نشست خبری با عنوان «پویش ملی مهر استادی» برگزار شد

asatid
با حضور اصحاب رسانه؛

نشست خبری با عنوان «پویش ملی مهر استادی» برگزار شد

سومین مرحله از همبستگی استادان و مدرسین دانشگاه‌ها با نیازمندان جامعه با عنوان پویش ملی مهر استادی روز چهارشنبه 28 آبان 99 برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج(ناب)، بعد از ظهر امروز و با حضور اصحاب رسانه در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور، نشست خبری با عنوان " پویش ملی مهر استادی" برگزار شد.

دکتر محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم مقام این سازمان در جمع اصحاب رسانه رویکرد اصلی و سرلوحه کار سازمان بسیج اساتید را حل مسائل جامعه و اهتمام به امور مردم دانست و استاد بسیجی را استادی معرفی کرد که بتواند میان تخصص خود و رفع نیاز جامعه ارتباط برقرار نماید.

پویش مهر استادی

وی بیان کرد: در شرایطی که ویروس کرونا جهان را آلوده کرده است، افراد زیادی دچار آسیب شده‌اند. سازمان بسیج اساتید دراین برهه در 3 دوره اقدام به جمع آوری کمک‌های مومنانه نموده است. در دوره اول از 200 کارگاه آسیب دیده از کرونا حمایت کرد. در دوره دوم 1000 بسته معیشتی را با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی در بین اقشار آسیب پذیر توزیع نمود و در حال حاضر نیز با پویش مهر استادی از 3000 خانواده آسیب دیده حمایت خواهد کرد.

ابن‌الدین ادامه داد: پویش ملی مهر استادی به عنوان فرصتی برای همزیستی سلایق مختلف در خدمت ولی نعمتان انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور است که در شرایط کنونی بحران جهانی کرونا در قالب کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب‌پذیر متجلی شده است.

وی با اشاره به آموزه‌های اسلامی عنوان کرد: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام که دستگیری از نیازمندان به ویژه در شرایط سخت را با اولویت خانواده، نزدیکان و همسایگان سفارش کرده است، استادان بسیجی نیز در محیط کار خود با مومنانی همسایه هستند که به دلیل خلوت شدن دانشگاه‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس و نیز خوابگاه‌ها، مشاغل خود را از دست داده‌اند و یا درآمد آنها کاهش یافته است. به این لحاظ بر خود واجب می‌دانند تا به مصداق فرمایش رسول خدا(ص) که می‌فرمایند " اگر کسی شبی را صبح کند و به فکر دیگر مسلمانان نباشد، پس مسلمان نیست" به کمک این عزیزان آمده و با کمک‌های مومنانه خود مانع از آسیب پذیری بیشتر آنان گردد.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه افزود: سازمان بسیج اساتید با 1080 کانون دانشگاهی در سراسر کشوربه میدان آمده است تا کمک‌های استادان بسیجی را تحت عنوان پویش ملی مهر استادی و از طریق مرکز نیکوکاری شهید شهریاری با شماره حساب 0113554150002 و یا شماره کارت 6037997950149824 بانک ملی جمع آوری نموده و در اختیاراقشار آسیب دیده از کرونا، در دانشگاه‌های کشور قرار دهد.

در ادامه علی محمدی، معاون اجرایی سازمان بسیج اساتید، ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت این سازمان در مبارزه با کرونا، کتاب " جدال تئوریک و جهادی با کرونا" را که گوشه‌ای از گزارش اقدامات و فعالیت‌های جنبش استادی بسیج در مواجهه با ویروس کرونا  و کمک‌های مومنانه درسطح کشور است، جهت بهره‌برداری به اصحاب رسانه معرفی کرد.

وی ضمن دعوت از اصحاب رسانه برای پوشش خبری رویداد پویش مهر استادی، بیان داشت: سازمان بسیج اساتید کشور، روز چهارشنبه 28 آبان 99 در نشستی با حضور جریان‌ها و سلایق مختلف به رسم سنت‌‌های سابق گذشتگان، سومین مرحله از همبستگی استادان و مدرسین دانشگاه‌ها با نیازمندان جامعه با عنوان پویش ملی مهر استادی را برگزار می‌کند. امید است که این پویش بتواند در جهت رفع بخشی از مشکلات اقشار آسیب دیده در دانشگاه‌ها موثر باشد.

در ادامه این نشست، مسئولین بسیج اساتید در دانشگاه‌های علمی کاربردی، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای و آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کانون‌های استادی دانشگاه‌ها در راستای مبارزه با ویروس کرونا و کمک‌های مومنانه، از اساتید دانشگاه‌های کشوردعوت کردند با پیوستن به این پویش ملی در سومین مرحله از همبستگی استادان و مدرسین دانشگاه‌ها با نیازمندان جامعه مشارکت نمایند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به شرکت در این جلسه می‌توانند از طریق آدرس http://online.baharan.ir/b/X2j-vya-0zu  (ترجیحا در مرورگر فایرفاکس) و با وارد کردن رمز 222185 به صورت مجازی حضور یابند.

انتهای پیام/

قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.