ارسال ۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه اندیشکده راهبردی اربعین

asatid

ارسال ۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه اندیشکده راهبردی اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ارسال ۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا خبر داد و گفت: خود این موضوع گواه بر موفقیت نسبی این طرح و به بار نشستن زحمات در اندیشکده راهبردی اربعین بوده است.

به گزارش روابط عمومی و مرکز رسانه‌ای نهضت استادی بسیج ایران(ناب)، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در اولین جلسه وبینار بررسی ارزیابی ایده‌های اربعینی در رویداد «روشنا» که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از برگزارکنندگان این رویداد مهم و اثر بخش از دانشگاه امام صادق علیه السلام و مرکز نوآوری دانشگاه و مدیریت متعهد و توانمند این مرکز تشکر می‌کنم و همچنین از اندیشکده راهبردی اربعین و مدیریت آن که در طراحی و پیگیری طرح روشنا که اربعین ۹۸ در کربلای معلا در مقر ستاد فرهنگی اربعین رونمایی شد و در این ۱۰ ماه با تلاش مستمر در این  وضیعت خاص این طرح به ثمر نشست، تشکر داریم. 

اندیشکده راهبردی اربعین

وی افزود: امیدواریم این کار مطلع مبارکی باشد و به یمن الطاف حضرت سید الشهدا علیه السلام به یک نهاد مستحکم و پربار برای این مسیر نورانی باشد و کمکی به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه سازی تمدن نوین اسلامی گامی موثر واقع شود. لازم می دانم از تلاش اساتید محترم که با برگزاری جلسات متعدد و صرف ساعت‌ها گفتگو و بررسی عالمانه به داوری این آثار پرداختند صمیمانه تشکر کنم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: در گام اول با تبلیغ و اطلاع رسانی محدود ۷۷ ایده ارایه شده است، خود این موضوع گواه بر موفقیت نسبی این طرح و به بار نشستن زحمات دوستان در اندیشکده بوده است. ضرورت این کار از چند سال پیش احساس شد و رایزنی‌هایی برای پاسخ به این نیاز انجام گرفت که گام اولیه از سوی اندیشکده راهبردی برداشته شد.

وی یادآور شد: امروز اربعین یک پدیده بزرگ و با ابعاد مختلف و مسائل متنوع  و ظرفیت عظیم است که برای حل مسائل آن و شناخت زوایای پیدا و پنهان آن و شناسایی ظرفیت‌های بی‌نظیرش نیازمند مشارکت نخبگان و اهل دانش و صاحب نظران و فرهیختگان در ارایه راه حل‌ها و ایده‌ها و طراحی‌ها برای ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: این امر مستلزم فراهم شدن بسترها و طراحی درست فرآیندها برای ارایه و دریافت و عملیاتی شدن ایده‌هاست، همچنین مستلزم سه امر مهم در کنار ساختار و بسترها، دانش، تلاش و استمرار است. گام اول در اندیشکده و در طرح روشنا برداشته شد و امیدواریم این آغازی برای یک جهاد علمی بزرگ و ماندگار باشد، گام مهم بعدی همت اندیشکده در معرفی و پیگیری ایده‌ها و پخته‌تر شدن آنها و همت و حمایت متولیان و خیرین است تا این ایده‌ها به یک محصول تبدیل شود .

وی تاکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  به سهم خود از این ایده‌ها در معرفی و پیگیری برای اجرا و تبدیل به محصول نهایت تلاش خود را به عمل خواهد آورد. امیدواریم دفتر پیگیری مشترک با اندیشکده تشکیل  شود تا از طرق مقتضی برای تحقق اهداف این طرح تلاش کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری حوزه

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.