نگرشی نو بر نقش دانشمندان ایرانی در شکوفایی تمدن اسلامی

asatid
معرفی کتاب؛

نگرشی نو بر نقش دانشمندان ایرانی در شکوفایی تمدن اسلامی

کتاب " نگرشی نو بر نقش دانشمندان ایرانی در شکوفایی تمدن اسلامی" نوشته محمدرضا جلیلی عضو گروه معارف دانشکده فنی انقلاب توسط نشر "سخنوران تهران " منتشر شده است.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در آسمان علم ایران زمین ستارگان فروزان به نور اسلام درخشیدن که پرتاب فروغ و آنان بر فراز اعسار در تاریخ می درخشد مشاهیر و فرزانگان با فتح قله‌های با افتخار و دانش نام و یاد این سرزمین را جاودان ساختن ایرانیان با دارا بودن پیشینه عظیم و تمدن الگو تاسی از اندیشه‌ها آموزه‌های زلال وحی و پیشوایان دین و با اتکا به گنجینه‌های علم و استعداد و تفکر و خلاق خویش توانستند افتخارآفرینی نمایند بدون شک انبیا الهی طلیعه داران کاروان علم و معرفت بودند که در پرتو تعالیم و اتصال و خزینه الهی و رهنمودهای علمی این پیروان این پیام آوران و ارباب معرفت اول یا اعزام دانشمندان برجسته و ارزنده رشد و هدایت یافتن که منشأ خدمات گسترده و بی نظیری در جهان علم شدند.


اندیشمندان و نام آوران ایرانی در پیدایش و شکوفایی تمدن اسلامی صحنه درخشانی داشتند و بخش عظیمی از گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی مرهون تلاش دانشمندان ایرانی است بنابر اظهار نظر مورخان و محققان ایرانیان بیش از پیش از هر ملت دیگر و پیشرفت تمدن اسلامی کمک کرده و از طریق مسافرت مهاجرت بازرگانی تجارت گزینی موجب پیشرفت علوم اسلامی گردیدند.

 در این راستا کتاب " نگرشی نو بر نقش دانشمندان ایرانی در شکوفایی تمدن اسلامی" نوشته محمدرضا جلیلی عضو گروه معارف دانشکده فنی انقلاب  به بررسی و مطالعه جایگاه دانشمندان ایرانی در شکوفایی تمدن اسلامی پرداخته است.

گفتنی است، این کتاب 550 صفحه دارد و  در سال 98 توسط نشر "سخنوران تهران " منتشر شده است.
 

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.