ایستادگی با بصیرت و تبعیت از ولایت در برابر مشکلات و توطئه‌ها وظیفه همگان است

asatid
در مراسم حماسه 9 دی و سالروز شهادت سردار دل‌ها مطرح شد:

ایستادگی با بصیرت و تبعیت از ولایت در برابر مشکلات و توطئه‌ها وظیفه همگان است

مراسم گرامیداشت حماسه 9دی و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت بسیج اساتید استان آذربایجان غربی با سخنرانی نماینده ولی فقیه در این استان و باحضور اساتید و دانشگاهیان بصورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان آذربایجان غربی،  در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: یکی از نعمت های خدای سبحان به مسلمانان ، وجود مودت و محبت اهل بیت عصمت و طهارت در قلب انسان هاست و این سرمایه عظیمی برای بشریت استوی افزود: دوستداران فاطمه زهرا (س) و اهل بیت مورد بشارت و تحسین خدای متعال قرار گرفته است و این مودت باعث هدایت در مسیر درست خواهد شد.
دکتر سیدمهدی قریشی با گرامیداشت حماسه 9دی خاطرنشان کرد: در سال88 مردم با حضور حماسی باعث ناامیدی دشمنان شدند و در برابر سران فتنه که به خاطر جاه طلبی و دنیا طلبی درگیر این فتنه بزرگ شدند، ایستادند.
وی ادامه داد: مردم با حضور خودجوش به این قائله خاتمه دادند. مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی ، چهره واقعی سران فتنه بر همگان نشان دادند.
امام جمعه ارومیه تاکید کرد: مدیریت داهیانه رهبر انقلاب و برخورد همراه با تحمل و تامل با معترضین باعث شد که به اعتراضات از مسیر قانونی رسیدگی شد و ماهیت این فتنه عظیم بر همگان آشکار شود که فتنه گران به دنبال فروپاشی و سقوط کشور بودند و با مدیریت مدبرانه رهبری ، کشور از این بحران بزرگ نجات یافت.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: وظیفه همگانی است که با بصیرت و تبعیت از ولایت در برابر مشکلات داخلی و توطئه های دشمنان ایستادگی کنند و مسئولین نیز قدردان وحدت و همدلی مردم باشند و  نباید باعث انشقاق و ایجاد اختلاف در بین مردم و جامعه باشند .
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به مسئله زندگی سعادتمندانه و عاقبت به خیری توجه زیادی داشتند و این امید به خدای متعال و اعتقاد راسخ به شهادت فی سبیل الله باعث شد در راه ولایت ثابت قدم باشند.
وی تاکید داشت: ما نیز باید به وصیت نامه این سردار بزرگ عمل کنیم و مکتب سلیمانی را در زندگی الگو قرار دهیم و تنها با ولایتمداری و بصیرت می توانیم به سعادت دنیا و آخرت رسید.
در ادامه جلسه پروفسور گودرزی استاد دانشگاه ارومیه بیان داشت: بصیرت از نگاه علمی یعنی داشتن قدرت تحلیل و یافتن سازوکار و مکانیسم رویدادها و پدیده ها.
وی با اشاره به اینکه :عقل در دو سطح و دو مرحله به چالش میدانی ارزیابی پدیده ها می‌پردازد گفت:در سطح اول، دستیابی به محسوسات و صورت رویداد ها دوم، ادراک و استدلال چرایی رخداد پدیده ها. تعبیر بصیرت به این سطح از قوه عاقله در متدولوژی علمی میشود.
پروفسور گودرزی ادامه داد:عقل بصیر یا علم با بصیرت متکی به تحلیل و یافتن سازوکار رخدادها و پدیده هاست و از تکیه بر عقل محض پرهیز می‌کند چرا که پایبند به اصول و محکمات و نظریه هایی که امتحان پس داده اند و یا بدیهیات مطلق است. نتیجه این بصیرت علمی و بکار بردن عقل معنوی، دست یافتن به بصیرت درونی شده و شخص بصیر گفتارش سلم و رفتارش حلم خواهد شد و دیگر دچار اشتباه محاسباتی نخواهد شد.
وی ادامه داد:نتیجه چنین رویکردی، دستیابی به وحدت نظر و بخصوص توحید است. یعنی یک مکانیسم درست و اصول محکم وجود دارد که میتواند حاکم بر رفتار سیستم ها و پدیده ها باشد . بنا به فرمایش علی بن ابی طالب علیه السلام، علم چنین نگاهی فقط توسط کسانی میتواند حمل شود که صاحب بصیرت و حلم و صبر باشند. الا و لا یحمل هذا العلم، الا اهل البصر و صبر بنابراین، هم در نگاه علمی و هم از نگاه دینی، بصیرت و شناخت ماهوی و قدرت تحلیل منجر به توحید می‌شود.
گودرزی افزود: وقتی بصیرت و قدرت تحلیل ایجاد شد وزانت اندیشه ای و قدرت اراده پدید خواهد آمد و صبر و متانت معنوی در مقابل توجیه رویداد ها باعث بروز خوف از هر اظهار نظر و عمل سطحی و من درآوردی میشود، و این یعنی بروز تقوی. تقوی در سخن، در رفتار اجتماعی و سیاسی و سایر زمینه ها. بنابراین، بصیرت امری متعالی هم از نظر علمی و هم از بعد دینی و معنوی است، که میتواند هم به توحید و وحدت نظر علمی در عین کثرت منجر شود،و هم به تقوی در عمل و گفتار.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.