اگر بخواهیم با امام زمان خودمان همراهی کنیم باید با زمانه و فتنه‌های زمان آشنا باشیم

asatid

اگر بخواهیم با امام زمان خودمان همراهی کنیم باید با زمانه و فتنه‌های زمان آشنا باشیم

حجت الاسلام محمد علی قیصریان، گفت: اگر بخواهیم با امام زمان خودمان همراهی کنیم باید نسبت به زمانه و فتنه‌های زمان خودمان خوب آشنا باشیم و اگر غیر این باشد هیچ وقت نمی‌توانیم ادعا کنیم یک انقلابی هستیم و تفکرمان تفکر انقلابی است.

به گزارش روابط عمومی جنبش استادی بسیج استان اصفهان، حجت الاسلام محمد علی قیصریان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، گفت: اگر بخواهیم با امام زمان خودمان همراهی کنیم باید نسبت به زمانه و فتنه‌های زمان خودمان خوب آشنا باشیم و اگر غیر این باشد هیچ وقت نمی‌توانیم ادعا کنیم یک انقلابی هستیم و تفکرمان تفکر انقلابی است.

حجت الاسلام قیصریان در نشست تخصصی « تفکر انقلابی در مکتب عاشورا» که به همت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد با همکاری پایگاه بسیج ادارای این دانشگاه برگزارشد، گفت: سال 1385 یک گروه مستند ساز از شبکه بی بی سی به ایران می آید و همراه می شوند با یک کاروانی که عازم کربلا بوده و قبل از حرکت با این افراد مصاحبه می کند همچنین این مستند ساز در خلال مصاحبه با این افراد، تصاویر انقلاب اسلامی ایران سال 57 ، تصاویر و پیامهای امام خمینی (ره) و شعارهای مردم را به تصویر  می‌کشد.

وی ادامه داد: این مستند ساز بعد از مدتی به این جمع بندی رسید که اگر مردم ایران سال 57 قیام کردند، شاه را از ایران بیرون کردند و حکومت جمهوری اسلامی را در ایران پیاده  کردند، قیام مردم ایران در آن سال متاثر از حماسه امام حسین (ع)در روز عاشورا بوده است.

حجت الاسلام قیصریان، افزود: می رسد به جنگ ایران و عراق باز هم تصاویر را نشان می دهد حال و هوای جبهه ها را به تصویر می کشد و بعد به این نتیجه می رسد که اگر جوانان ما در آن زمان با دست خالی در کارزار نابرابر ایستادند این حماسه دفاع مقدس هم مرهون حماسه امام حسین (ع) در روز عاشورا بود و این روحیه را از امام حسین (ع) به ودیعه گرفتند.

وی با بیان این که در سال 1385 که مستند کار شد تکه هایی از مواضع ضد استکباری و ضد صهیونیستی مسئولان را نشان می دهند که این هم برمی گردد به حماسه امام حسین (ع) در روز عاشورا و لذا اسم این مستند را می گذارند «روزی روزگاری ایران» یعنی سال 61 هجری روز عاشورا یک اتفاقی افتاد روزگاری است مردم ایران متاثر از این واقعه هستند اگر انقلاب می کنند اگر ایرانی جماعت به جنگ می رود و اگر حاکمیت و مسئولان ایران مواضع ضد صهیونیستی می گیرند همه برخاسته از روز عاشورا است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان این که مخاطب این مستند اندیشمندان فرهیختگان  انگلستان هستند و این مستند این را به اندیشمندان و فرهیختگان تلقین می کند که اگر روزگار ایران را آنطور که تو می خواهی باشد باید روز عاشورا را از آنها بگیری.

