کتاب«طبیعت، انسان و قرآن»

asatid
در آستانه شب قدر، شب نزول قرآن منتشر شد:

کتاب«طبیعت، انسان و قرآن»


همزمان با فرا رسیدن شب قدر، شب نزول کتاب آسمانی قرآن به تلاش محمود خسروی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد تازه‌ترین کتاب این نویسنده با موضوع «طبیعت، انسان و قرآن» در شهرکرد منتشر شد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، کتاب«طبیعت، انسان و قرآن» محصول تحقیقات میدانی و علمی محمود خسروی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد است، که در 234 صفحه و در 4 فصل توسط انتشارات سدره المنتهی منتشر شد.

در فصل اول این کتاب به کلیاتی پیرامون طبیعت و مخلوقات الهی و همچنین چهارچوب نظری و ارتباط آن ها پرداخته شده است و سعی دارد با استفاده از الگو برداری از پدیده‌های طبیعی و طبیعت مخلوق الهی را بیشتر به تصویر کشاند و اهمیت آن را بیشتر آگاه سازد.

فصل دوم مفاهیم قرار گرفته در اصطلاح «نیاز انسان به الگو برداری» معنی شده‌اند.

 فصل سوم به دیدگاه قرآن درباره الگو برداری از طبیعت اختصاص دارد و در فصل چهارم در نتیجه‌گیری، الهام گرفتن از طبیعت در طول تاریخ تحت نام های «تقلید از طبیعت» یا «تقلید از حیات» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

دفتر رسانه نهضت استادی بسیج چهارمحال و بختیاری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.