بیانیه‌ی مشترک نهادنمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

asatid

بیانیه‌ی مشترک نهادنمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

جامعه‌ی اساتید متعهد و مسلمان دانشگاه پیام نور ایران، ضمن اعلام حمایت و همبستگی با تمام تحرکات و پویش های امت اسلام علیه این دست هتاکی ها، جامعه‌ی علمی کشور را به روشنگری، کنش گری و پیوستن به پویش مقابله با اسلام ستیزی،  فرا خواند.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج ایران، نهادنمایندگی مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور به مناسبت هفته‌ی وحدت و علیه هتاکی رئیس  جمهور فرانسه به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) بیانیه مشترکی صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است:


 
بسم الله الرحمن الرحیم

هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدىٰ وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَلَو كَرِهَ المُشرِكونَ﴿ توبه۳۳﴾
او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!

در حالی که عالم اسلام به مناسبت زادروز میلاد پر برکت پیامبر صلح و رحمت (ص) و ششمین آفتاب آسمان ولایت، امام صادق (ع)، هفته ی وحدت را به عنوان حبل المتین وحدت و اتحاد امت واحده ی اسلام به جشن نشسته است، مدتهاست که گفتمان خودمحورانه ی غربِ به اصطلاح اومانیست،  با نفی خدامحوری و گام نهادن در وادی شرک و دورویی، دچار چنان سردرگمی و سرگشتگی ای شده است که تناقضِ آشکار در گفتار و رفتارِ بسیاری از سردمداران آن، کمترین نشانه ی مفتضحانه ی آن است.

  علاوه بر تلاش غربی ها برای انحراف افکار عمومی از قضایای اصلی جهان اسلام به‌ویژه موضوع فلسطین و قدس از سویی و  هروله خائنانه ی برخی سران کشورهای منطقه برای عادی سازی روابط با رژیم اشعالگر از سوی دیگر، بیش و پیش از هرچیز نشان دهنده ی نگرانی غرب از گسترش اسلام و تبدیل شدن آن به فرهنگ و تمدن غالب جامعه ی جهانی ست.

برای درک این وضعیت، تمرکز در گفتمان شناسی غرب با شعارهای ظاهراً جذابی همچون آزادی بیان، جدایی دین از سیاست، حقوق بشر و... و مقایسه ی آن با رفتارشناسی و رویکرد عملی غرب، به ویژه با تحلیلِ رفتارِ دوگانه ی آنان در برخورد با پرسشگران و پژوهشگران حوزه هایی همچون هولوکاست (از جمله پروفسور روژه گارودی) از سویی و حمایت از هتاکی های بی هنران نشریه ی شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) کفایت می کند. 

و البته همانگونه که در نامه رهبری فرزانه ی انقلاب  (دامت برکاته) به جوانان فرانسه اشاره شده پرسش بزرگ این ماجرا همین است که " چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است"؟!  

و بی تردید، موج زدنِ نفاق و دورویی، در بیانات بی خردانه ی این روزهای امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرنسه، از آشکارترین مصادیق چنین خودمحوری، سرگشتگی و تناقضی است.

حمایتِ علنی ماکرون از تداومِ انتشارِ تصاویرِ موهن نشریه ی شارلی ابدو، به بهانه ی آزادی بیان، نه تنها نقض حقوق بشر و جریحه دار کردن عواطف قریب به دو میلیارد مسلمان و تمامی آزادگان جهان است بلکه تعمیم تروریسمِ برآمده از دامانِ پلیدِ خودِ غربی ها به کلیّت دینِ مبینِ اسلام نیز تلاش وقیحانه ی دیگری برای مسخ حقیقت است. اگر چه " و مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین" (آل عمران ۵۴)

واکنش صریح و سریع طیف وسیعی از مردم و مسوولین جهان اسلام و راه اندازی پویش بزرگ تحریم کالاهای فرانسوی در برخی نقاط امت اسلامی کمترین تاوانی است که سردمداران پرمدعا و هتّاکِ غرب را مجبور به عذرخواهی و دست کشیدن از تداوم این بی حرمتی ها خواهد کرد.

در این میان، اهمیتِ واکنش و نقشِ ویژه ی قشر نخبگانی و دانشگاهیان امت اسلام، به عنوان مدافعان فکری، فرهنگی و اجتماعی حریم امت اسلام، به ویژه در سنگر روشنگری و مطالبه گری بر کسی پوشیده نیست.

از این رو، جامعه ی اساتید متعهد و مسلمان دانشگاه پیام نور ایران، ضمن اعلام حمایت و همبستگی با تمام تحرکات و پویش های امت اسلام علیه این دست هتاکی ها، جامعه ی علمی کشور را به روشنگری، کنش گری و پیوستن به پویش مقابله با اسلام ستیزی، با اقداماتی از قبیل؛

۱- مطالبه گری از مسئولین کشورهای اسلامی برای اخراج یا احضار اعتراضی سفیر فرانسه

۲-روشنگری در ابعاد مختلف تقابل گفتمانی غربِ خودمحور با اسلام خدامحور

۳- تلاش برای ترویج تحریم کالاهای فرانسوی و سایر کشورهای مشابه

۴- پیگیری حقوقی برای جرم انگاری هرگونه هتک حرمت و توهین به مقدسات ادیان توحیدی به بهانه ی آزادی بیان در عرصه ی بین الملل

۵- اعلام عشق و دلسپردگی به پیامبر اسلام با انتشار نوشته ها و تصاویر مناسب به ویژه در پروفایلهای شخصی در فضای مجازی و...
 فرا می خواند.

والسلام علیکم و رحمه الله و  برکاته
دفتر نمایندگی نهاد رهبری (مدظله العالی) و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور

(۸آبان ۱۳۹۹ ه. ش - ۱۲ربیع الاول ۱۴۴۲ه.ق)

نهضت استادی بسیج استان لرستان

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.