بررسی مشکلات و نوسانات اقتصادی کشور و ارائه راه‌حل عبور از وضع موجود

asatid-ghadiri

بررسی مشکلات و نوسانات اقتصادی کشور و ارائه راه‌حل عبور از وضع موجود

پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید جنبش استادی بسیج ایران با موضوع " بررسی مشکلات و نوسانات اقتصادی کشور و ارائه راه‌حل عبور از وضع موجود" و با حضور مسئولان کمیته‌های راهبردی و علم و فناوری قرارگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای جنبش بسیج ایران ( جابا)، پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید جنبش استادی بسیج ایران با موضوع " بررسی مشکلات و نوسانات اقتصادی کشور و ارائه راه‌حل عبور از وضع موجود" و با حضور مسئولان کمیته‌های راهبردی و علم و فناوری قرارگاه روز در محل سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

 

در  ابتدای این نشست دکتر مرادزاده، جانشین قرارگاه جهش تولید جنبش استادی به تبیین ساختار قرارگاه  پرداخت و نحوه همکاری مشترک با کمیته‌های قرارگاه را مورد  تحلیل و بررسی قرار داد  و در ادامه همچنین از تعامل و همکاری با قوای سه‌گانه و دستگاه‌های حاکمیتی و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات کنونی اقتصادی کشور سخن گفت.

 

در ادامه دکتر زاعت کیش دبیر جلسات قرارگاه جهش تولید جنبش استادی به ارائه بحث علمی_ تکنیکی، در خصوص تفکیک بخش‌های مختلف صنعت به منظور بسترسازی برای مطالعه عمیق موانع و راهکارهای عملیاتی جهش تولید پرداخت و چشم‌انداز فعالیت قرارگاه را در دوره‌های زمانی " کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت " تشریح کرد.

 

وی فضای کنونی اقتصادی و نوسانات در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نرخ بازار، بازارهای کاذب، مسکن، تورم و گرانی لجام گسیخته و مشکلات تولید را مورد تحلیل قرار داده و عنوان کرد: کشور ما ایران در مقطع کنونی درگیر یک جنگ تمامعیار اقتصادی با دشمن است  و در این میان لازم است نخبگان اقتصادی و انقلابی راهکارهای علمی متناسب با شرایط بومی کشورمان را در راستای کمک به برون رفت از وضع موجود ارائه کنند .

 

دکتر شاه‌ویسی  وضعیت کنونی اقتصاد کشور را نیازمند اتخاذ سیاست‌های صحیح و علمی در بخش‌های اقتصادی  به خصوص نرخ ارز، بخش بانکی و تجاری و راهبردهای عملیاتی در راستای تورم برشمرد.

 

دکتر دانشفرد نیز در این نشست تخصصی ضمن ارائه تحلیلی در خصوص  ارتباط فرآیند جهش تولید با کاهش رکود اقتصادی، بر ضرورت تدوین بهینه نقشه راه قرارگاه به منظور دستیابی به راهکارهای سریع عملیاتی و برطرف ساختن مشکلات مردم تاکید کرد.

 

 دکتر دهقانی نیز در این نشست به راهکارهای مشکلات تولید و اشتغال در توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط روستایی و به ویژه حل موانع و مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد.

 

دکتر  خوش‌چهره  در خصوص تبیین وضع موجود اقتصادی کشور و جنگ تمام عیار اقتصادی و روند فعالیت قرارگاه سخن گفت و بر لزوم اتخاذ راهکارهای عملیاتی و سریع به منظور برون رفت از وضع موجود و نقش قرارگاه جهش تولید جنبش استادی در این فرایند تاکید کرد.

 

در این نشست تخصصی همچنین بر ضروت اتخاذ رویکرد عملیاتی به منظور کمک به سیستم مدیریت اجرایی کشور تاکید شده و مشکلات اقتصادی و تولید را ناشی از مدیریت ضعیف بخش اجرایی کشور علی‌رغم وجود راهکارهای علمی  مطرح کردند. 

 

گفتنی است؛  تهیه بسته حمایتی با موضوع راهکار عملیاتی حل مشکلات و کاهش نوسانات اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها؛ اولویت بندذی و طبقه بندی مشکلات و موانع تولید به صورت علمی ؛ پیگری مباحث و اولویت‌های جهش تولید در دفاتر هماهنگی؛ فعال شدن کمیته‌های تخصصی و استفاده از اساتید صاحب نطر و برگزاری جلسات تخصصی کمیته‌ها؛ پیگیری تشکیل قرارگاه‌های استانی جهش تولید در سراسر کشور و انجام هم‌افزایی و وحدت رویه بیشتر بین فراخوان‌ مقالات مرکز بسیج اساتید وزارت علوم با قرارگاه جهش تولید از جمله مصوبات پنجمین نشست قرارگاه جهش تولید جنبش استادی گزارش شده است.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.