دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد

asatid
نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:

دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد


نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی« شاخصه‌های دولت انقلابی و جهادی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»گفت: دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، احمد سالک نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی« شاخصه‌های دولت انقلابی و جهادی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد، به دوازده نکته مهم در رابطه با یک دولت انقلابی و جهادی که از متن بیانیه گام دوم آماده شده، اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد.

سالک در ابتدا با بیان این که نکات مهم این جلسه برای یک دولت انقلابی و جهادی از متن بیانیه گام دوم آماده شده به این مهم که بی تردید بعد از 32 سال یک دولت انقلابی و جهادی سرکار آمده است، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری برای یک دولت انقلابی مواردی را مطرح کردند که از جمله آنها کارآمدی، مدیریت، تدبیر، شجاعت، قاطعیت، برنامه داشتن، در بین مردم بودن با بصیرت و عالم و دارای تخصص لازم بودن است، اما در این جلسه علاوه بر این شاخصه‌هایی از متن بیانیه مستخرج شده که به آن اشاره می شود.

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: نکته اول که خیلی مهم است این که توجه کنیم به یک مطلبی که بعد پیروزی انقلاب اسلامی در جهان بوجود آمد و آن این که تا قبل پیروزی انقلاب اسلامی جهان دوقطبی بود یعنی ابرقدرت غرب به محوریت امریکا و ابرقدرت شرق به محوریت روسیه قدیم ولی با پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) جهان تبدیل به چند قطب شد.

دولت انقلابی جهادی باید سیاست‌هایش را مبتنی بر اسلامی کند که دور از خرافه و تحجر است

وی عنوان کرد: آنچه مد نظر است امروز یک قطب اسلام در مقابل استکبار قرار دارد یعنی نبرد بین اسلام و استکبار  است؛ دولت انقلابی جهادی باید سیاست‌هایش را مبتنی بر اسلامی کند که دور از خرافه و تحجر و  چنین مسائلی است و قدرت استقامت و مقاومت درمقابل استکباری که بعد از 42 زمین گیر شده است، باشد.

سالک ادامه داد: بنابراین توجه به پدید تقابل بین اسلام و استکبار و مقاومت کردن و استقامت در برابر ترفندها و نقشه‌های دشمن می‌تواند کشور را در سطح بین المللی به یک قدرت و اقتدار تبدیل کند.

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: نکته دوم که دولت انقلابی جهادی باید داشته باشد ایمان اسلامی راسخ و اعتقاد قلبی بر اساس اعتقاد تشکیلاتی و ساختاری و نظام‌مند به این جمله مقام معظم رهبری که ما می توانیم اگر دولت انقلابی و مردمی و جهادی چنین ایمان و اعتقادی نداشته باشد نمی‌تواند کشور را در تراز جهانی براساس مجموعه ارزش های انسانی و دینی و اسلامی قرار دهد تا جایی که بتواند ملت و دولت ایران را بر سطح عالی عزت قرار دهد و بر کفر جهانی اشراف داشته باشد که این مطلب مبتنی بر آیه 54 سوره مائده است.

تلاش دولت انقلابی و جهادی و مردمی برای ثبات و امنیت در سراسر کشور است

سالک ادامه داد: نکته سوم تلاش دولت انقلابی و جهادی و مردمی برای ثبات و امنیت در سراسر کشور است، این امنیت را دولت انقلای باید بتواند ایجاد کند بالابردن قدرت بازدارندگی تمام عرصه های تا بتواند در مقابل استکبار بایستد فقط نظامی نیست در بخش اقتصادی تامین معیشت مردم جلب اعتماد و اطمینان مردم می تواند قدرت بازدارندگی را افزایش دهد که باید برنامه داشته باشد.

وی عنوان کرد: شاخه چهارم دولت باید برای تقویت زیر ساختهای کشور در تمام عرصه ها تلاش کند که نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد مثلا در فضای مجازی ما از دو چیز ناقصیم و گرفتاریم مدیریت بومی فضای مجازی را دولت انقلابی باید بوجود بیاورد و  دوم این که شبکه ملی اطلاعات و تقویت زیرساختهای پیام رسانهای داخلی است تلاش گسترده ای در زیرساختها و نظامات ضرورت دارد.  

اعتقاد عملی برای مشارکت دادن مردم و استفاده از  این ظرفیت

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: محور پنجم اعتقاد عملی برای مشارکت دادن مردم و استفاده از این ظرفیت بسیار مومن براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از جمله 24 ماده ابلاغی به سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی و 18 ماده ابلاغی است.

