدیران وظایف ذاتی جهاد دانشگاهی را نمی‌دانند.

 

موسوی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه تولید علم و دانشجو است و ایجاد اشتغال نیست، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی عمومی غیردولتی است، انتظاری از دولت نداریم اما برای حل چالش‌ها باید هزینه کرد که در این مسیر نیاز به کمک خیران است.

 

وی افزود: یکی از اقدامات ما بسترسازی برای ایجاد اشتغال است و باید نیازها را احصا و پژوهش کنیم، یک و نیم میلیارد تومان بودجه پژوهشی استان همواره برگشت می‌خورد و برای حل یک چالش نیاز به پژوهش است و یک مدیر نباید شخصا نظر بدهد.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به تعهد این نهاد برای ایجاد دو هزار و ۵۰۰ شغل، گفت: دوره‌هایی را برگزار می‌کنیم که منجر به اشتغال شود، ۷۰ درصد دوره‌های طرح زنان سرپرست خانوار انجام شده و تا اواسط پاییز به پایان می‌رسد. جهاد دانشگاهی در فرآیند شناسایی و اتصال به پیشران‌ها، آموزش و توانمندسازی و تولید و اتصال به بازار، کنار این افراد بوده و در حوزه‌هایی مانند خیاطی، صنایع دستی و قالیبافی این اتفاق رخ داده است.

 

موسوی افزود: همچنین طرح اشتغال پنح روستای آسیب‌دیده از سیل در آق‌قلا و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از دیگر طرح‌هایی است که جهاد دانشگاهی در آن نقش آفرین بوده و از پیشران‌ها به عنوان افراد کارآفرین حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.