پویش ملی مهر استادی راه اندازی شد

asatid
در راستای همبستگی استادان و مدرسان با جمعیت آسیب دیده از همه گیری کرونا در دانشگاه‌های کشور ؛

پویش ملی مهر استادی راه اندازی شد

در مجتمع حضرت ولی‌عصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی و به صورت وبیناری در سراسر کشور در فرصتی برای همزیستی سلایق مختلف، در راستای همبستگی استادان و مدرسان با جمعیت آسیب دیده از همه‌گیری کرونا در دانشگاه‌های کشور، پویش ملی مهر استادی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج (ناب)، جانشین سازمان بسیج اساتید دکتر ابن الدین حمیدی در ابتدای این مراسم حضور اساتید در این نشست در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا را اقدامی ایثارگرانه دانست.

وی بیان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هر جا مشکلی بوده، بسیج در میدان حاضر بوده است و امروزهم مثل زمان جنگ بسیجیان در صحنه هستند و هر کس دل در گروی ایران دارد، در اقدام کمک مومنانه حضور خواهد داشت.

ابن الدین در ادامه با اشاره به مفهوم فاصله اجتماعی بیان داشت: اساتید امروز برای یاری جامعه آمده‌اند و می خواهند ماموریت اجتماعی خود را اجرایی کنند. امروز مفهوم فاصله اجتماعی در اصطلاحی که مطرح می‌شود رعایت فاصله فیزیکی است نه اینکه بین آحاد مردم فاصله ایجاد شود و ما برای کاهش فاصله مردم و اساتید با ایفای نقش هدایتگری، پویش مهر استادی را راه اندازی کرده‌ایم و این اقدامی در جهت رضای پروردگار است.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید در ادامه افزود: در دانشگاه و در ایام کرونا افشاری آسیب دیده‌اند این‌ها همسایگان ما هستند. افرادی چون اساتید حق التدریسی که با تعطیلی کلاس‌ها آسیب دیده‌اند یا برخی کارمندان و نیروهای پیمانکاری که با تعطیلی دانشگاه و خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری، از خدمت در دانشگاه معاف شده‌اند. اینبار به کمک عزیزان حاضر و عزیزانی که به صورت مجازی به این جمع پیوستند، این مواسات را عمومی کرده و شماره حساب  مرکز نیکوکاری شهید شهریاری را اعلام می‌کنیم  تا  به هر میزان و مبلغی که خدا راضی شود، از دارایی خود اهدا کنیم. از سایر اساتید با سلیقه‌های سیاسی مختلف نیز دعوت می‌شود تا در این پویش حضور پیدا کنند.

در ادامه این مراسم دکتر خلیلیان  ضمن تشریح شرایط  خاص کشور در برهه کنونی بیان کرد : در شرایط کنونی از جنبه‌های مختلفی می‌توان به وضعیت کشورنگریست، یک جنبه آن بحث تحریم‌های ظالمانه آمریکاست که شرایط سختی را برای کشور با اعمال تحریم‌های مختلف ایجاد کرده‌است. اما همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست و برخی مشکلات مربوط به اعمال سیاست‌های نادرست در داخل کشور و محصول اتخاذ تدابیر غلط از سوی دولت است. بنابراین با تحریم‌های خارجی و تدابیر داخلی مواجهیم و همچنین بحث کرونا که  تبعات اقتصادی و فرهنگی و عاطفی داشته است.

وی گفت: وقتی در یک خانواده فردی به بیماری مبتلا شده و یا فوت کند، خانواده دچار استرس و آسیب می‌شود و این آسیب تا سال‌های سال آثارش باقی است. اکنون اثرات اقتصادی حاصل از رکود هم از کرونا در سراسر دنیا رخ داده است. کرونا آسیب زیادی ایجاد کرده و محرومیت‌های شدیدی را به خصوص روی کارهای خدماتی واصناف که فعالیت‌های متنوع دارند به دنبال داشته است. شرکت‌هایی در اثر این مشکلات تعدیل نیرو کردند و کارکنان آنان دچار آسیب شده اند.

وی در ادامه از حضور اساتید در این پویش و احساس وظیفه آنها تقدیر کرد.

