پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی برگزاری همایش بین المللی «قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره

asatid
در تقدیر از مسئولان دانشگاه سوره؛

پیام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی برگزاری همایش بین المللی «قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی از مسئولان دانشگاه سوره و دیگر مجموعه‌های برگزار کننده همایش «قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» تقدیر کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج (ناب)، در متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی برگزاری همایش بین‌المللی «قهرمان در آینه هنر و ارتباطات» دانشگاه سوره آمده است:

باعث مباهات و تشکر است که دانشگاه سوره به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور در عرصه هنر و ارتباطات در راستای رسالت  و اهداف اسلامی خود، در سالگرد عروج آسمانی سردار دل‌های مسلمانان جهان و حق‌طلبانِ  دوستدار او و برادران همراهش، اقدام به برگزاری همایشی بین‌المللی با شرکت اندیشمندان مسلمان با عنوان «مقاوت در آینه هنر و ارتباطات»کرده است. امید است نتایج حاصل از این نشست ابعاد تازه ای از وجود این گوهران تابناک، بر ما آشکار سازد. 


 بدون شک نقشی که شهید سلیمانی  و ابومهدی المهندس بر کتاب روزگار معاصر رقم زدند،  نه در کلام و نه در تصویر و رنگ و نقش نمی گنجد. آنها توانستند با زیستن و شهادت خود  از مرزهای اسطوره و قهرمانی که اولی در بیشتر موارد افسانه و دومی امری ناماناست عبور کنند و در عصر سرمایه‌داری بی ایمان  و اومانیست شرک آلود، به مقام پهلوانی آراسته شوند که به معنای واقعی برگرفته از آیین کهن ایران و اسلام عزیز است. پهلوانی آیینی است که تأسی به مولای متقیان علی ابن ابی طالب دارد. همو که عُمر خود را صرف برپایی دین خدا و عدالت کرده است و برای این هدف مقدس، در راه مبارزه با منافقین و متعصبان کوردل که قرائت غلط از اسلام ارائه می دادند به شهادت نائل گردید.


و اینک! شهید سلیمانی در زمانه ای پرفریب تر و نیرنگ بازتر از صدر اسلام، همراه با همرزمان وفادار خود دوباره به جنگ استکبار جهانی و جهل و خرافه و خشک مغزانِ اسلام بد نام کُن رفت تا مدافعی باشد برای دین خدا و مردمی که جز الله یاری رسانی نداشتند. او که  خود یکی ازقهرمانان نبرد ایران با دولت بعث عراق بود، با شَمِ سیاسی قویی که در خور او بود،  بدرستی دریافت،  دین خدا در هیچ دوره ای مظلوم تر از زمان کنونی نیست. تهاجم و تبلیغات منفی بی وقفه رسانه های جمعی و ارتباطی همه یِ جبهه کفر و نفاق علیه اسلام عزیز و قد برافراشتن اسلام جعلی به نام داعش، قلب او و همه خداپرستان واقعی سراسر جهان را بدرد آورد. همت بلند، همراه با غیرت، شجاعت و دینداری او موجب شد تا آسایش خود را فدای اسلام ناب محمدی نماید و رخت قهرمانی برکَند و رخت پهلوانی بر تَن. او بدرستی دریافت قهرمان برای خود و در نهایت برای ملت خود افتخار می آفریند. اما آیین پهلوانی از خود گذشتن و دیگران را مقدم برخود دانستن است. حضورفعال و تاثیر گذار او در همه جبهه های مقاومت حق علیه باطل در سراسر منطقه و یاری رساندن به مظلومان، فارغ از هرگونه گرایش مذهبی و دینی، او را در چشم دوستان تبدیل به پهلوانی آرمانگرا کرده بود که ترس از دشمن را به سُخره می‌گرفت و امید به وعده الهی را در دل مبارزان زنده نگه می داشت. تا جاییکه دشمنِ او را وادار به اعتراف ساخته بود تا القابی چون، خطرناک‌ترین مرد سال، ژنرال افسانه‌ای ایران، مردی در سایه، ژنرال اسرار آمیز، مغز متفکر، قوی‌ترین مامور مخفی خاورمیانه و نخبه‌ ایرانی را در باره او بکار برند. اما این مرد میدان مبارزه و جهاد ساده تر از این القاب بود. او خود را فقط «سرباز فداکار امام خامنه ای» می دانست وبس.


سلیمانی براستی نماد غیرت و شجاعت و دینداری بود. ما با وعده الهی او،  شاهد کور شدن چشم فتنه داعش بودیم. او و دوستان عزیزتر از جانش دوباره امید پیروزی حق علیه باطل را برای ما یادآور شدند تا باور کنیم خداوند  یاوران دین خود را هرگز تنها نمی گذارد.


اما!  سردار سالها بود که در فراغ همرزمان شهیدش دلتنگ وصل بود. او پای در زمین و چشم به آسمان داشت و مدتها بود که از بند تن رها شده بود. حاج قاسم  میوه رسیده ای بود که باید چیده می شد چرا که کمترین پاداش مجاهدت برای مردان خدا شهادت است. 


یاد و نام  سلیمانی تا همیشه تاریخ برای  مسلمانان وآزادیخواهان جهان زنده است و قطره قطره خون مطهرش، چراغ راه مقاومت برای حاج قاسم های دیگر است. خداوند توفیق  ادامه راه سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر شهیدان راه حق و آزادی را در خدمت به  اسلام عزیز به همه ما عطا فرماید. انشاالله.

قمی


    انتهای پیام/

روابط عمومی دانشگاه سوره

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.