حجت الاسلام قیصریان، خاطرنشان کرد: اهمیت این واقعه به قدری است که اینها روزگار ایران و اتفاقاتی که در ایران می‌افتد را متاثر از این روزو واقعه عاشورا می دانند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان این که اثر روضه ها بالا و تاثیر گذار است. به تحلیل‌هایی که از واقعه عاشورا داریم پرداخت و گفت: اینقدر می فهمیم که نرویم در سپاه شمر قرار بگیریم و جلو امام زمان خودمان بایستیم معمولا چنین تحلیلی انجام می شود، اما در واقعه عاشورا چهار پنج دسته آدم داریم که همراهی با امام حسین نکردند و در سپاه یزید هم نبودند و به شدت آدم‌های اثر گذاری بودند که اگر اینها با امام حسین (ع) همراهی می کردند چه بسا واقع طور دیگری رقم خورده بود و شاهد واقعه عاشورا و جسارت به حریم اهل بیت علیه السلام نبودیم.

 وی با تاکید بر این که این دسته افراد در آن زمان نمایند یک تفکر هستند که حالا هم موارد مشابه داریم، گفت مثلا در واقع عاشورا  عبدالله ابن عمر فردی خیلی اثر گذار ، ذی نفوذ و پسر خلیفه و خیلی محب امام حسین (ع)  بود و می دانست قیام امام حسین به حق است اما به این بهانه که مدتهاست از سیاست خداحافظی کرده با امام همراهی نکرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با بیان این که دسته دیگر اسلام و مسلمانی را صرفا در عبادت و ذکر می دانند به ... اشاره و اظهار کرد: خبر رسید که امام حسین (ع) قیام کرده  در حال ذکر بوده و توجهی نکرد بعد خبر دادند در دشت کربلا امام علیه السلام را  به شهادت رساندند تکانی به خود داد و گفت خدالعنت کند قاتلین امام حسین (ع) بعد استغفار کرد که چرا از یاد خدا غافل شده، این فرد محب اهل بیت از اصحاب خاصه امیرالمومنین بود.

وی ادامه داد: به اینها می گویند مسلمان سکولار  یعنی چیزی که از اسلام می فهمند نماز خواندن و روزه گرفتن تجارت حلال است، همین هایی که در کشور خودمان شعار می دادند نه غزه نه  لبنان جانم فدای ایران که اگر برای ایران هم اتفاقی بیفتند اقدامی نمی کنند.

حجت الاسلام قیصریان، سپس به طرماح که از یاران باوفای امام علی (علیه‌السّلام) بوده اشاره کرد و گفت: این شخصیت با این ابهت در واقع عاشورا با امام همراه می شود یکی دوشب مانده به واقع عاشورا می گوید آذوقه خانواده ام دست من است و برگردد کوفه اما شام عاشورا میرسد کربلا قصه تمام بوده دیر می رسد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: یک شخصیت دیگر ضحاک ابن عبدالله است با امام بیعت کرد و راهی کربلا شد روز عاشورا هم همراه امام بود چندبار به میدان رفت در نبرد تن به تن پیروز شد تا بعد از ظهر با امام بود اما بعد از ظهر گفت بیعت را برداشته وسوار بر اسب فرار می کند.

حجت الاسلام قیصریان، با بیان این که تاریخ مرتب تکرار می شود، گفت: خیلی ها پای انقلاب ایستادند اما از غافله انقلاب عقب ماندند.

وی با اشاره به این گروه توابین دسته دیگری هستند که با امام حسین (ع) همراهی نکردند، دیر فهمیدن باید چکار کنند، ادامه داد: فرد با خاصیت انقلابی باید بروز باشد فتنه های زمان خود را خوب بشناسد و درک کند واقعه عاشورا خیلی نقاط قابل تحلیلی دارد و خیلی قابل انطباق با زمانه ماست مرور آن لازم و ضروری است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در پایان اظهار کرد: اگر بخواهیم با امام زمان خودمان همراهی کنیم باید نسبت به زمانه و فتنه های زمان خودمان خوب آشنا باشیم و اگر غیر این باشد هیچ وقت نمی توانیم ادعا کنیم یک انقلابی هستیم و تفکرمان تفکر انقلابی است.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.