دکتر ملاباشی نیز در این مراسم  بر نقش موثر بسیج  در حفظ ارزش‌های انقلاب تاکید کرده  و با توجه به آنکه پایان بیماری کرونا مشخص نیست، خواستار تداوم این پویش شد و اظهار کرد: اساتید زیادی مایل هستند تا به طورمداوم بخشی از حقوقشان را به این موضوع اختصاص دهند. با تداوم این پویش شاید بتوانیم برای خانواده‌های آسیب دیده قوت قلب باشیم.

وی افزود: دولت به اندازه توان خود تلاش کرده است و بسیج باید برنامه‌هایی بدهد که دولت استفاده کند. همواره این‌گونه بوده است که برنامه‌ها از مردم شروع شده و سپس دست اندرکاران تازه بیدارشده و ادامه کارها را در پیش می‌گیرند. در دانشگاه علم و صنعت در خصوص کمک مومنانه کارهای خوبی اجرا شده و به نظر می رسد اثر خوبی داشته است و تداوم این برنامه‌ها در اینده  تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه خانم بیابانی از جامعه زنان به موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد  با این گونه حرکت‌های جهادی  بتوان کشور را به سمت سبک زندگی اسلامی ایرانی  برای حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی و ترویج آن سوق داد.

وی افزود: شاید اگر این مواسات و همدلی نبود برای برخی از هم وطنانمان شرایط سخت امروز قابل تحمل نبود. باید مردم درد همنوعان خود را بفهمند و راهکاری پیدا کنند. با امید انکه این که این ویروس از کشور ما و هم از همه کشورهای دنیا برود و مردم زندگی عاری از کسالتی را شاهد باشند.

در این مراسم دکتر ظریفیان بیان کرد:  امام علی فرمودند ؛خداوند از علما پیمان گرفته است که نسبت به عدالت اجتماعی حساس باشند.

وی در ادامه ضمن بیان اهمیت این گونه اقدامات گفت :این پویش کار ارزنده ای است و البته باید در گامی فراتر به بحث آموزش پرداخت و در موضوع مرگ آگاهی و ارائه راهکار برای تسلی رنج‌ ‌ها و آلام ناشی از آن گام برداشت.

دکتر مردانی نیز با اشاره به آموزه‌های قرآنی این حرکت را  تاسی از قرآن عزیز دانست و بر آموزه‌های اسلام  مبنی بر جهاد مومنین با جان و مال خویش تاکید کرد.

وی این اقدام را مورد توجه پروردگار و در راستای انجام منویات رهبری عنوان کرد و گفت: رهبرانقلاب (مدظله‌العالی)  می‌فرمایند، بسیجی یعنی علی(ع) که تمام وجود مبارکش وقف اسلام بود . همان امامی که روزها در مسند خدمت و شبها با انبانی بر دوش به یتیمان و نیازمندان رسیدگی می‌کرد. الگوی بسیج اساتید مولای متقیان است، امید که اساتید  بتوانند در صحنه نقش آفرینی عمومی که همان حضور در صحنه جهاد و خدمت است و نیز صحنه نقش آفرینی تخصصی در عرصه‌های مورد نیاز کشور با استفاده از تخصص و مهارت‌های خویش انجام وظیفه کنند.

دکتر مهدوی عنوان کرد :  دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز  با ۱۸۰ مرکز و آموزشکده در ۱۱۰ شهر کشور با کمال میل و در راه خیر و رضای خدا آماده خدمت است.

دکتر ساداتی نژاد نیز طرح مواسات را جزو مولفه‌های ویژگی انسان مومن  و متقی و انقلابی دانسته، بر حضور همیشگی  بسیجیان تاکید کرد و گفت : اساتید بسیجی باید در خط مقدم حرکت‌های جهادی باشند

در پایان این نشست به صورت نمادین  از چک 100میلیون تومانی اهدایی سازمان بسیج اساتید کشور به پویش مهر استادی رونمایی شد و اساتید با امضای لوحی مشارکت خود را اعلام کردند.

گفتنی است اساتید می‌توانند از طریق شماره حساب 0113554150002 و یا شماره کارت 6037997950149824 بانک ملی (مرکز نیکوکاری شهید شهریاری)، وجوه خود را واریز نمایند.

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.