در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد؟

asatid
سوال فرهیختگان حوزه و دانشگاه از دستگاه دیپلماسی کشور؛

در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد؟

در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد که اتحادیه اروپا در برابر اعدام یک جاسوس جرات ابراز نظر مداخله جویانه به خود می‌دهد و افرادی همچون اردوغان به خود اجازه می دهند به تمامیت ارضی ایران عزیز گستاخی کنند؟!

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان، سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان و سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان اصفهان به مناسبت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه مشترکی بدین شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحيم

قُل إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَ احِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثنَى وَفُرَادَى (آیه 46 سوره سبأ)

در دوران کنونی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم دشمنی‌های همه‌جانبه و تحریم‌های ظالمانه و همچنین کُرنِش برخی از وادادگان داخلی، بر اساس تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه  انقلاب، همچنان مقتدر و بی‌همتا به پیش می‌تازد و منشاء تحولات منطقه‌ای و جهانی عظیمی بوده و هست.

این حرکتِ رو به رشد تنها در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همراهی، همدلیِ اقشار مختلف جامعه و تبعیت کامل از فرامین ولی امر مسلمین امکان پذیر بوده و ادامه آن نیز منوط به وحدت بین آحاد جامعه بویژه در موضوعات ملی و بین المللی است.

وحدت حوزه و دانشگاه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین مطالبات امامین انقلاب اسلامی بوده، امروزه در مسائل بسیار مهم جامعه بویژه نظریه پردازی، تحول در علوم انسانی، جامعه سازی و تمدن سازی، می‌تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد.

با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم و بویژه هدف‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در انتهای بیانیه مشاهده می‌شود که بخش عظیمی از این اهداف در سایه تلاش پژوهشی و با رویکرد دینی است و لذا نقش وحدت حوزه و دانشگاه در سیاست گذاری و تربیت نیروهای خلّاق در راستای پیشرفت و شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

اساتید و نخبگان بسیجی دانشگاه وحوزه ضمن اعلام آمادگی به منظور حرکت در راستای وحدت بیشتر یکی از مهمترین محورهای وحدت را استکبار ستیزی ارزیابی نموده و معتقدند حوادث این ایام نمایش ابعاد گسترده دشمنی استکبار و آمریکا و برهانی قاطع و محکم بر این مدعاست که همه احزاب حاکم بر آمریکا، با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت داشته که از کارتر آغاز و با بایدِن نیز ادامه خواهد یافت.

اقدام ترویستی و شهادت سردار سلیمانی و دانشمند عزیز، فخری‌زاده نشان داد اندیشه سازش به شکست رسیده و تفکر مقاومت تنها گزینه ‏پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران و سرفرازی ما در سراسر جهان است و در این حال برخی از ساده اندیشانی که هنوز بر طبل مذاکره با آمریکا می‌کوبند باید توجه داشته باشند، مذاکره با شیطان بزرگ ‏حماقت محض است.

سوال فرهیختگان حوزه و دانشگاه از دستگاه دیپلماسی کشورمان و در راس آن وزارت امورخارجه این است که در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد که اتحادیه اروپا در برابر اعدام یک جاسوس جرات ابراز نظر مداخله جویانه به خود می‌دهد و افرادی همچون اردوغان به خود اجازه می دهند به تمامیت ارضی ایران عزیز گستاخی کنند؟!

اساتید دانشگاهی و حوزوی اعلام می‌دارند، چاره حلِ معضلات جامعه حرکت جهادی در شکوفائی تولید و پایه‌گذاری اقتصاد بر توان داخلی و چاره اندیشی برای خنثی سازی تحریمات ظالمانه آمریکا خواهد بود که تجربه نشان داد هر حرکتی در راستای اعتماد به دشمن و جلب حمایت او محکوم به شکست است.

در پایان اعضای بسیج نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه با هم‌دلی کامل در راستای تمدن سازی و جامعه سازی کشورمان اهتمام ویژه خواهند داشت و در راستای تبیین فرامین رهبر فرزانه و پیشبرد اهداف انقلاب، کرسی‌های نظریه پردازی مشترک در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی خواهند نمود.

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته

  سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان                      سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه استان اصفهان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.