عنوان سایت
یکشنبه 6خرداد 1397
مشاهده خبر
مدرس دانشگاه:
نبود شغل سبب خودباختگی جوان تحصیلکرده می شود
تاریخ خبر :1396/11/17 12:47:07


 

مرتضی محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، درپاسخ به سوال میزان پیشرفت انقلاب درحوزه دانش،اظهار داشت:  مسلمااین پیشرفت قابل لمس بوده  واما درحوزه دانش اینکه ازکدام بعدهاپیشرفت خوب وازکدام بعد کمبود داشته ایم باید بررسی بیشتری صورت گبرد.

وی تصریح کرد: وقتی تاریخ۴۰سال قبل را ازبعد میزان باسوادی بررسی می کنیم می بینیم که امروزه باتلاش های صورت گرفته پیشرفت بسیارخوبی داشته ایم.

عضو فعال کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده تاکید کرد: اما در خصوص ارزش سوادی و جایگاه دانش  همه ما می دانیم ارزش علم رانمی توان سنجید وازهمه چیز باارزش است اما  همه ما درفرهنگ سازی جامعه برای درک کامل ارزش سواد روز به روز کوتاهی می کنیم چرا که ازقبل جامعه براین باور است که همه باسوادان باید در  شغل پشت میز نشینی مشغول شوند.

این استاد دانشگاه افزود:  زمانی که درایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده دانشگاهی با مشکل مواجه شدیم و در هرخانواده این باور عملی نشد خودباختگی جوان باسواد ودرنتیجه بی ارزش شمردن علم در جامعه ظهور پیدا کرده است که این می تواند بزرگترین آسیب علمی برای کشور باشد.

وی افزایش سطح سوادجامعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ممکن است درذهن افرادی ازجامعه این سئوال پدید آید که "آیا بدون  انقلاب اسلامی علم پیشرفت نمی کرد؟آیابه دستاوردهای امروزی انقلاب،بدون  انقلاب نمی توانستیم برسیم؟"وبسیاری سئوال دیگر...درپاسخ باید بگویم اگر به تاریخ سفارشات یادگیری علم توسط انبیا بنگریم اصل سفارش کننده یادگیری علم خداوند است .

محمدی اظهار کرد: اساس یادگیری علم نیز قرآن قرارداده شده است  حال وقتی به کلیات قرآن نگاه می کنیم می بینیم هرجا بحث سختی مطرح شده پشت سرآن آسانی آمده وبلعکس ازهمین نکته درس می آموزیم آینده حکومت شاهنشاهی برای کشور جز نابودی کشور چیزدیگری نمی شد چراکه همه مسئولیت های مهم کشور رابیگانگان به منافع خود اداره می کردندو وقتی انقلاب اسلامی صورت گرفت شاید سختی های گوناگون حتی در حوزه علم متحمل شدیم ولی لذت بومی سازی آن وپیشرفت روزافزون آن را می بریم .

این مدرس دانشگاهی با اشاره به بررسی وضعیت علمی کشور با کشورهای خاورمیانه عنوان کرد:  در این مهم اگربه کشورهای همسایه خودنگاه کنیم متوجه پیشرفت خود خواهیم شد.

وی تصریح کرد: پس می توان نتیجه گرفت این همان موضوع آسانی پشت سختی است امادرحالت کلی وقتی بعد پیشرفت علمی را می گوییم ،حتما معایب اندکی هم دارد که باید بابرنامه ریزی های مناسب اصلاح شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده  تاکید کرد: دشمن امروزه در تلاش است که یک نگرش اسلامی وانقلابی غربی را در ذهن دانشجویان وجامعه علمی کشورمان ایجاد کرده و بین حوزه ودانشگاه شکاف ایجادکند ودراین فرصت به منافع شوم خودبرسد،وماجامعه ی علمی باید مراقب رفتار واعمال خود باشیم تا باشعار"ماروشن فکریم"ابزار دست دشمن نشویم.

محمدی  با اشاره به لزوم بهینه سازی هزینه های آموزشی در کشور گفت: درکشورماهزینه های کلانی برای علم آموزی میشود واین جای خوشحالی است اما یکی از معایب در این جاست که همین هزینه علم آموزی رابا اصلاح بعضی از بخش های آموزشی می توان  تاحد۵۰درصد نیز کاهش داد.

وی در پاسخ به خبرنگار زنجانم در خصوص  نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد وانقلابی  با مطلوب دانستن عملکرد دانشگاه ها دراین زمینه ابراز کرد: دانشگاه ها بخوبی دراین زمینه عمل کرده اند و بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاهی دلسوز نظام و انقلاب بوده و حتی تربیت نیروهای متعهد و انقلابی در نسل های نوجوان و جوان امروزی که روزهای انقلاب را به چشم ندیده اند نمود بارزی داشته است و نیروهایی همچون شهید حججی ، ورزشکاری همچون علی رضا کریمی  وبسیاری از دانشجویان نخبه و مدال آوران المپیادی سندی برای این گفته ها است.

انتهای پیام/



گروه خبر: اخبار عمومی,دانشگاه ها

تعداد بازديدها: 147