نهضت استادی بسیج شناسایی و حل مسائل را در دستور کار اصلی خود قرار داده است

asatid
وحید آرایی:

نهضت استادی بسیج شناسایی و حل مسائل را در دستور کار اصلی خود قرار داده است

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور: اعلام آمادگی نخبگان نهضت استادی با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در جامعه نخبگی و دانشگاهی کشور وجود دارد می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. انتظار ما از معاونین پژوهش و فناوری و شبکه اندیشگاهی بسیج اساتید کشور آنست که در این زمان که زمان اقدام و عمل است با تمام ظرفیت‌های خود به صحنه بیایند.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در نشست معاونین پژوهش و فناوری و شبکه اندیشگاهی کانون‌های بسیج اساتید کشور که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، ضمن اشاره به مسئله محوری به عنوان اولویت اصلی سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه مسئله محور، استادان و نخبگان در دانشگاه‌های سراسر کشور لازم است به سمت رفع مشکلات و نیازهای کشور حرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با بیان آنکه کشور اکنون در رتبه ۱۶ تولید علم در جهان و رتبه ۱ در منطقه است، گفت: در بحث تجاری سازی علم که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، رتبه کشور ۷۱ است و بنابراین پژوهش نتوانسته ارتباط محکم خود را با فناوری ایجاد کند. مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مکرر بیان کردند که این ارتباط باید عمیق‌تر گردد.

آرایی افزود: نهضت استادی بسیج شناسایی و حل مسائل را جزو دستور کار اصلی خود قرار داده است. ما در معاونت پژوهش و فناوری تا اواخر سال پیش در برنامه‌های اجرایی خود تلاش کردیم موضوع سیاست پژوهی و سیاست‌گذاری و مسئله محوری را به صورت تئوریک نهادینه کنیم و امسال هم با حضور جناب آقای دکتر مردانی گام‌های عملیاتی خوبی از طریق ارتباط با دستگاه‌های حاکمیتی برداشته شده است تا اساتید ذیل اندیشکده‌ها یا گروه‌های رصد و پایش بتوانند با دستگاه‌های اجرایی ارتباط یابند.

این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: اعلام آمادگی نخبگان نهضت استادی با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در جامعه نخبگی و دانشگاهی کشور وجود دارد می‌تواند به حل مشکلات کشور کمک کند . انتظار ما از معاونین پژوهش و فناوری و شبکه اندیشگاهی بسیج اساتید کشور و آنچه در مباحث سیاست پژوهی دنبال می‌کنیم آنست که در این زمان که زمان اقدام و عمل است با تمام ظرفیت‌های خود به صحنه بیایند و تلاش کنند پژوهش دانشگاه‌ها در خدمت حکمرانی کشور درآمده و در موضوعات سیاستی، مسائل با تکیه بر توانمندی‌های جامعه استادی و نخبگی انجام شود . البته این نیازمند اشراف کامل بر مسائل و ارتباط موثر است.


آرایی همچنین به بسته‌های سیاستی تدوین شده در برخی حوزه‌ها از جمله آب با استفاده از ظرفیت‌های نهضت استادی و خرد جمعی جامعه نخبگانی بسیج اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه افزود: در راستای جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند، همه نخبگان موظفیم تمام سیاست‌گذاری‌ها و سیاست پژوهی‌ها را در چارچوب این سیاست‌های کلان تبیین کنیم. تبیین و روشنگری مسئله بسیار مهم است، ما با نگاه اقناع‌گری و به صورت خردمندانه و به موقع و با اشراف کامل نسبت به مسائل باید تلاش کنیم مردم را به این سمت هدایت کنیم که راه حل مشکلات نگاه به درون است و همه مشکلات با نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور قابل حل است.


آرایی عنوان کرد: امسال  با توجه به این ماموریت همه ما موظفیم در این خصوص اقدام کنیم و به ویژه از اندیشکده‌ها انتظار داریم فضا و بستر لازم را برای تدوین بسته‌های سیاستی فراهم کنند.

در پایان  این مراسم از استادان بسیجی که در مراکز استان‌ها، بسته‌های سیاستی مرتبط با حوزه سیاستی اندیشکده‌های خود را ارسال کردند تقدیر شد. کامران مهرگان از بسیج اساتید استان خوزستان ، مسعود نصری از بسیج اساتید استان اصفهان، غلامرضا سلیمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه عالی دفاع ملی، سعید کامیابی از بسیج اساتید استان سمنان، عین الله کشاورز از بسیج اساتید استان قزوین و جلال شیری از استان آذربایجان شرقی از جمله استادانی بودند که در این مراسم از آنان تقدیر شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.