دولت مومن انقلابی و جهادی باید تولید محتوا کند برای ارتقای بصیرت ملت ایران

 وی گفت: محور ششم که باید به آن توجه کرد رسالت مدیریت دولت انقلابی و جهادی ارتقای فهم و درک و علم و بصیرت و بینش سیاسی آحاد ملت ایران است آن هم در شرایطی که شاهد هجمه سنگین فضای مجازی بیگانگان، ماهواره‌ها و سایت‌ها و غیره هستیم در حقیقت دولت مومن انقلابی و جهادی باید تولید محتوا کند برای ارتقای بصیرت ملت ایران و این مطلب اساسی است.

اعضای دولت انقلابی و جهادی باید انسان‌های عادلی باشند

نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: محور هفتم دولت انقلابی و جهادی خود به آحاد اعضای دولت و رئیس جمهور و معاونت‌ها باید انسان‌های عادلی و با سوابقی خوب باشند اگر این گونه بود فرهنگ عدالت را می‌توانند در سطح کشور اجرایی کنند و با هر گونه تجاوز و با هر مفسد و فاسدی و مفسده ای مبارزه کنند این نکته مبارزه با فساد شرط دارد با اجرایی شدن و نیازمند به قانون است که تمام راه‌های استفاده رانت خواری و سوء استفاده از طریق دستورالعمل ها و قانون بسته شود دولت باید شاخصه را در خود داشته باشد.

اعضا دولت انقلابی و جهادی باید پایبند به اخلاق و معنویت باشند

 سالک بیان کرد: دولت انقلابی و جهادی با مدیریت اخلاقیت به شرطی که اعضا آن پایبند به اخلاق و معنویت باشند نه اهل لاوی کاری و با لاوی کاری بخواهند پستی را احراز کنند این مدیریت انقلابی و مومن که شامل باشند با اعتدال در قوه شهوت، غضب و مفکره باشند این دولت انقلابی جهادی تبدیل می شود به یکسری انسانهایی که حیا  و عفت و شجاعت و قاطعیت دارند، اعضای دولت به اخلاق اسلامی متخلص باشند.   

وی سپس به مسائل بی بندو باری، بی حجابی و بدحجابی که کشور به آن مبتلا شده و ضربه سنگینی در این سالها متحمل شده است، اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی جهادی بایستی با برنامه این مسئله را جبران کند، اخلاق و معنویت اهمیت ویژه دارد.

شاخصه دولت انقلابی جهادی استفاده از هر فرصت مهم است

 نماینده مردم اصفهان در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: نکته نهم که باید به آن توجه کرد و اصل بیانیه گام دوم است محور جوانان است دیدیم در فرمایشات روز هیات دولت مقام معظم رهبری چقدر در استفاده از ظرفیت جوانان بویژه تحصیل کرده و کارآمد در مدیریتهای میانی و پایین با هدف کادر سازی برای آینده تاکید فرمودند، اینجا رسالت بزرگی برای دولت انقلابی جهادی است که باید توجه ویژه کند و جلب اعتماد و اطمینانی که شکست خورده را باید جبران کند نباید وعده های توخالی داد نبایستی با وقت کشی و فرصت از دادن کار از دست برود شاخص استفاده از هر فرصت مهم است.

دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد

سالک در ادامه اظهار کرد: نکته دهم دولت اگر امیدوار به آینده نباشد ضربه می خورد باید آینده روشنی را برای ملت ایران در ابعاد و ظرفیتهای مختلف در نظر داشته باشد و این به مدیریت برمی گردد در هر حال ملتی که در طول چند سال گرفتار سبک زندگی غربی شده و ما امروز شاهدیم در محلات مذهبی سگ و بی بندو باری و فساد هست این دولت انقلابی جهادی باید جامعه را به سمت سبک زندگی اسلامی ببرد که توصیه هفتم مقام معظم رهبری است.  

یک شاخصه مهم دولت انقلابی جهادی اعتقاد راسخ به سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی است

وی در پایان گفت: نکته یازدهم اعتقاد راسخ به سبک زندگی اسلامی و مقابله با سبک زندگی غربی به اشکال مختلف است و دوازدهم شناسایی ظرفیتهایی فوق العاده که در کشور هست ظرفیتهای نیروی انسانی بویژه تحصیل کرده و کارآمد  همچنین منابع و ظرفیتهای طبیعی؛ ما یک کشور سرمایه دار هستیم ولی متاسفانه سرمایه گریزیم و قدرت جذب سرمایه بر اساس ظرفیت‌مان کافی نیست.

 انتهای پیام/

نویسنده: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.