نیازمند بازمهندسی در عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری هستیم

asatid
معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور :

نیازمند بازمهندسی در عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری هستیم


وحید آرایی با اشاره به اینکه بدخواهان جمهوری اسلامی برای دور کردن ملت ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی هزینه‌های سنگینی کردند، گفت: با توجه به توطئه‌های دشمن، نیاز به ایجاد بازمهندسی در عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، وحید آرایی با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در عرصه قدرت و حکمرانی کشور اظهار کرد: رسانه‌های همگانی به عنوان ارکان قدرت محسوب می‌شوند و نقش رسانه‌ها در حکمرانی کشور دارای اهمیت است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل انقلاب تاکنون، دشمنان توطئه‌های زیادی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفتند، گفت: دشمنان طیف گسترده‌ای از توطئه‌های گوناگون مانند تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را با تهاجمات فرهنگی در پیش گرفتند تا مسیر شکوهمند نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران اسلامی را متوقف کنند. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه بدخواهان جمهوری اسلامی برای دور کردن ملت ایران از آرمان‌های انقلاب اسلامی هزینه‌های سنگینی کردند اما موفق نشدند اهداف شوم خود را به نتیجه برسانند، افزود: با توجه به توطئه‌های دشمن، نیاز به ایجاد بازمهندسی در عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری است و از طرفی صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت این مهم را مضاعف کرده است. 

آرایی با تاکید بر اینکه زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی از تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، ابزارهای رسانه‌ای باید نقش آفرینی کنند، در بیانیه گام دوم نیز سیاست تبلیغی، رسانه‌ای و محاصره تبلیغاتی دشمن حائز اهمیت است و باید دربرابر جنگ نرم و تهاجم نرم جهاد در پیش گرفت. 

وی با بیان اینکه جهاد تبیین به معنای بیان واقعیت‌ها و حقایق به ملت از طریق رسانه‌هاست، گفت: در برابر توطئه دشمن و تحریف واقعیت آنان، رسانه‌ها باید از رویکرد تدافعی خارج شوند چرا که نگاه انفعالی در این زمینه موثر نیست. 

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل توطئه‌ها رویکرد آفندی و پیش‌دستانه صورت بگیرد، افزود: رسانه‌ها باید روشنگری واقع‌بینانه مبتنی بر نیازهای نظام، انقلاب و مطالبات مردم در چارچوب منافع ملت را در پیش بگیرند چرا که یکی از عرصه‌های مهم حکمرانی حوزه رسانه هاست. 

معاون پژوهش و فناوری سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه سیاست‌گذاری مناسبی باید در حوزه رسانه‌ها صورت بگیرد، تصرحی کرد: رسانه‌ها را نمی‌توان از مطالبه‌گری بازداشت اما لازم است رسانه‌ها از فرایند توصیف و تحلیل خارج شوند و به عنوان یک کنشگر اصلی در نظام سیاسی نقش ایفا کنند. 

آرایی با بیان اینکه باید خود را در مقابل تهاجمات گسترده دشمن مقاوم کرد تا این نقش سیاستی منتهی به ایجاد اعتماد در داخل شود، افزود: ایجاد اعتماد در داخل منجر به نقش‌آفرینی در خارج می‌شود چرا که امروز اهمیت دیپلماسی عمومی بسیار مورد توجه است تا اذهان ملت‌ها از واقعیات و خدمات جمهوری اسلامی آگاه شود چرا که این تاثیرگزاری از دیپلماسی دولتی خارج است. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس رشت

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.