دولت لیبرال- تکنوکرات بیشترین ظلم را در حق مردم کرد روا داشته است

asatid
رئیس مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور:

دولت لیبرال- تکنوکرات بیشترین ظلم را در حق مردم کرد روا داشته است

محمد قربانی گلشن‌آباد رئیس مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور : کردستان به دلیل اقلیم زیبا، ویژگی‌های منحصر به فرد فرهنگی (زبان، لباس، صنایع دستی، آداب و رسوم و ...)، آثار باستانی و مفاخر عظیم فرهنگی از ظرفیت بی نظیر جذب گردشگر داخلی و خارجی، برخوردار است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، محمد قربانی گلشن آباد رئیس مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور در اجتماع انتخاباتی اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌های استان کردستان که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: استان کردستان با 29000 کیلومتر مربع مساحت در مرکز شاهراه ارتباطی شمال غربی و جنوب غربی قرار گرفته و حدود 200 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد. این استان با میانگین بارش بیش از دو برابر میانگین کشوری و داشتن رودخانه ها، دریاچه و دریاچه سدها، سرچشمه‌ها و ... واجد یک میلیون و صد و ده هزار هکتار اراضی مرغوب زراعی و باغی بوده و به خاطر سهم بالای نزولات جوی، رتبه اول کشوری در اراضی دیمی را دارد.

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: کردستان، به دلیل اقلیم زیبا، ویژگی‌های منحصر به فرد فرهنگی (زبان، لباس، صنایع دستی، آداب و رسوم و ...)، آثار باستانی و مفاخر عظیم فرهنگی از ظرفیت بی نظیر جذب گردشگر داخلی و خارجی، برخوردار است. از همه این‌ها مهمتر کردستان نماد صفا و وفاست، همانطور که رهبر حکیم انقلاب در سفرشان در سال 1388 به کردستان، فرمودند" کردستان، سرزمین فداکاری‌های بزرگ است. سرزمین هنر و فرهنگ است. سرزمین صفا و وفاداری است." اعتقاد و باوری که در تقریظ اخیر ایشان بر کتاب «عصرهای کریسکان» خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) رزمنده کرد و همسرشان، به نحوی دیگر مورد تاکید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: کردستان، با بیش از سی هزار دانشجو و قریب به دو هزار عضو هیات علمی، می‌تواند در صورت حمایت یک دولت انقلابی و باتدبیر؛ مسیر رشد، توسعه، تحول و تعالی را طی کند. ولیکن با هزار تاسف و تاثر و علی رغم اعتماد مردم کردستان به آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، در تمامی حوزه‌ها و بخش‌ها کار چندانی صورت نگرفت و از این جهت دولت لیبرال تکنوکرات، ظلم مضاعفی را به مردم کردستان روا داشته است. یک نمونه دیگر از این ظلم مضاعف، این است که دولت بی تدبیری که شعار حمایت از زنان سر می داد، امروز و در پایان هشت سال مدیریت فلاکت بار خود، در شاخص‌های گوناگون از جمله نرخ اشتغال و نرخ باسوادی زنان و دختران، تحول جدی مشاهده نمی شود.

این استاد دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به برخی خطاهای راهبردی و اهمال غیرقابل توجیه  وزارت راه وشهرسازی در استان کردستان گفت: کردستان، بیشترین حاشیه نشینی (در نسبت با جمعیت استان) را در کشور داراست و متاسفانه میزان آن در برخی شهرها از جمله سنندج و مریوان روبه افزایش است که از جمله دلایل آن بیکاری، مهاجرت از روستاها به شهرها، اجرای طرحهای فاقد کارشناسی لازم و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله سدسازی های غیر اصولی و ... می باشد. راههای مواصلاتی کردستان هم درون استانی و هم برون استانی، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و وزارت مربوطه، باید پاسخگوی این خطای راهبردی و اهمال غیرقابل توجیه باشد.

رئیس مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج بیان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی، وضعیت اشتغال، رفع تبعیض، ارتقای شاخص‌های مرتبط با توسعه انسانی، فعال‌سازی ظرفیت‌های مغفولی همچون صنعت و معدن، تاسیس و توسعه بازارچه‌های مرزی در مجاورت مرز عراق و رفع مساله کول بری، پرورش ماهیان سردآبی، صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی دامپروری و تکمیل زنجیره تولید مرتبط از جمله صنعت چرم، کیف و کفش و پشم، رشد کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی، بهره برداری از ظرفیت گردشگری (توریسم سلامت و طبیعت گردی) و ... عملیاتی شده و مردم عزیز و شریف کردستان، مورد تکریم و تعظیم قرار گیرند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.